תיירות

בעקבות שריפות במטוסים: אלו החברות שמשנות מדיניות

לאחר ריבוי מקרים של שריפות שפורצות במטוסים, דרישות חדשות מצד חברות תעופה שונות עלולות לחייב נוסעים לארוז מחדש או לכבות סוללות לפני העלייה למטוס
מערכת ice | 
טיסות (צילום shutterstock)
שימוש בסוללות ניידות ומטענים חיצוניים בטיסות הופך למוגבל יותר, כאשר חברות תעופה רבות מחמירות את ההנחיות בעקבות ריבוי מקרים של שריפות במטוסים.
חברת "סאות’ווסט" האמריקאית היא הראשונה מבין ארבעת החברות הגדולות בארצות הברית שמעדכנת את מדיניותה, ובמסגרתה יידרשו הנוסעים להחזיק את המטענים הניידים בטווח ראייה בכל זמן השימוש. כך על פי פרסום של "הניו יורק טיימס".
המגמה העולמית הזו התגברה בעקבות תקרית שאירעה בחודש ינואר בדרום קוריאה, שם מטען עלה באש והוביל להשמדת מטוס של חברת "אייר בוסן" על המסלול. למרות שאין קשר מובהק בין השריפה למטען הנייד, האירוע עורר גל של חששות והוביל לעדכון מדיניות במספר מדינות נוספות באסיה, בהן טאיוואן, תאילנד, סינגפור, מלזיה והונג קונג.
בדרום קוריאה נדרשים הנוסעים להחזיק את המטענים בהישג יד ולא לאחסנם בתאים שמעל הראש. חברות תעופה בטאיוואן, כמו "EVA" ו"צ'יינה איירליינס", אוסרות לחלוטין שימוש בנטענים ניידים בזמן טיסה. גם תאילנד, סינגפור ומלזיה יישרו קו והודיעו על מגבלות דומות.
באירופה המצב מורכב, "ריינאייר" מבקשת להוציא סוללות ליתיום מהתיק לפני אחסונו בתא העליון, בעוד "איזיג'ט" ו"לופטהנזה" אינן מציבות דרישות דומות. בארצות הברית, רשות התעופה הפדרלית דורשת שמכשירים עם סוללות ליתיום יאוחסנו רק בתיק יד ולא בתא המטען.
נכון להיום, אין תקן בינלאומי אחיד להתמודדות עם סוללות ניידות במהלך טיסות, על אף שבשנת 2016 ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי של האו"ם אסר הובלה של סוללות ליתיום בתא המטען של נוסעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה