טלוויזיה

כוכב הסדרה "בני אור": אם תמנעו מהילדים לראות את הסדרה זה דווקא ידרבן אותם"

כוכב הסדרה "בני אור" מפנה ביקורת כלפי אלו האוסרים על ילדיהם לראות את הסדרה בגלל תכניה הבולטים ואומר כי "מאז 'בני אור', מפילים את האשמה על הסדרה נטו מבלי לבוא ולעשות בדק בית" | דעה
מגן מיניואב |  1
מגן מיניואב מהסדרה בני אור (צילום אימג')
לאחר הכרזת יוצרי סדרת "בני אור" וחברת yes כי הסדרה תמשיך לעונה שנייה, עונה מגן מיניואב, המשחק בסדרה את "מולא" ב-ice על הביקורות נגד האלימות והשפה הבוטה בסדרה ועל האזהרות להורים למנוע מילדים לצפות בסדרה:
"במקום להאשים את הסדרה בסיפור הדקירה או בסיפור הפריצה לבתי הספר אולי נשאל את עצמינו בתור חברה בעיקר למה בכלל ילדים בגיל הזה מסתובבים עם דוקרן בכיס או מתעסקים בסיגריות? מה אם הבעיה היא בעצם אצלנו כחברה??".
"לא יעזור גם לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הזו גם אם זו לא מציאות שנוגעת ספציפית בכל אחד, נכון לא כל אחד היה עד לזוועות כאלה, אבל זה עדיין קיים ואף אחד לא מדבר על זה עד בני אור, ומאז בני אור מפילים את האשמה על הסדרה נטו מבלי לבוא ולעשות בדק בית".
"זה שתמנעו מהילדים שלכם לראות את הסדרה דווקא ידרבן אותם לראות אותה מאחורי הגב שלכם ולעשות שטויות, במקום למנוע תנסו לקחת את הסדרה למקום חיובי של איך לא להתנהל, שמי שידקור או ימכור סמים או יעשה סמים ימצא את עצמו ברחוב / מת / כל דבר נוראי אחר, תשבו עם הילדים שלכם תסבירו להם מה מותר ומה אסור".
כזכור, סדרת הפשע הישראלית "בני אור" עוררה סערה בטלוויזיה הישראלית בעקבות התכנים הקשים הכוללים אלימות ושפה בוטה בתכנית שמופנית לקהל בני הנוער. למרות הביקורות על סיפורם של בני הנוער שמצטרפים לעולם הפשע, הודיעו יוצרי הסדרה, גיא בלילה ואלעד ביטון, וחברת yes כי "בני אור" לעונה שנייה.
הסדרה "בני אור" מבוססת על אירועים אמתיים שהתרחשו ברחוב באותו שם בשכונה ב' שבבאר שבע ומספרת על צעירים המתמודדים עם קשיי שכונת העוני והפשע דרך סחר בסמים.
אחת הביקורות שנשמעו הגיעו מהעיתונאי אלמוג בוקר שכתב: "הצלחתי לצפות ב-35 דקות של הפרק הראשון וזהו, מיד אחרי, כיביתי בבהלה את הטלוויזיה. עזבו את זה שבני אור של שנות ה-80 וה-90 זה כבר מזמן לא באר שבע, ושהסדרה הזאת מנציחה את בירת הנגב כעיר של פשע אבל נניח את זה בצד. 35 דקות של קללות, סחר אלים בסמים, ילדים בני 12 שמעשנים באנגים, מכות אכזריות ולקינוח אב שנדקר לעיני בנו. כן, כן, ילד קטן שצופה באבא שלו נדקר שוב ושוב. והכל זמין לכל צופה ובכל גיל ביוטיוב".
בוקר הוסיף כי על ההורים למנוע מהילדים לצפות בסדרה: "מדובר בסדרה שמבוססת על סיפור אמיתי ובתחילת הפרק כתוב שהיא מיועדת לבני 18 פלוס, אבל זה לא מספיק ואני לא ממש מצליח להבין איך הסדרה כזאת קיבלה אישור לעלות לאוויר בלי אזהרת צפייה חמורה יותר. ההמלצה שלי להורים: אל תחכו שמישהו יעשה בשבילכם את העבודה, אל תתנו לילדים שלכם לראות את הסדרה הזאת. אני הבהרתי לילדים שלי שאסור להם לראות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק ב100%
    דניאל 06/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייתי גם מוסיף ואומר שאתם לא צריכים להיות מופתעים כשהילדים החמודים שלכם מתנהגים ככה. הייתי מוסיף ואומר שהם כנראה קיבלו את החינוך הגרוע והכושל הזה מההורים שלהם. תעשו חשבון נפש עם עצמכם ואל תאשימו סדרת טלוויזיה. זה פתטי, זה הופך אתכם לחלשים ונבזיים עוד יותר. אם ילדים היו מעתיקים מעשים טובים שקורים במקרה בסדרת טלוויזיה מסוימת הייתם לוקחים לעצמכם את הקרדיט ואומרים" איזה ילד יש לי" "זה הבן שלי". אז הנה, זה הבן שלך, תסתכל לאיזה מקום נמוך ושפל הוא הגיע בזכותך, תתביישו לכם הורים שלא משקיעים בחינוך.
    סגור