כסף וצרכנות

ההתייקרויות נכנסו לתוקף: מי החברות שהעלו מחירים? הרשימה המלאה

לאחר שחברות "הרשימה השחורה" לא נענו לבקשה לא להקפיץ את עלויות מוצריהן בימי המלחמה, מי שיבחרו לקנות אסם, ויסוצקי וזוגלובק - ישלמו יותר. על הפרק: זינוק של עד 20% במחיר הפסטרמה, סלטי צבר יתייקרו ב-3% לפחות, וגם רטבים ועוגיות יעלו לנו ביוקר. כיצד הציבור הישראלי ישיב מלחמה? כל הפרטים
מערכת ice |  9
יוקר המחיה בישראל (צילום shutterstock)
התייקרויותיהן של החברות הנמנות עם "הרשימה השחורה" עליה הכריז שר הכלכלה ניר ברקת, ביניהן אסם, ויסוצקי וזוגלובק, נכנסו לתוקף ביום שישי וכבר הבוקר (ראשון) יהיה ניתן להבחין בכך ברשתות השיווק. אלו מצטרפות לשורה ארוכה של יצרניות ויבואניות שהעלו מחירים, כמו שטראוס, שסטוביץ, יכין, אחוה ובית השיטה.
זוגלובק ייקרה בעד 20% מוצרי פסטרמה, נקניקים או שניצל תירס. אסם ייקרה ב-3%-9% את סלטי צבר, מוצרי טבעול, אטריות למרק, בונז'ור, קטשופ ורטבים, עוגיות ומוצרים מבוססי שוקולד. ההתייקרויות מצטרפות לעליות במחירי הדלק, החשמל, ארנונה, או מחירי הטיסות שעלו בגלל המלחמה.
 
היוזמה של שר הכלכלה ניר ברקת לפיה רשתות השיווק יתאגדו נגד היבואנים והיצרנים שרוצים להעלות מחירים, ויסרבו למכור את מוצריהן, לא הצליחה לשאת פרי. השר פנה לרשות התחרות, על מנת לקבל את ברכתה להתאגדות רשתות השיווק, שבעיקרון אסורה על פי החוק. אולם הרשות פסלה את היוזמה והיא לא תצא אל הפועל משום שמדובר בתיאום מחירים אסור על פי חוק.
ברקת מקדם חקיקה נגד חברות המזון ברשימה השחורה שהעלו מחירים בזמן מלחמה. לפי החוק החדש על כל מוצר שמחירו יעלה תודבק מדבקה שחורה כדי שהציבור יוכל לזהות מי העלה מחירים בשעת מלחמה. "החברות ברשימה השחורה פוגעות בציבור הישראלי בשעתו הקשה", אמר ברקת, "כל העם פועל בסולידריות והן מנותקות". 
 
בתוך כך, ברקת קרא לכל היצרנים והיבואנים לשיחות איום והצליח לגרום להקפאת חלק מההתייקרויות, למשל של יוניליוור וסלטי שמיר, ולגרום ליצרניות ויבואניות אחרות כמו ויליפוד לצאת במבצעים. חג הפסח לפנינו ונראה שהמבצעים השנה לא יהיו עמוקים כפי שהיו בשנים עברו. בכל הרשתות מדווחים על האטה בקניות, ולמצב הביטחוני יש ככל הנראה חלק בכך.  
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מוצרי צריכה
    אריה 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפוא היית עד היום מר ברקת אתה כמו חבריך ישניםהעיקר שאתם בממשלה מרויחים יפה טוב אתם המעמד הגבוה התביישו לכם
    סגור
  • 7.
    על הקרשים
    אשדכ 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טרה עדיפה על תנובה כי יש בה פחות מלח.
    סגור
  • 6.
    ברקת
    ששש 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תפסיק מסקנות לך הביתה
    סגור
  • 5.
    ש ל
    ששון 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפש ללישבור מנופולים יש י בי לרכוש את כול המוצרים היבשים אורז שעועית פסטות אורז שוקולדים אפונה רסק עגבניות כל מה בקופסה סגורה אורז שעועית אורז כל מה שיבש
    סגור
  • 4.
    חרם!
    אאא 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הישראלים סופגים וסופגים. תלמדו מהצרפתים ומהאמריקאים שיודעים להחרים כשצריך. רק חרם קניה יעזור.
    סגור
  • ש ל
    עזריאל 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    יש מצב לקנות ביי באי כול שיבש אורז שעועית קונסרבטיבים ועוד הרבה דברים ואז נירה עם לא יורידו מחירים ירוצו החרימו אבל האוצר משתף פעולה כדי ליתפוק את העני
    סגור
  • 3.
    חרם
    מולייר 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    צריך לקנות פחות רק מה דצריך ואפשר לעשות יום ללא קניות ברשתות כן יום בש בוע ללא קניןת שלחזירים תרד ההכנסה רק פגייה בהכנסות של החזירים תעזור זה המקום הכי כואב להם לכן צריך לקנות כמה שפחות ויום בשבוע לא לקנות בכלל איפה לרר .
    סגור
  • 2.
    שילך לכם לתרופות אמןןןןןןן (ל"ת)
    ברונשטיין 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    הרמאים
    ג'וני 03/2024/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    החברות הללו מנצלות את המצב ומעלות מחירים בעוד שבעולם מחירי חומרי הגלם נותרו ללא שינוי ואף בחלקם ירדו , לא ניתן להם לעשוק אותנו , פשוט לא קונים מהם . ישנן הרבה חברות המוכרות מוצרים חליפיים באיכות מעולה ובחצי מחיר . צרכנים יקרים , שימו לב אילו מוצרים חליפיים ישנם על המדפים ומה מחירם ואז תבינו כיצד עובדים עליכם בעיניים.
    סגור