תיירות

מהפכה בטיסות בישראל: זה מה שיקרה כבר מהשבוע הקרוב

שרת התחבורה בביקור באילת: ״פועלת להסדיר את סוגיית הטיסות למפונים כבר בשבוע הקרוב״
מערכת ice |  1
חברת תעופה (צילום freepik)
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני תא"ל (במיל') מירי רגב ביקרה אמש (ראשון) בעיר אילת יחד עם מנכ"ל משרדה משה בן זקן והדרג המקצועי, במטרה לעמוד על מוכנות שדה התעופה, הנמל והתחבורה הציבורית בעיר הדרומית בצל שגרת החירום.
בחמ"ל של נמל התעופה 'רמון', קיבלה השרה רגב ממנהל השדה זוהר גפן ומנהל רת"א שמואל זכאי, סקירה מקיפה על פעילות השדה מהיום הראשון ללחימה, שכלל קליטת טיסות חילוץ בין-לאומיות ומסוקים לפינוי רפואי, לצד טיסות מסחריות. כמו כן, הוצגה ההערכות המלאה למבצע "כנפי כסף", להפעלה מהירה של נמל התעופה רמון כחלופה מלאה לנתב"ג במצב חירום, וכן, תכניות הבטיחות לאיומים הנשקפים לשדה. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים בישרה במהלך הדיון, בו נכח גם רה"ע אילת אלי לנקרי, כי היא פועלת לכך שבמהלך השבוע הקרוב יוסדר נושא הטיסות המסובסדות לאילת, עבור המפונים ובני משפחותיהם וכי משרד התחבורה רתום באופן מלא לנושא. 
"באילת מתקיימת שגרת חירום. אני מצדיע לך על ההחלטות המהירות שקיבלת לטובת המפונים והתושבים בעיר", אמר רה"ע אילת בישיבה. "ניידות השירות של משרד התחבורה מעניקות שירות בעיר. ההסעות הפנימיות לטובת המפונים וההסעות לתלמידים מסייעות לנו מאוד לצלוח את שגרת החירום באילת", הוסיף לנקרי.
בישיבת עבודה בנמל אילת יו"ר חנ"י עוזי יצחקי ומנהל הנמל, הציגו בפני השרה את הפעילות ועדכנו כי הנמל נמצא בכשירות מלאה. במהלך הדיון, הנחתה שרת התחבורה לתת קדימות לסחורות של משרד הביטחון, מזון וחקלאות. לאור הנתונים שעלו בישיבה על מצוקת כח האדם הקיימת במקצועות הספנות, מנכ"ל משרד התחבורה משה בן-זקן, הקים צוותים מיידים לטיפול בנושא ולקיצור הבירוקרטיה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני תא"ל במיל מירי רגב מסרה: "התפקיד שלנו הוא לשמור על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל והעורף הישראלי. הביטחון הוא בראש סדר העדיפויות. קיימת חשיבות עליונה לשמירה על רציפות תפקודית בים, באוויר וביבשה בהתחשב בכך שאנחנו מדינת אי". 
"אנחנו ערוכים לכל תרחיש כבר מהיום הראשון למלחמה. העורף חייב להיות חזק כדי שננצח ואנחנו מוכרחים לסייע לו בכל דרך על מנת לשמור על חוסנו. התרשמתי מאוד מההיערכות של שדה התעופה רמון ונמל אילת. יום אחרי המלחמה אנחנו נפעל להסדיר את נמל התעופה רמון באמצעות תחבורה ציבורית סדירה לאילת״, הוסיפה רגב.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "כמשרד התחבורה אנחנו מחוייבים לשמור על רציפות תפקודית במשק הישראלי. שדה התעופה רמון ונמל אילת, מספקים מענה תחבורתי באוויר ובים לטובת כניסת סחורות ומטענים, התורמים למאמץ הלאומי והמלחמתי. נמשיך לדאוג שהנמלים שלנו יעבדו בצורה בטיחותית וטובה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הביתה
    Roni 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם זאת צריכה ללכת הביתה.לא עשתה כלום למניעת התדרדרות הביטחון ב דרום הארץ
    סגור