בארץ

ארדואן במתקפה חסרת תקדים: "חמאס מפלגה לגיטימית, נפעל נגד ישראל"

עוד בתחילת המערכה נשיא טורקיה התייצב לצד הפלסטינים, אלא שהפעם מדובר בעליית מדרגה. בנאומו האחרון הוא כינה את ישראל "מדינת טרור", וטען כי צה"ל מבצע רצח עם בעזה. השליט מאנקרה הבטיח לנקוט נגד ירושלים "פעולות בזירה הבינלאומית". על רקע אמירתו של השר אליהו, עקץ את ישראל גם בנושא הגרעיני
מערכת ice |  4
ארדואן (צילום pixabay, shutterstock)
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, ממשיך לגלות עמדה נחרצת נגד ישראל על רקע המלחמה בעזה. שורת התבטאויות חריגות מהבוקר (רביעי) חושפת עמדה לוחמנית עד כדי נטולת אחיזה במציאות. "ישראל היא מדינת טרור", פסק הנשיא הטורקי, שרק לאחרונה הכריז על הפסקת שיתוף הפעולה האנרגטי עם ישראל.
למול ישראל, על פי ארדואן, ארגון הטרור חמאס היא תנועה לגיטימית לחלוטין. לדבריו, זוהי "מפלגה שזכתה בבחירות בפלסטין", למרות שמשנת 2006 לא התקיימו בחירות כאלה ברצועת עזה. ארגון הטרור חמאס השתלט, למעשה, על שטח הרצועה בשנת 2007 לאחר קרבות עם הפתח. 
 
טורקיה, מדינה שישראל ממשיכה לייבא ממנה מוצרי יסוד, מתייצבת בחודש האחרון עם הפלסטינים באופן מובהק. ארדואן מגביר את הטון, והבוקר מצהיר כי "ישראל מבצעת רצח עם בעזה, נפעל בזירה הבינלאומית למנוע את זה". מאז פרסום דבריו של שר המורשת עמיחי אליהו, ארדואן עוקץ את ישראל על רקע הנושא הגרעיני.
 
הממשל באנקרה מהדהד את המדיניות של ירושלים בתחום. ארדואן העיר לרה"מ בנימין נתניהו: "זה ברור שלישראל יש נשק גרעיני. נתניהו, תענו - יש לכם פצצה גרעינית או לא". כבר לאחר זוועות ה-7 באוקטובר ארדואן בחר צד, וטען "אסור שישראל תשכח שאם היא פועלת כמו ארגון ולא כמו מדינה, בסופו של דבר כך נתייחס אליה". בהתייחסות לאופי התקיפות אמר ארדואן כי לצה"ל יש "שיטות מבישות". 
 
בישראל זעמו בתחילת המלחמה על האמירה של ארדואן לפיה חמאס אינו ארגון טרור, כי אם "ארגון שחרור שמנהל מאבק על אדמתו". בתגובה הרשמית של משרד החוץ נמסר אז: "ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים של נשיא טורקיה על ארגון הטרור חמאס. ‏גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור ודברי ההסתה שלו לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס = דעאש".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    להחרים את הטורכיםלא לפרנס את הטורכים
    מלי 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לפרנס את התורכים להחרים אותם
    סגור
  • 3.
    ואתם תמשיכו לפרנס את טורקיה, איזה פרייארים (ל"ת)
    רומי 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    להכיר בשואה הארמנית עכשיו!
    אלמוני 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם ככה ארמניה שבעצמה לא מכירה במדינה פלסטינית מרגישה נבגדת בכל שאזרבייג'ן ניצלה את הנשק מישראל בשביל להפיל את נגורנו-קרבאך.
    סגור
  • 1.
    גם הפיקיקי תנועה לגיטימית
    המצליף 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    או כל בתחת ארדואן קוק סינל. מיץ של zevel.
    סגור