טלוויזיה

כתב כאן 11 חושף את האיומים הקשים: "נרצח אותך, בוגד"

כתב כאן 11, סולימאן מסוואדה, מגיע לראיון חשוף בתוכנית "פגישה עם רוני קובן" שם הוא משתף את סיפור חייו ועל היותו ערבי ישראלי: "אני במשבר זהות" וגם את האיומים על חייו שהוא מקבל: "נרצח אותך, משת"פ, בוגד"
מערכת ice |  2
סולימאן מסוודה (צילום כאן 11)
השבוע בתוכנית "פגישה עם רוני קובן", מתארח סולימאן מסוודה, כתב הדסק הפוליטי-מדיני בכאן חדשות בגיל 28 בלבד. הוא גדל ברובע המוסלמי, ילד פלסטיני שנסע למכה והתפלל כל יום באל אקצא, לא דיבר מילה בעברית עד גיל 20 אבל עשה מהפך בחייו והגיע לצמרת העיתונות הישראלית. הוא מדבר עם רוני קובן על קורות חייו, על האזרחות הישראלית החדשה והכאב שהוא ומשפחתו ממשיכים לשאת.
סולימאן חושף: "אני במשבר זהות, זה ברור לגמרי. לא יודע לענות על מה אני. אני יודע שאני ערבי, אני יודע שאני נולדתי לתוך הוויה פלסטינית, המשפחה שלי מגיעה מחברון, אני היום גר בתל אביב ואני ישראלי ולא מתבייש בדברים האלה. לא עובר בגרון של הרבה אנשים משני הצדדים, אבל זה מי שאני".
 
מסוודה גם חושף לראשונה את מסכת האיומים המתמשכת על חייו - גם מצד יהודים, וגם מצד ערבים: "זה לרוב איומים בווצאפ ובפייסבוק, זה יישמע קצת יהיר אבל קשה לשבור אותי בדברים האלה, ידעתי שכשאני נכנס לזה אלה יהיו כללי המשחק. הבעיה היא שאני מכניס אנשים שלא קשורים לדברים האלה כמו המשפחה שלי. יש איומים ברצח כמו נגיע אליך, נרצח אותך, משת"פ, בוגד". כנשאל ממי יותר כואב לקבל איומים, יהודים או ערבים, מסוודה ענה: "יותר כואב כשזה מגיע מהצד שלך, הפלסטינים שגדלת איתם".
הראיון ישודר ביום שבת ב-21:30 בכאן 11, "פגישה עם רוני קובן"
 

קטעים קצרים מתוך הראיון
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ואתה לא היחיד עם משבר זהות.
    אפשר להבין 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהודים, דתיים וחילוניים ציוניים, חרדים אנטי ציוניים, מזרחיים ואשכנזים, מיין ושמאל, ערבים מוסלמים, ערבים נוצרים, דרוזים, צ'רקסים, בהאים, ועוד. אנחנו עוד בשלב התגבשות של החברה, והעובדה שיש פה פסיפס עשיר כנראה תתרום לאחר שלב הבעיות לעושר תרבותי. יקח זמן עד שנתגבש, וזה יקרה ונהפוך למדינת מופת שטובה לכל תושביה. עד אז רבים מאיתנו חולקים אתך את משבר הזהות. בלי קשר, אוהבים לשמוע אותך. מעבר לזה שאתה עובר מסך עם הרבה חן אישי, אתה יודע לשקף תמונת מצב, ולשאול שאלות וזאת מבלי לתת לצופים את התחושה שכפית עליהם את דיעותך.
    סגור
  • 1.
    ממש מסכן
    שקול 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתעלם מים האיומים על נתניהו, יום יום שעה שעה.
    סגור