תיירות

המלחמה נגד דירות Airbnb בישראל: בית המשפט בהחלטה תקדימית

בית המשפט בבאר שבע יצא בהחלטה חסרת תקדים נגד ארבעה בעלי וילות במצפה רמון,  שהשכירו את דירותיהם לנופש ואירוח ללא ההיתר החורג הנדרש לכך, נותנת תוקף למלחמה נגד דירות ה-Airbnb בישראל
מערכת ice | 
airbnb (צילום unsplash, pixabay)
בית המשפט בבאר שבע יצא בהחלטה חסרת תקדים נגד ארבעה בעלי וילות במצפה רמון,  שהשכירו את דירותיהם לנופש ואירוח ללא ההיתר החורג הנדרש לכך, נותנת תוקף למלחמה נגד דירות ה-Airbnb בישראל.
 ההחלטה קובעת כי דירות שנועדו למגורים ומשמשות באופן מובהק להשכרה קצרת טווח שהינה למטרות נופש – נדרשות בהיתר לשימוש חורג לכך, שבלעדיו מדובר בעבירה פלילית.
 
פסק הדין, שניתן על ידי השופט אלון אינפלד, מגיע בעקבות ערעור שהגישו ארבעה בעלי וילות במצפה רמון, המושכרות בפלטפורמות אינטרנטיות שיווקיות שונות לטווחי זמן קצרים, שנגדם הוצאו צווי הפסקה שיפוטיים.
עיריית מצפה רמון הוציאה את הצווים בהתבסס על הטענה כי יחידות אלה מיועדות למגורים בלבד וכי אינן כוללות היתר חורג לנופש הנדרש לשם השכרתן בצורה זו. בית המשפט תמך בעמדת הרשות המקומית, שאליה הצטרפו גם שכניה של אחת הווילות שהתלוננו על "הפגיעה באיכות חייהם על ידי השוכרים".
 
בעלי הווילות עירערו בפני בית המשפט המחוזי, בטענה כי השימוש העיקרי ביחידות דיור אלה הוא למגורי המשפחות, אך נדחו כאמור. חה השופט גם את הטענה המשפטית שנופש הוא סוג של מגורים — ועמד על ההבחנה הנדרשת והברורה בין נופש לבין מגורי קבע. השלכות הקביעה של השופט, על פי הערכות, עשויות להיות רחבות בהרבה מעניינן של הווילות במצפה רמון. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה