תיירות

הדקה ה-90 מעניקה הנחה בתנאי מוזר: למי תחוייבו להצביע?

התנועה לאיכות השלטון בפנייה לחברת "הדקה ה-90": הסירו פרסום עידוד הצבעה, המהווה שוחד בחירות, זאת בעקבות ההבטחה להעניק הוזלה של 150 שקל למי שיצביע עבור איתמר בן גביר
מערכת ice | 
טיסות למונטנגרו (צילום יחצ)
התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (שלישי) לחברת התיירות "הדקה ה-90 בע"מ", בדרישה שיסירו את הודעות פרסום ההצבעה שפרסמה החברה. ההודעות הפרסומיות קוראות להצבעה לטובת מועמד ברשימה המתמודדת בבחירות, בתמורה לשובר רכישה באתר החברה על סך 150 שקל.
לטענת התנועה לאיכות השלטון פרסומים אלה מהווים הפרה של סעיף 122(1) לחוק הבחירות לכנסת, לפיו: "הנותן או המציע שוחד על מנת להשפיע על בוחר להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסויימת" מפר את החוק. 
 
התנועה מציינת בפנייתה גם כי בפרסומי החברה בולטות בהעדרן רשימות המזוהות עם המגזר הערבי דוגמת חד"ש-תע"ל, בל"ד, וכן רשימות אחרות דוגמת "חופש כלכלי", "צעירים בוערים", "ישראל חופשית" ועוד. כלומר, החברה מבצעת קמפיין המקדם מועמדים מרשימות  מסויימות אל מול רשימות אחרות שאינן מקודמות.
עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "עידוד הצבעה הינו דבר מבורך, אולם יש להקפיד כי יעשה בהתאם להוראות החוק. פרסומיה הפרובוקטיביים של חברת "הדקה ה-90", שנדמה כאילו נכתבו בידיעה שתעלה הדרישה להסירם, ראוי היה שלא יראו אור כלל. אנו מצפים מהחברה להסיר את הפרסומים לאלתר, ולפעול בהתאם להוראות החוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה