תיירות

דרמת ענק בנתב"ג: מטוס נאלץ לבצע נחיתת אונס

כונני ארגון הצלה הוזעקו בסביבות השעה 23:50 לנמל התעופה בן גוריון, בעקבות דיווח על מטוס שעומד לנחות עם תקלה בחלון ועליו כ-340 נוסעים
מערכת ice |  2
מטוס אל על (צילום shutterstock)
דרמת ענק נרשמה הלילה (בין שבת לראשון) בנמל התעופה בן גוריון. עשרות חובשי הצלה סייעו באבטחת נחיתת חירום של מטוס בנתב"ג. כונני ארגון הצלה הוזעקו בסביבות השעה 23:50 לנמל התעופה בן גוריון בעקבות דיווח על מטוס שעומד לנחות עם תקלה בחלון ועליו כ-340 נוסעים.
אמש,  הופעל מצב חירום למטוס יונייטד שיצא מנתב"ג לשדה תעופה ניו ארק, בארה"ב עקב תקלה בתא הטייס. מייד עם גילוי התקלה המטוס עשה את דרכו חזרה לנתב"ג אשר נערך לנחיתת חירום. 
על המטוס היו 339 נוסעים ואנשי צוות אשר חייהם והצלתם תלויים בצוותי החירום שעל הקרקע.  במסגרת ההערכות לנחיתת חירום הגיעו לנמל התעופה עשרות אמבולנסים, לוחמי אש, משטרה וצוותי חירום  שהגיעו מכל גוש דן ומירושלים  ונערכו לנחיתת המטוס - המטוס נחת בשלום.
מיד עם קבלת הדיווח יצאו מתנדבי הצלה המאיישים אמבולנסים של מגן דוד אדום יחד עם אמבולנס הצלה, לשדה התעופה שם חברו לכוחות מד"א נוספים והמתינו לנחיתת המטוס. אחרי לא מעט רגעים של חרדה, המטוס נחת בשלום, ולאחר בדיקה קצרה, לא נזקקו הנוסעים לפינוי לבית החולים.

חובשי הצלה מנחם ג'סואן ושמוליק לויסון סיפרו: "מיד לאחר שהוכרז מצב חירום למטוס עם כ340 נוסעים, מתנדבי הצלה יצאו עם אמבולנסים של מד"א והצלה לנמל התעופה בכדי לסייע לכוחות מד"א עם אבטחת הנחיתה. בסייעתא דשמיא אף נוסע לא נזקק לטיפול רפואי. במקביל לאירוע בנתב"ג יצאו מתנדבים נוספים לתחנות מד"א השונות בכדי לאייש אמבולנסים נוספים ולתת מענה למקרי שגרה".
אמנון כהן מ"מ מנכ"ל רש"ת: "אמש ראיינו עד כמה נמל התעופה הוא מקום עם רגישות מבצעית  גבוהה מאוד הנוגעת ישירות לחיי אדם. נמל התעופה יכול להפוך בתוך שניות למקום בו מופעל נוהל חירום שחיי מאות אנשים תלוים בו.  אמש, ראינו שוב הוכחה לכך, כאשר הוכרז מצב חירום ולשדה הוזנקו עשרות אמבולנסים, רכבי חירום, הצלה ובטחון מכל רחבי גוש דן וירושלים".
עוד הסביר: "אם חס וחלילה נמל התעופה היה חסום והכניסה אליו היתה פקוקה כוחות הביטחון וההצלה לא היו מסוגלים להכנס במהירות לשדה ולהערך בהתאם, והיינו יכולים להיות  באירוע  של מאות הרוגים ופצועים. נמל תעופה בן גוריון הינו מקום בעל רגישות מבצעית ממדרגה ראשונה. חסימתו, ולא משנה מה הסיבה, עלולה להסתיים בקטסטרופה בינלאומית לכן אסור לחסום את נתב"ג".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כמה שטויות בכתבה אחת...
    ממ 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל דבר באתר הזה "דרמטי"... כנראה אם תשאלו את הטייס, לא השקפה סכנה למטוס, לצוות ולנוסעים. מהומה גדולה על לא מאומה. בטח שחיי הנוסעים לא היו תלויים בעיות ההצלה הרבים והמיותרים, אלא לכל היותר בידי הטייסים. ארוע כזה קורה בארצות הברית פעמיים ביום, ושם לא מספיקים 40 אמבולנסים על כל שטות. אבל מה הם מבינים התעופה, אנחנו יודעים יותר טוב.
    סגור
  • 1.
    תאונות
    אלי 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואני שולח לכול הפגים הלוואי ותעשו הרבה תאונות ותעלמו לנו מהחיים...אתם נבלות עם שכל של ג'וק
    סגור