תיירות

הדקה ה-90 תפסיק את 'קמפיין בן גביר': זה הפיצוי שתשלם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, קיבל את עתירתו של ח"כ משה ארבל נגד הדקה התשעים בע"מ בשל פרסום המציע הטבה כספית עבור הצבעה בבחירות הקרובות. ח"כ ארבל יפוצה ב-20 אלף שקל לכיסוי הוצאותיו
כפיר אדר |  6
הדקה ה90 מחסני השוק ויזה מקס (צילום הדקה ה90)
הדקה ה-90 תסיר באופן מידי כל פרסום המציע הטבה כספית עבור הצבעה בכלל או הצבעה לרשימה מסוימת, זאת לאחר שהוגשה נגדה תלונה כי הצעה הטבה בגובה 150 שקל אם מקבל ההטבה הצביע לאיתמר בן גביר. עניינה של העתירה, היא מודעה של הדקה ה-90 הנחזית להצעה לשובר כספי עבור הצבעה בבחירות לרשימה מסוימת. ח"כ משה ארבל טוען בעתירתו כי מדובר בעבירה על סעיף 122 לחוק הבחירות לכנסת. הדקה התשעים בע"מ טוענת מנגד כי מדובר ב"קמפיין מסחרי פרובוקטיבי".
כאמור, העתירה התקבלה, והדקה התשעים תישא בהוצאות העותר בסך של 20,000 שקל בהחלטתו כותב השופט עמית: "...המשפט הראשון בפרסום של המשיבה – ה"טיזר הפרובוקטיבי" כלשונה של המשיבה – "הדקה ה-90 בוחרת ___! לחצו עכשיו לקבלת שובר בשווי 150 – שקל", לשונו מפורשת וברורה ואינה מצריכה פרשנות כלשהי".
 
עוד הוסיף: "האדם הסביר שנתקל במשפט זה, כאשר הוא משולב בשמו של מועמד העומד בראש רשימה מסוימת, אינו יכול שלא לפרשו אלא על פי הוראת החוק: "הנותן או המציע שוחד על מנת להשפיע על בוחר להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסויימת".
השופט עמית המשיך: "לא בכדי הגיעו למוקד פניות הציבור של ועדת הבחירות פניות רבות בעניין זה, של מי שראו בפרסום הצעה לשוחד בחירות פשוטו כמשמעו. דומה, שאף המשיבה בטיעוניה אינה טוענת אחרת. המשיבה טוענת שכל מי שלוחץ על "טיזר" זה, ומגיע לעמוד הנחיתה, מבין מיד כך או אחרת . ואולם, הבנה מאוחרת זו, שמצריכה לחיצה על ה"טיזר", אינה משנה את העובדה הפשוטה שבעיניו של הקורא הסביר, המשיבה "מציעה שוחד על מנת להשפיע על בוחר להצביע או להימנע מהצביע, בכלל או בעד רשימת מועמדים מסויימת".
על כן העתירה מתקבלת, הדקה ה-90 תסיר באופן מיידי כל פרסום המציע הטבה כספית עבור הצבעה בכלל, או הצבעה לרשימה מסוימת, והכל כמפורט בהחלטתי. יש להצר על כך שהמשיבה לא הטתה אוזן להתראות שקיבלה, ובנסיבות ההפרה, המשיבה]=הדקה התשעים בע"מ[ תישא בהוצאות העותר ח"כ ארבל בסך 20 אלף שקל.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שוחד
    איכפת 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא ראיתי בכתבה ואפילו באיזכור שהמדובר בשוחד חד משמעי ואדם כזה לא מגיע לו להיות בכנסת הנכבדה כמו שלא מגיע לאדם שעומד למשפט להתמודד לכנסת .יש מספר מתמודדים שאסור באיסור חמור לתת לזה לקרות וזה צריך להגיע בהוראת בית משפט
    סגור
  • 5.
    מצביע לציונות הדתית אנשים חכמים חזקים בעלי ערכים ואהבת (ל"ת)
    אמיר 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אוי לקנאה
    רק איתמר בן גביר 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כל המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מתות מקנאה מהצלחתו של איתמר בן גביר הגיבור והאמיץ היחיד והמוכשר והחכם בהצלחה רבה רבה לך בבחירות הקרובות ב"ה לנצח איתמר בן גביר ????????? אוי לקנאה אוי לקנאה... חמסה חמסה חמסה חמסה חמסה.
    סגור
  • 3.
    אני וחברים גמרנו עם הדקה ה 90 .פועלים לחרם נרחב (ל"ת)
    חיים 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 2.
    מצביע בן גביר
    הרצל נווה 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    5 2
    מוכן גם לשלם 150 שח עבור ההצבעה שלי
    סגור
  • 1.
    כוס אוחתק
    כוס אוחתק 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך אדם ממוצע שתובע בבית משפט על גניבות רמאיות מכספו שלו..ממתין כל כך הרבה זמן למשפט לתוצאת המשפט ואז לכסף..וחבורת מוצצי המיסים האלה עוקפים את הטור בשניות .זה מעצבן ולא מובן.. זה להשתין על ציבור הבוחרים והציבור בכלל
    סגור