תיירות

הטייס נרדם, מגדל הפיקוח הכריז על מצב חטיפה

טייס חברת תעופה איטלקית נרדם בתאו במהלך הטיסה ולא השיב לרשויות התעופה, שהכריזו על מצב מתקפת טרור
מערכת ice | 
טיסות (צילום unsplash)
טייס חברת התעופה האיטלקית ITA Airways פוטר לאחר שככל הנראה נרדם בזמן שהטיס מטוס נוסעים, וגרם להפסקת תקשורת והתרעת טרור, כך דיווח העיתון האיטלקי Repubblica. הטיסה יצאה ב-30 באפריל מניו יורק לרומא, ובמשך 10 דקות לא הייתה תגובה מהמטוס כשהוא טס מעל המרחב האווירי הצרפתי.
חוסר התגובה עורר כמובן דאגה אצל הרשויות הצרפתיות, שהזהירו את הרשויות האיטלקיות שהאיירבוס A330 עלול להיות בן ערובה לחטיפת טרור. בחברת ITA העריכו כי הקפטן וטייס המשנה נרדמו לזמן קצר כשהם בתא הטייס. טייס המשנה היה באותו זמן ב"מנוחה מבוקרת", בזמן שמותר לו, אך הקפטן היה צריך להיות ער.
 
הטייס הכחיש כל עוול וטען כי היה כשל במערכת התקשורת, מה שגרם לכך שהוא לא יכול היה להשיב לרשויות הצרפתיות. עוד דיווח ה'רפובליקה' כי הרשויות בצרפת הודיעו לשני מטוסי קרב להתכונן לטוס ליד המטוס כדי לראות מה קורה בתא הטייס.
לאחר שהרשויות האיטלקיות הוזהרו מפני מתקפת טרור אפשרית על המטוס, הם יצרו קשר עם ITA, שניסתה להגיע לטייסים באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהם. שני הטייסים השיבו לאחר שתיקה של 10 דקות והרשויות בצרפת הסירו את התראת הטרור. המטוס הגיע לרומא 20 דקות לפני המועד, כך על פי הדיווח.
 
חברת התעופה אמרה ל'רפובליקה' כי הטייס פוטר מעבודתו לאחר שחקירה גילתה שהתנהגותו לא תואמת את הנוהל במהלך הטיסה ולאחר הנחיתה. חברת התעופה ITA אמר ל"טלגרף" כי בטיחות הנוסעים לא נפגעה במהלך התקרית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה