תיירות

האם תינוק שנולד במטוס מקבל טיסות חינם לכל החיים?

למרות ההמלצות לנשים בהיריון מתקדם לא לטוס, האגדה ממשיכה להתעופף בעולם. האם באמת מי שנולד במטוס יקבל טיסות חינם לכל החיים?
מערכת ice | 
טיסות (צילום unsplash)
טיסות חינם לכל החיים לתינוק שנולד במטוס. מיתוס ידוע, מ מאיתנו לא שמע עליו, אבל האם הוא אמיתי? יצאנו לבדוק.
נתחיל מכך שלחברות התעופה וחברות הביטוח יש נהלים מחמירים לגבי נשים בהיריון, וההוראה היא לרוב שאסור לאישה לטוס משהגיעה לשבוע ה-36 להיריון שלה. אבל מה עם מעט המקרים שמחוץ לסטנדרט? האם התינוק יזכה בהטבה המיוחדת? רק בחודש ינואר האחרון, בטיסה של חברת יונייטד איירליינס מגאנה שבאפריקה לארצות הברית, אישה בשם ג'יג'י אכן ילדה את בנה באוויר, בעזרתו המסורה של צוות הטיסה. "התרגשנו מאוד כשהמטוס נחת עם נוסע אחד נוסף", אמר אחד הדיילים שהיו על הטיסה.
לפי שירות הבריאות הלאומי של בריטניה, ה-NHS, טיסה בהיריון אינה מהווה סכנה לא לתינוק ולא לאמו, אך כדאי להתייעץ עם רופא טרם העלייה על המטוס בהיריון מתקדם. לאחר השבוע ה-37 להיריון, עולה הסיכוי להגיע ללידה מוקדמת, כך שהגעה סמוך לשבועות אלו, תגרום להרבה חברות תעופה לא להסכים להעלות את האישה על המטוס. עוד קבעו בארגון הבריאות כי "לאחר שבוע 28 להריון, חברת התעופה עשויה לבקש מרופא הנשים המאשר שאינך בסיכון".
 
לדברי הדייל והסופר ג'יימס וויסונג, צוות הטיסה והדיילים אינו בעל סמכות ליילד, ואין להם הוראות ברורות מה לעשות במקרה כזה. עם זאת, הוא אמר כי האחריות היא עליהם לגבי מציאת רופא בטיסה או מיילדת שיגיעו, ובמקרה חירום יחליט הצוות האם יש לבצע נחיתת חירום.
לגבי המיתוס, כנראה שתתאכזבו לדעת כי הוא לא יותר מאגדה אורבנית. אמנם, כמובן שהיו יוצאי דופן שזכו להטבה הזו בחברות תאי איירוויז, אסיה פסיפיק איירליינס, אייר אסיה ופולאר איירליינס. כל השאר, על פי הידוע, לא זכו ליותר מהטבות של טיסות חינם לאותו יעד, או מספר קילומטרים של טיסה חינם. לכן, ככל הנראה לא שווה לאישה הריונית להסתכן ולעלות על המטוס עד שתלד בבית החולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה