תיירות
ארקיע דורשת: לטוס רק מטרמינל 1 בנתב''ג
חברת התעופה הגישה לבית המשפט עתירה נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה בדרישה להסדיר את כלל פעילותה מטרמינל 1
רשות השדות התעופה הודיעה אתמול (שלישי) על חידוש הטיסות הבינלאומיות מטרמינל 1 החל מה-1 באפריל, אבל לא כולם מרוצים. חברת ארקיע הגישה לבית המשפט לעניינים מנהליים עתירה מנהלית נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את כלל פעילותה מטרמינל 1 (ולא באופן מפוצל בין טרמינלים 1 ו-3 כפי שמתקיים כיום). החברה טוענת כי הפיצול הקיים מפלה אותה לרעה ביחס לחברות תעופה זרות, זאת למרות שחברות אלה השהו את טיסותיהן לישראל עם פרוץ המלחמה, בעוד ארקיע שמרה על רציפות הפעילות האווירית.
בעתירתה מדגישה ארקיע כי על רשות שדות התעופה ושרת התחבורה לקבוע קריטריונים שוויוניים ואחידים להפעלת טיסות מטרמינל 1, תוך התחשבות באינטרסים לאומיים כבדי משקל. בראשם – הבטחת קשר אווירי פתוח לישראל בשגרה ובעיתות חירום, וכן הגברת היקף הטיסות לאילת לרווחת כלל אזרחי המדינה. העתירה מציינת כי הקריטריונים הקיימים נקבעו לפני כעשור במציאות שונה לחלוטין, וכיום אינם משקפים את צורכי התחבורה האווירית.
כיום, ארקיע נאלצת לפעול משני טרמינלים שונים, מה שמוביל לעלויות תפעוליות גבוהות. במקביל, חברות תעופה זרות שהפסיקו את פעילותן בישראל למשך למעלה משנה וחצי, ישובו לפעילות מלאה מטרמינל 1 – מצב שלטענת ארקיע הוא בלתי סביר ומעמיד אותה בעמדת נחיתות תחרותית קשה.
העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רז נזרי, אבינעם סגל-אלעד ונדים עבוד ממשרד עורכי הדין פירון. מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ' מסר: "ארקיע הייתה ונשארה חברת תעופה ישראלית המחויבת לציבור ולמדינה. בתקופות קשות, כשהשמיים התרוקנו מטיסות זרות, ארקיע נשארה כדי לשמור על חיבור אווירי לישראל ואף לבקשת שרת התחבורה פתחה קו תעופה לניו יורק. כעת היא דורשת יחס הוגן ושוויוני. הפיצול בין שני טרמינלים יוצר נטל כבד ובלתי מוצדק, ואנו מצפים ממשרד התחבורה לתקן את העיוות הזה במהרה".
תביעה זו מצטרפת להודעה של ארקיע לפיה תצמצם טיסות לאילת עקב הפחתה משמעותית בשיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות. ההחלטה עוררה את זעמו של ראש עיריית אילת, אלי לנקרי.
עוד ב-
כזכור, ממשלת ישראל קיבלה החלטה השבוע להעלות באופן משמעותי וחד-צדדי את עלויות הביטחון שהוטלו על חברות התעופה, ובפרט על ארקיע, ללא מתן פתרונות שיאפשרו את השתלבות החברה בתחרות עם חברות התעופה הזרות. החלטה זו תיצור נטל כלכלי משמעותי על החברה, שממילא פעלה בתנאים מאתגרים עקב המצב הביטחוני. ארקיע התריעה כי המהלך מעמיד קושי רב בפני החברה. החברה פנתה במספר רב של בקשות לבחון מחדש את ההחלטה ולהציע מתווה שיסייע לחברות התעופה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



