תיירות

מחירי הטיסות בדרך לירידה? "היחלשות שער הדולר תביא להוזלה"

חני סובול, מנכ"לית דיזנהאוז גרופ, מעריכה כי מגמת התאוששות בהיקפי הטיסות צפויה להימשך אל תוך חג הפסח. טורקיה שהיוותה 12% מכלל הנוסעים בנתב"ג ב-2023 כבר מזמן מחוץ לרשימה. מי במקומה? "אירופה מתחזקת, ונרשמים גם ביקושים לקפריסין ואיי יוון". לדבריה, צפויה ירידה של כ-20% בתנועת היוצאים לחו"ל בשנה הקרובה
מערכת ice | 
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
חני סובול מנכ"לית דיזנהאוז גרופ מציינת הבוקר (שני) כי ניתן להבחין בשבוע האחרון במגמת התאוששות בהיקפי הטיסות. "השיפור נובע מתחושה יחסית של שגרה שקיימת בציבור, לצד התחממות מזג האויר והסמיכות לפסח", מסבירה סובול. היעד העיקרי, טורקיה, שהיווה 12% מכלל הנוסעים בנתב"ג ב-2023 נמחק לחלוטין, יחד עם סיני ומרוקו".
אז מי תופס את מקומה של טורקיה, לאחר התבטאויותיה הנחרצות נגד ישראל? לדברי סבל, "מדינות מערב ומזרח אירופה מתחזקות, ולקראת פסח נרשמים גם ביקושים לקפריסין ואיי יוון. גם ארה"ב ממשיכה לשמור על מעמדה כיעד מוביל". להערכתה של סובול: "איי יוון וקפריסין יהוו השנה את התחליף העיקרי לחופשות בטן גב בטורקיה, לצד חופשות אורבניות וחופשות משפחתיות במערב ומזרח אירופה".

"חברות משמעותיות כמו איזיג'ט ורינאייר שהיוו כ-11% מכלל הנוסעים טרם חזרו לטוס". ​חני סובול, מנכ"לית קבוצת דיזנהאוז גרופ (צילום: יעל צור)
לצד ההתאוששות, סובול מעריכה "צפויה ירידה כללית של כ-20% בתנועת היוצאים לחו"ל בשנה הקרובה. הסיבה העיקרי היא היצע קטן של מקומות שמביא לעליות מחירים. חברות משמעותיות כמו איזיג'ט ורינאייר שהיוו כ-11% מכלל הנוסעים טרם חזרו לטוס וספק אם יעשו זאת בחודשים הקרובים. גם טורקיש שמטיסה 8% מכלל היוצאים הודיעה רשמית שלא תטוס לארץ עד אוקטובר 2024".
 
"יחד עם זאת", מסייגת סובול, "היחלשות שער הדולר מובילה להוזלה במחירי הטיסות, וניכר שהישראלים מנצלים את חלון ההזדמנויות הזה. שלקוחות רבים מבררים על דמי הביטול, ורבים מעדיפים לשלם יותר ובלבד שתהיה להם האופציה לבטל את טיסתם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה