TOP 5

החות'ים: 5 עובדות על הארגון העשיר שעושה שרירים על ישראל

החות'ים נכנסו לחיינו בעקבות מלחמת חרבות ברזל, פתאום גילינו אויב חדש שעלה "מן הצללים" וגם הוא נגדנו. החל מהדגל המוזר, המצב המדיני בתימן וכמה כסף יש לחות'ים - אלו דברים שלא ידעתם על הארגון
מערכת ice | 
צילום shutterstock, צילום יוטיוב/ Sky News, יוטיוב/ Global News

בניגוד לארגוני טרור המוכרים לנו החות'ים יושבים כ-2000 קילומטרים מאיתנו, בתימן. תימן היא אחת המדינות הפחות מפותחות בעולם, במהלך השנים האחרונות מנוהלת מלחמה בין החות'ים בתימן אל מול סעודיה השכנה.
 



מה אומר הלוגו של החותי'ם? (בתרגום מהמשפט הראשון לאחרון)

- אלוהים גדול
- מוות לאמריקה
- מוות לישראל
- קללה על היהודים
- האיסלם ינצח

מנהיג החות'ים הוא חוסיין בדר א-דין אל חות'י. הארגון נוסד בתחילת שנות ה-90 על ידי הזרם הזיידי באיסלם השיעי. עם השנים עם השנים נוצר מתח בינם לבין השלטון התימני בטענה לקיפוח. ב-2011 עם תחילת האביב הערבי והדחתו של הנשיא המכהן, המצב במדינה התערער.
על ידי מחאות נגד השלטון, כבשו החות'ים את צנע הבירה ביחד עם אזורים נוספים. בזאת הכריזו על הפיכה והשתלטו על כ-70% מהמדינה.
תימן בשיתוף פעולה עם סעודיה, איחוד האמירויות וכמה מדינות נוספות החליטו על מבצע צבאי בתימן במטרה לעזור לממשלה המקומית ולהרחיק את האויב החות'י מהאזור.
הכוח הצבאי שלהם מונה מאות אלפי לוחמים, טילים בליסטים של 200 קילומטרים, כטב"מים ואימונים צבאיים בחסות איראן. תימן יושבת על מצר באב אל מנדב, מה שמאפשר להם שליטה על האזור המסחר ובאחד מנתיבי השייט החשובים והעמוסים בעולם. לכבוד חרבות ברזל הם הוציאו קליפים על כוחם ויכולתיהם.
 



תימן מוגדרת לפי האום כאסון הומניטרי הכבד בעולם. לפי הערכות ההפיכה של החות'ים כנגד השלטון בתימן גבתה את חייהם של 400,000 בני אדם, מיליונים הפכו לפליטים. דבר שהוביל למחסור חמור במוצרים בסיסיים כמו מזון, מים ותרופות.

הכנסות משפחות מנהיגי החות'ים עומדות על במיליארדי ריאל תימני מנפט ומיסים. האו"ם מדווח כי החות'ים הרוויחו כ־271 מיליון דולר בשנים 2021-2022 בדרכים לא חוקיות.  היות וידוע הקשר בין האירנים לחות'ים, הכסף לא בהכרח הולך להוצאות צבאיות שכן איראן מספקת לחות'ים הרבה מהרכיבים הצבאיים אשר ברשותם.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה