טלוויזיה

הריאליטי החדש של רשת 13: בדרך להצלחה או כישלון?

אחרי ההצלחה המסחררת של תוכניו הריאליטי שידוכים, רשת 13 משיקה השבוע את הפורמט החדש שלה בתחום, כשברקע סיום עונת הבכורה של פקין אקספרס שאיכזבה בנתוני הרייטינג. האם הפעם יצליחו לכבוש את הקהל הישראלי?
שירה יום טוב |  1
ווארט (צילום מסך רשת 13)
רשת 13 השיקו השבוע את הריאליטי שידוכים החדש שלהם. קצת ניחוח של חתונה ממבט ראשון המצליח מאוד של קשת 12 שבדרך לעונה השביעית, עם התמקדות בעולם השידוכים החרדי. אמנם ברשת 13 נעשים מאמצים גדולים להכניס פורמטים חדשים שיביאו חזרה את קהל הצופים, אך דווקא הפעם בלי מימון של טיסות הפקה ומשימות, ייתכן שבשילוב עם לוח השידורים החדש יצליחו לפצח את הדרך למעלה טבלת הרייטינג.
לרשת 13 כבר יש פורמט שידוכים לא מגזרי, "אהבה חדשה" שמנחה מאיה וטרהיימר, והחזיק בנתון ממוצע מול תוכניות הדגל קשת 12. הפעם מדובר בפורמט נטול "סלבס", ומי שמובילים את תהליכי השידוך הם שדכנים אמיתיים, שעוסקים בכך במגזר החרדי ביומיום. את הפרונט בתוכניות מובילים שניים יחד, בדומה לחתונמי: יקי רייסנר, יזם נדל"ן ומפיק קולנוע שמגיע לפריים טיים אחרי שרשם הצלחה רבה עם סרטו "בחורים טובים", שכבר המשיך להפקת סרט המשך. הוא מוביל את התוכנית לצידה של שרה פרכטר, עיתונאית וסופרת חרדית.
נכון לעכשיו הפורמט הציג שני נתונים: 9.7% לפרק הפתיחה ו-7.7% לפרק השני. עבור רשת 13 מדובר בנתון טוב ביחס לתקופה, ואם הנתונים ימשיכו בקו הזה אפשר לומר שמדובר בהצלחה. נתון נוסף שאפשר לבחון מול ווארט הוא הנתון של מאסטר שף אתמול, שאמנם מדובר בנתון מנצח אך ביחס למאסטר שף, מדובר בירידה קלה בנתונים.
מאסטר שף מחזיקה כרגע בממוצע של 19%, והמשדרים האחרונים מציגים נתון של 16%, כשהפעם האחרונה ששודר מאסטר שף והנתונים ירדו באופן דומה היה מול גמר פקין אקספרס שהשיג 10.4%. 
הישג משמעותי נוסף לרשת 13, הוא ההעפלה למקום השני בטבלת הפריים טיים, כשבחודשים האחרונים עכשיו 14 מובילים לא פעם ומדיחים את רשת 13 עם תוכניות עתירות תקציב למקום השלישי בטבלה, ולעיתים אף למקום הרביעי, אחרי כאן 11.
נראה שרשת 13 הלכו על הימור נכון. הקטגוריה של ריאליטי שידוכים התמקמה כאחת המצליחות של התקופה, אך לעומת הפקות אחרות, כאן נדרשים פחות תקציבים כדי להפוך לפורמט, בייחוד בגלל שבעצם מדובר בפורמט אמיתי שרק כינסו אל מול מצלמות.
נציין גם שטיימינג ההשקה מעולה לרשת 13, כך שחלק מהפרקים ישודרו אחרי השקת האח הגדול שמקפיץ את רצועת הפריים טיים של רשת, מה שיכול לתרום צופים בפריים טיים גם בערבים בהם האח הגדול לא משודרת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחלה תוכנית של השידוכים. מציאות שונה מהחילוניות. (ל"ת)
    גיא 05/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור