תיירות

הכאוס בתעופה: זו החברה שתבטל אלפי טיסות בקיץ הקרוב

עקב העומס התעופתי הגדול שנוצר בעולם, חברת התעופה איזיג'ט מודיעה על ביטול אלפי טיסות בחודשים הקרובים
מערכת ice | 
easyjet (צילום ויקיפדיה)
חברת התעופה הבריטית איזיג'ט מודיעה על קיצוץ באלפי טיסות במהלך הקיץ, כ-8000 טיסות בחודשים יוני ספטמבר. ההודעה מגיעה לאחר צווים ממשלתיים שנועדו למנוע שיבושים נוספים בנסיעה בשדות תעופה.
משרד התחבורה הבריטי ורשות התעופה האזרחית אמרו לחברות התעופה בשבוע שעבר לבחון את לוחות הזמנים שלהן ולוודא שהטיסות אכן ניתנות לביצוע, לאחר שהתגלו מספר מקרי מחסור חמורים בצוותים, שלא עמדו בהתנפלות התיירים על הטיסות לאחר הפסקת הקורונה.
איזי ג'ט הודיעה היום (שני) כי ביוזמתה היא תאחד טיסות רבות ולשאול לקוחות רבים שלה פעם נוספת האם הם ירצו לטוס. "יש אתגרים רבים ברחבי אירופה כולה. אבל זה משהו שאנחנו צריכים להתמודד איתו. היו לנו הפסקות בפריז, היו לנו אתגרים בגטוויק, היו לנו אתגרים גם בז'נבה", אמר המנכ"ל, יוהאן לונדגרן, לעיתונאים.
 
חברת התעופה אמרה שאינה יכולה לספק מספר מדויק של הטיסות שבכוונתה לבטל, אך היא כנראה תגיע לכ-90% מהתפוסה שלה בקיץ 2019, לאחר שהעריכה בעבר שהיא תגיע ל-97% מקיבולת הטיסות שלפני הקורונה. זה מצביע על כך שכ-11,000 טיסות של איזיג'ט עשויות להתבטל במהלך החודשים הקרובים. זאת למרות עלייה בביקוש, כאשר מספר המטיילים באפריל ומאי השנה עלה פי שבעה מאשר ב-2021.
בכירי חברת התעופה הבטיחו גם כי אין בכוונתם להעלות מחירים כתוצאה מהטיסות המבוטלות – מה שככל הנראה יגרום לביקוש גבוה יותר על פחות מושבים. לעומתם, מנכ"ל חברת טיסות הלואו-קוסט האירופאית ריינאייר, מייקל או'לירי, העריך כי הקיץ הקרוב התעופה בחברה תהיה גדולה ב-115% מנתוני 2019, ולכן הם יצטרכו להעלות את המחירים בכ-7 עד 9 אחוזים.
 
לסיכום, אזרחי ישראל הם לא היחידים שסבלו בתקופה הזו, ובכל העולם נוסעים לכל העולם. במדינות האירופאיות הבורגניות, עם אזרחים שיכולים להרשות לעצמם לטוס, חווים עומס קשה בשדות התעופה, ומי שנקלע לעומס הזה בין היתר הם גם הישראלים, שחלקם מדווחים על המתנה של דקות ארוכות בתוך המטוס לאחר הנחיתה, עקב עומס בנמל התעופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה