תיירות

בג"ץ דחה את העתירה: פרויקט הרכבל בירושלים ייצא לדרך

ביהמ"ש העליון דחה הבוקר ארבע עתירות שהוגשו נגד התוכנית להקמת רכבל בעיר העתיקה בירושלים. ראש עיריית ירושלים מה ליאון אמר כי מדובר ב- "בשורה תחבורתית לתושבי ירושלים כולה ולמבקרים בה שייהנו מהפעלתו"
מערכת ice | 
רכבת קלה ירושלים (צילום ביגי)
הבוקר (ראשון) בג"ץ דחה את העתירות נגד הקמת רכבל ממתחם תחנת הרכבת הישנה בירושלים, לשער האשפות בעיר העתיקה. תוכנית הרכבל כוללת קו שאורכו 1.4 ק"מ ולו ארבע תחנות. בשעות השיא יוכלו לנסוע ברכבל כ- 3,000 נוסעים בשעה. הפרויקט נועד להקל על מצוקת הגישה התחבורתית לעיר העתיקה.
 
הרשות לפיתוח ירושלים מסרה כי הרכבל יאפשר הפחתה משמעותית בעומסי התנועה סביב העיר העתיקה ויגביר את הנגישות לאזור עבור תושבים, תיירים וסוחרים כאחד. מסלול הרכבל אמור לקשר בין מתחם התחנה שבמושבה הגרמנית לשער האשפתות שבחומת העיר העתיקה. הרכבל המתוכנן צפוי להניע כ-72 קרונות בשעה, ו-41 קרונות שיהיו בתנועה בכל רגע נתון. בין התחנות יהיו 15 עמודי תמך עצומים שיתנוססו לגובה של עד 8 קומות.
  
מדוברות ירושלים נמסר כי ראש העיר משה ליאון ״מברך על החלטת בג״ץ. נמשיך לקדם במרץ את פרויקט הרכבל, שבאמצעותו ניצור מענה תחבורתי לעומסי התנועה הכבדים ונאפשר גישה קלה לכותל ולעיר דוד. כפי שהרכבת הקלה משרתת את כולם, כך יהיה עם הרכבל שיביא עמו בשורה תחבורתית לתושבי ירושלים כולה ולמבקרים בה, שייהנו מהפעלתו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה