TOP 5

כך תצילו את הגוף שלכם בטיסה: 5 דברים שחייבים לדעת

בטיסות ארוכות לא רק נרדמים מול המסך – הגוף עובר עומס מסוכן. למה זה קורה, מה הסיכונים הבריאותיים, ואיך אפשר להגן על עצמנו עם כמה צעדים פשוטים שיכולים להציל חיים?

מערכת ice | 
צילום shutterstock
ישיבה ממושכת בטיסה לא רק לא נוחה – היא גם עלולה להזיק לבריאות. מדובר בסיכון ממשי, במיוחד בטיסות ארוכות, אבל יש מה לעשות כדי למנוע נזק. הנה חמש עובדות שחשוב להכיר, ופתרונות פשוטים שיעשו את ההבדל.
1. פקקת ורידים עמוקה – סיכון שאסור להתעלם ממנו
כשיושבים הרבה זמן בלי לזוז, הדם עלול להיאגר בוורידים וליצור קריש – מצב מסוכן שנקרא פקקת ורידים עמוקה (DVT). הקריש עלול לנדוד לריאות ולסכן חיים.
מה עושים:
קמים כל שעה להליכה קצרה במעבר. בזמן ישיבה – מזיזים רגליים, מסובבים קרסוליים, מרימים ומורידים ברכיים. מי שבקבוצת סיכון (מבוגרים, נשים בהריון, בעלי עודף משקל) – שוקלים גרביים אלסטיים.
2. התייבשות – לא מרגישים את זה, אבל זה קורה
האוויר במטוס יבש במיוחד. התוצאה: יובש בעיניים, בעור, בגרון, תחושת עייפות וכאבי ראש.
מה עושים:
איך מונעים התייבשות? שותים מים כל שעה. נמנעים מקפה, אלכוהול וחטיפים מלוחים. מי שסובל מיובש – יכול להשתמש בטיפות עיניים או תרסיס לאף.
3. ג’ט לג – השעון הביולוגי יוצא מאיזון
מעבר בין אזורי זמן משבש את הגוף. עייפות ביום, ערות בלילה, כאבי ראש, ירידה בריכוז.
מה עושים:
מתחילים להתאים את הגוף לשעות היעד כבר במטוס. נמנעים מארוחות כבדות. נחשפים לשמש מיד כשנוחתים, וזה עוזר לגוף להתאפס.
4. כאבי אוזניים – לא רק ילדים סובלים
הלחץ באוזניים בזמן המראה ונחיתה עלול לגרום לאי נוחות חזקה.
מה עושים:
לועסים מסטיק או סוכריה. מבצעים פיהוקים יזומים. תרסיס לאף יכול לעזור במיוחד למי שסובל מעומס.
5. קרינת UV – גם בגובה של 10 ק"מ צריך להיזהר
החלונות במטוס לא מסננים לגמרי את קרני השמש. בטיסות יום – זה יכול להזיק לעור ולעיניים.
מה עושים:
יושבים רחוק מהחלון אם אפשר, או סוגרים את התריס. מורחים קרם הגנה על הפנים והידיים, במיוחד בטיסות ארוכות.
הטיסה הבאה שלכם יכולה להיות הרבה יותר בטוחה – כל עוד מקפידים על כמה צעדים פשוטים. הגוף יודה לכם כבר כשנוחתים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה