תיירות
נתונים אישיים של כל מי שעובר בנתב"ג ייאספו? חברות התעופה מתנגדות
הצעת חוק שאמורה לעלות בקריאה שנייה ושלישית, מחייבת חברות תעופה למסור נתונים אישיים של הנכנסים ויוצאים לארץ, שיישמרו במאגר ברשות המסים. חברות התעופה הזרות פנו במכתב חריף לכנסת באמצעות עו"ד: "הדרישה לא חוקית ולא ישימה"
ועדת החוץ והביטחון דנה בימים אלה בקידום חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, שפירושו: מאגר נתונים אישיים של כל מי שנכנס לארץ או יוצא ממנה. החוק, שעבר בקריאה ראשונה כבר בספטמבר שנה שעברה, אמור לעלות לקריאה שניה ושלישית אבל מעורר התנגדות חריפה בקרב חברות תעופה זרות.
לפי הצעת החוק, חברות התעופה ייאלצו להעביר את נתוני הנוסעים למאגר מידע שיוקם ברשות המסים. השב"כ, המוסד והמשטרה יוכלו לקבל את המידע. המטרה: להילחם בארגוני פשיעה וטרור, וגם לשפר התמודדות בעת מגפה כמו הקורונה.
ואולם מטבע הדברים חברות התעופה הזרות מאוד לא אוהבות את החוק החדש. "דה מארקר" פרסם כי חברות כמו בריטיש איירוויז ואיבריה בין היתר, טוענות כי הצעת החוק פוגעת בפרטיות הנוסעים באופן בוטה ומרחיק לכת וסותרת דינים בינלאומיים. יצוין כי בעבר עלו חששות מפני דליפת המאגר לגורמי פשיעה וטרור.
בין הפרטים שיידרשו החברות למסור: שם, כתובת, מספר טלפון, אי־מייל, מספר אשראי, פרטי הדרכון, נקודות המוצא והיעד ועוד. חברות התעופה הזרות פנו במכתב חריף ליו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, באמצעות עו"ד שירלי קציר ממשרד פישר (FBC).
חברות התעופה קובלות כי חלק ממדינות העולם החילו בשנים האחרונות חקיקה מצומצמת המחייבת למסור מידע. "הן המטרות שהוגדרו במסגרת הצעת החוק והן סוגי המידע המבוקשים למסירה עומדים בחריגה לסטנדרט שנקבע על ידי מדינות העולם, ובפרט האיחוד האירופי, ומשכך סותרים את הוראות ה-GDPR (תקנות הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי) המחייבות, וזאת בלי שהדבר נעשה מכוח חקיקה או הסכם כמתחייב".
עוד ב-
כן, טוענות החברות כי כ-80% מכרטיסי הטיסה נמכרים באמצעות סוכנויות נסיעות ולא באופן ישיר מחברות התעופה, ולכן יקשה עליהן להשיג את המידע המבוקש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


