טלוויזיה

כאן 11 בהישג אדיר: זכתה בשמונה פרסים בטקס היוקרתי

תאגיד השידור הציבורי זכה בשמונה פרסים יוקרתיים בטקס פרסי פורום היוצרים הדוקומנטריים, שחלק גדול מהם הופקו עבור כאן 11. הרשימה המלאה של הזוכים לפניכם
מערכת ice |  3
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
תאגיד השידור הציבורי זכה אמש (שני) בשמונה פרסים יוקרתיים בטקס פרסי פורום היוצרים הדוקומנטריים. התאגיד זכה בפרסים על הסרטים "אני רואה אותך", "שקרים שספרתי לעצמי", הסדרה "טבריה - מתחת לקו האדום" ועוד, שהופקו עבור כאן 11. התאגיד זכה בפרס גם על סדרת הדיגיטל "הטרמפסטים" ועל הסדרה של כאן חינוכית "להציל את חיות הבר". הסרט" שקרים שסיפרתי לעצמי" – זכה פרס הצילום הבמאי יפים גרבוי.
יפים, יוצר הסרט, מתעד את משפחתו מאז היה נער וחוקר בעזרת המצלמה את היחסים ההרסניים בין אביו לאימו. כאשר הוא עצמו חסר ישע באחת התקופות הקשות בחיי הזוגיות שלו, הוא נחשף לסוד אפל שהוריו ניסו בכל כוחם להסתיר ממנו. הגילוי מטלטל את עולמו והוא יוצא למסע קולנועי רצוף שקרים, בגידות ואשמה, במטרה לרפא את הפצע העמוק שבתוכו. זוכה פרס הבימוי ופרס העריכה בפסטיבל דוקאביב 2023. הפקה: מוזה הפקות.
 
הסרט "1948 – לזכור ולשכוח" של הבמאית נטע שושני זכה בפרס העריכה והתחקיר. אפוס דוקומנטרי על מלחמת העצמאות, המגולל את מהלך המלחמה דרך יומנים ומכתבים שנכתבו בזמן אמת ע"י יהודים וערבים, מלווים בסרטי ארכיון נדירים שחלקם נחשפים לראשונה, ולצידם חוקרים, ארכיונאים, ואנשי היחידה לחיפוש נעדרי 48'. זוכה פרס התחקיר בתחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב. הפקה: סילביו הפקות.
הסדרה הדוקומנטרית "טבריה – מתחת לקו האדום" של הבמאית קרין קיינר זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר. סדרת דוקו בת חמישה פרקים. מה שקורה בטבריה הוא הרבה מעבר לטבריה - קרבות על ראשות העיר מהווים השתקפות של ישראל כולה: דתיים מול חילוניים, ליברלים ושמרנים, תומכי בג"צ מול אוהבי בד"צ. עיר הפריפריה טבריה מהדהדת את המציאות הישראלית. הפקה: קסטינה תקשורת.
הסרט "שלושתנו" של הבמאית הניה ברודבקר זכה בפרס סרט הביכורים. מסע דוקומנטרי אישי המשרטט קונפליקט בין הורים לילד אוטיסט לבין החברה החרדית בבני ברק, המתקשה לקבל את השונה. הבמאית ובעלה, זוג חרדי צעיר, מאמינים שארי, ילדם האוטיסט בן ה-6, יכול וזכאי להשתלב בחברה רגילה.
כאשר תלמודי התורה החרדיים סוגרים בפניהם את הדלת והחברה החרדית "בועטת" את ארי החוצה, הם עוברים תהליך של התפכחות ויוצאים בכאב גדול לחפש מקום אחר בו יקבלו אותו. האם הם ימצאו? זוכה פרסי דיאמונד לסרט התעודי הטוב ביותר , לפרס הבימוי ולפרס העריכה  בפסטיבל הקולנוע בירושלים. הפקה: פרדס הפקות.
 הסרט "אני רואה אותך" של הבמאי אדם ויינגרוד זכה בפרס הסרט התיעודי הקצר. דן ליאני איבד את מאור עיניו במהלך שירותו הצבאי במלחמת לבנון הראשונה. לאחר 25 שנים כעיוור הוא מקבל כמעט באורח פלא את ראייתו מחדש. לראשונה בחייו דן רואה את אשתו וארבעת ילדיו, אלא שסיפור האגדות הזה מקבל תפנית נוספת. דרך ארכיונים משפחתיים חד פעמיים בשילוב אנימציה ייחודית דן מתיישב לספר את סיפורו המדהים. הפקה: קובי מזרחי
הסדרה "הטרמפיסטים" של יאיר אגמון ואלעד שוורץ  זכתה בפרס סדרת הדיגיטל הטובה ביותר. העונה השישית של סדרת הרשת התיעודית "הטרמפיסטים", זוכת פרס האקדמיה (2021) הוקדשה לגבריות, לסיפורי גברים, לדיון על כוח, על אינטימיות, ועל אהבה. בקרוב תעלה עונה חדשה שביעית במספר, שתוקדש לירושלים. הפקה - יאללה פילמס.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לערוץ. 14 (ל"ת)
    איילה חסון 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    איזה כיף זה שאני יכול להעניק לעצמי פרסים (ל"ת)
    אנטוניו 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    איזה כיף זה שאני יכול להעניק לעצמי פרסים (ל"ת)
    אנטוניו 02/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור