TOP 5

דירוג פארקי השעשועים: דיסני שולטת בתעשייה ללא מתחרים

החלום של וולט דיסני התגשם: אימפריית הסרטים שולטת גם בפארקי השעשועים הכי פופולריים בעולם, מהו פארק השעשועים הפופולרי ביותר בעולם?
מערכת ice | 
דיסני וורלד (צילום ויקיפדיה)
לפני 99 שנים בדיוק, האנימטור והמפיק וולט דיסני הקים את החברה, שבהמשך תהפוך לתאגיד הענק 'וולט דיסני'. את החלום שלו להפוך לאימפריה הוא הגשים עוד בחייו, אך לאחר מותו דיסני נהפכה למגה-אימפריה שלא חולשת רק על עולם התוכן והקולנוע אלא גם על 4 מתוך 5 פארקי השעשועים הפופולריים בעולם. מהו הפארק הכי מצליח?
1. דיסני וורלד, פלורידה
מבקרים בשנה: כ-20 מיליון
בחזונו המקורי, וולט דיסני רצה שדיסניוולרד יכלול גם "עיר עתידנית" שבה יוצגו ההתפתחויות של המדע והטכנולוגיה. בנוסף הוא חשב לבנות במקום קהילה שבה יחיו אנשים בסביבה עירונית אוטופית. הוא קרא ליישוב זה שתכנן לבנות "עיר קהילתית ניסיונית של המחר".  לימים, בשנת 1982, נבנה פארק שעשועים השונה מאוד מהתכנון המקורי של וולט דיסני, ואילו חזונו של וולט דיסני מומש למעשה בהקמת העיר סלברישן הסמוכה לפארק, בשנת 1996. אף שוולט דיסני השתתף בתכנון של הפארק, הוא נפטר ב-1966 ולא זכה לראות את תחילת עבודות הבנייה. 
2. דיסנילנד, קליפורניה
מבקרים בשנה: כ-18 מיליון

דיסנילנד (ויקיפדיה)
וולט דיסני קיבל את הרעיון של דיסנילנד לאחר שביקר בפארקי שעשועים שונים בשנות ה-30 ושנות ה-40. בהתחלה דיסני חשב לפתוח אטרקציה בסמוך לאולפני דיסני בברבנק, אך השטח שהוצע לו היה קטן מדי ודיסני החליט לוותר. לאחר ששכר יועץ כדי שיעזור לו לקבוע מקום מתאים שבו ייבנה דיסנילנד, דיסני קנה ב-1953 שטח של 647,897 מ"ר ליד אנהיים. הבניה החלה בשנת 1954 והפארק נפתח ב-17 ביולי 1955. מאז פתיחתו של הפארק, עבר דיסנילנד מספר הרחבות ושיפוצים, כולל הוספה של כיכר ניו אורלינס ב-24 ביולי 1966, ארץ החיות הקטנות ב-1972 ועיר ההנפשה של מיקי ב-1972.
3. דיסנילנד טוקיו
מבקרים בשנה: כ-16 מיליון
דיסנילנד טוקיו הוא פארק השעשועים הראשון של חברת וולט דיסני שנבנה מחוץ לארצות הברית. הפארק נפתח ב-1983 ומהווה חלק מאתר הנופש טוקיו דיסני ממוקם באורייסו, צ'יבה, פרבר של טוקיו בירת יפן. הפארק בבעלות חברת אוריאנטל לנד - בעלת זיכיון מחברת וולט דיסני.
בפארק ישנן שבע 'ארצות': הרחוב הראשי של ארצות הברית (נקרא גם "הבזאר העולמי"), ארץ ההרפתקאות, ארץ המערב הפרוע, ארץ החיות הקטנות, ארץ הפנטזיה, עיר ההנפשה של מיקי וארץ המחר. פארק השעשועים נבנה בסגנון ממלכת הקסם בו נבנו דיסנילנד וממלכת הקסם בדיסניוורלד בפלורידה.
 
4. יוניברסל פארק, טוקיו
מבקרים בשנה: כ-14 מיליון
פארק יוניברסל טוקיו ממוקם באוסקה, והוא אחד משישה פארקי השעשועים של אולפני יוניברסל, שכמו דיסני, נכנסה בכל הכוח בעסקי השעשועים. הפארק נפתח ב-2001. זהו אחד משלושת פארקי השעשועים יוניברסל סטודיו באסיה, השניים האחרים הם אולפני יוניברסל סינגפור ואולפני יוניברסל בייג'ינג.

יוניברסל טוקיו (ויקיפדיה)
ב-2014, נפתח לקהל הרחב "עולם הקוסמים של הארי פוטר", אזור נושא המבוסס על סדרת סרטי הארי פוטר. מהלך זה, שהושקעו בו 45 מיליארד ין, צפוי להביא מבקרים מכל העולם לפארק ולהגיד את ההכנסות באופן משמעותי.
5. טוקיו דיסני-סי
מבקרים בשנה: כ-13 מיליון
הפארק הנוסף של דיסני ביפן, מתבסס על תמה של חופי ים. הרעיון המקורי של הקמת הפארק היה על בסיס תוכניות להקמת פארק בלונג ביץ' שבקליפורניה שאמור היה להיקרא "דיסניסי" (ים דיסני) בהקבלה לדיסנילנד (ארץ דיסני). בשל הקשיים הכספיים של פרויקט יורודיסני בוטלה הקמת הפארק בקליפורניה, ומאוחר יותר הוחלט להעביר את התוכניות לחברת ארצות המזרח על מנת שיקימו את הפארק באתר הנופש ביפן.

"הר פרומתיאוס" בדיסני-סי (ויקיפדיה) 
בפארק זה שבעה "נמלים" המקבילים ל"ארצות" בפארקי ממלכת הקסם. הכניסה לפארק היא דרך הנמל הים תיכוני, וממנו מגיעים לששת הנמלים האחרים: קו החוף האמריקאי, דלתת הנהר האבוד, נמל הגילויים, לגונת בנות הים, החוף הערבי ואי המסתורין.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה