טלוויזיה

אלמוג בוקר: "גילינו דברים שרואים רק בסרטים"

כתב הדרום של חדשות 13 בראיון מיוחד לקראת הסרט החדש שלו ושל כתב הפלילים, אלי סניור, על הפרשה הדרמטית של ריקו שירזי. אלמוג בוקר: " ניסינו ללכת לתשעה ימים מרגע המעצר ועד לרגע שאותו אדם הפך לעד המדינה בחקירת ריקו שירזי"
אביחי דלאל |  6
אלמוג בוקר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אלמוג בוקר)
הערב (חמישי) בשעה 21:15 יעלה סרט חדש במסך רשת 13 בהובלת אלמוג בוקר ואלי סניור, ראש דסק הפלילים של הערוץ בו הם יספרו את סיפור הפלתו של ריקו שירזי על ידי עד מדינה. במהלך הסרט יוצגו חומרים בלעדיים מתוך חדרי החקירה בהם נשמע בפעם הראשונה את העימות בין ריקו שירזי לעד המדינה. בנוסף עד המדינה יספר על החקירה ועל הימים שעברו מאז שנעצר ועד שהפיל את ריקו ממקום מחבואו בחו''ל.
כתב הדרום ומגיש הטלוויזיה, אלמוג בוקר, בראיון לאתר ice על מאחורי הקלעים של הסרט המסקרן שישודר הערב על הפלתו של ריקו שירזי, שיתוף הפעולה עם אלי סניור ומצב הפלילים באזור הדרום.
אתה כתב דרום כבר המון המון שנים, מאיפה הגיעה הכניסה לעולם הפלילי? 
״זה לא משהו שכל כך זר לי, סיקרתי בדרום פרשות מטורפות בתחום הפלילים. הסיפור של שלום דומרני, ניבי זגורי, במשך שנים הובלתי את הסיפור וחשפתי את הסיפור בינו לבין טל קורקוס שהיה עד המדינה עם חומרים בלעדיים שאני פרסמתי בעבר, עם האיומים של אחד כלפי השני ומה שפתח את הקרע והעמיק אותו ומה שהוביל לפי חקירות המשטרה לחיסול של קורקוס, העולם הפלילי לא זר לי. פה ספציפית, ריקו שירזי לא מישהו שנחשפתי אליו מעבר למה שהוצג בתקשורת. אבל הסיפור של ריקו שירזי בכלל מתחיל בדרום, בעל חברת הובלות באשקלון שהוא גם זה שבסופו של דבר מפיל אותו בפח. בסופו של דבר העבודה היא אותה עבודה״.
בעל חברת הובלות שנכנס ללב העולם הפלילי?
״מי שמכיר את פרטי החקירה של ריקו שירזי מכיר את הדברים האלה. זה לא משהו שלא היה ידוע. מה שניסינו לעשות ניסינו להתחקות אחרי אותם ימים. הפרשה הזו מתחילה בכלל מסיפור אחר לגמרי שלא קשור לריקו שירזי, חקירה כלכלית שנוגעת לעבירות של צווארון לבן, דברים שכאילו בשלב הראשון אף אחד לא היה מודע לכך שריקו שירזי היה בתוכה. כל הסיפור סובב סביב נהג ההובלות ואז שמגיעים לשלב המעצרים מתגלה הקשר ביניהם, גם זה היה ידוע, ניסינו ללכת לתשעה ימים מרגע המעצר ועד לרגע שאותו הנהג בעל חברת הובלות הופך להיות עד המדינה בחקירת ריקו שירזי ואז למעשה אתה מגלה דברים שרואים אותם רק בסרטים. גם על החיבור ביניהם וגם לכך שאדם שעל פניו הוא אדם מן היישוב להגיע הכי קרוב לצמרת ארגון הפשע שאז היה הכי גדול במדינה".
 
"חשוב להבין, ריקו שירזי, כמו שאר ראשי ארגון פשע, ממדרים את עצמם. הם הולכים לבד. הם מאמינים רק לאנשים שהלכו איתם מתחילת הדרך וגם עליהם הם לא סומכים. ופתאום, הוא מצליח לקרב אותם כל כך קרוב לריקו שירזי עד כדי כך שבסרט יראו שהוא לא רק איש אמונו אלא יודע איפה ריקו שירזי מחביא את הדברים הכי חשובים בתיק הזה שבסופו של דבר מוביל להרשעה שלו בכלא. זה תשעה ימים שהם כמו סרט נע ולראשונה אנחנו נכניס פנימה אל הצורה שבה מצליחים להפיל את ריקו שירזי. גם בחדר החקירות וגם מחוץ לחדר החקירות. מדובר באנשים שלא שומעים את הקולות שלהם בדרך כלל והם מאפשרים להיכנס ולצלול הכי עמוק שאפשר באמת בצורה יוצאת דופן".
איך הייתה העבודה עם אלי סניור, כתב הפלילים החדש בערוץ?
״אלי (סניור) התחיל איתי את העבודה על הסרט עוד לפני שהוא הגיע לערוץ. אלי מקצוען, בתחום הפלילי אין הרבה מומחים כמוהו, הניסיון שיש לו, הוותק, הוא מכיר את הפרשות האלה כבר שנים על גבי שנים, הוא מוכשר מאוד ויש לו מקורות מאוד חזקים. העבודה הייתה מאוד פשוטה ונוחה איתו״. 
באיזה פנים נגעתם בסיפור, פן אישי, משפחות או סיפור כללי יותר?
״גם בסיפור של בעל חברת ההובלות, גם בסיפור של ריקו עצמו, גם בסיפור של האנשים שהקיפו את ריקו באותה תקופה. ריקו הוא לא סתם, לא עוד עבריין ולא עוד ראש ארגון פשע, ריקו היה סוג של סלב. היה יוצא עם דוגמניות, הוא מוכר, התחיל כמו שחקן כדורגל מאוד מוכר במכבי נתניה ואפילו שפיגלר אמר עליו שהוא דור העתיד. וגם הדרך שהוא הגיע לעולם הזה, זה גם סיפור בפני עצמו ואנחנו הגענו לבן אדם שראה איך זה קורה באירוע הראשון שזה גם סיפור מדהים. אנחנו לגמרי נכנסים פנימה לתוך החיים האישיים, גם המעורבים האישיים מכניסים נוף אחר למה שקרה שם״.
האם חשבת על שינוי מסויים שזה יוביל?
״כשאנחנו מדברים על עולם הפשע ובטח בארגוני פשיעה מהסוג הזה, אתה לא באמת מאמין שסרט דוקו כזה או כל סרט דוקו אחר, יוביל לאיזהשהו שינוי, אנחנו חיים בעולם משלנו והם משלהם. זה כן נותן איזו הצצה לעולם הזה״.
הייתה איזו מטרה שהובילה אתכם לנסות לשנות, להזהיר אנשים שכל אחד יכול להיכנס לזה?
"כולנו נחשפים בחודשים האחרונים ובשנים האחרונות ביתר שאת למה שקורה בארגוני הפשיעה, מה  מוביל אותם, לעולם הכלכלי שהוא כאילו עולם אחר ממה שהיה בטח כשמדברים על ארגוני הפשיעה.  הסרט הזה,  מאפשר מעין הצצה למה שלא ראינו מבפנים,  התמונות שתראו הערב, זה מה שקורה בארגוני הפשיעה.  אירועים יותר גדולים, אירועים יותר קטנים, זה מה שקורה. להגיד שזה יוביל לשינוי מסויים? לא, זה לא המקומות האלה, זה לא פרשת אלימות בבתי ספר, פרשות מיניות שאתה רוצה להוסיף. אנחנו מכירים מה זה ארגוני פשיעה, מבינים מה מניע אותם, כן אני חושב שאם יהיו אנשים  שיחשבו שהם יכולים לעשות כסף קל דרך ארגוני הפשיעה באמצעות חשבוניות פיקטיביות, הם יחשבו פעמיים".
כשועל ותיק בדרום, משהו קורה בפשיעה ברמות לא פרופורציונליות. מה קרה שם?
"באשדוד ואשקלון זה ברור שזה צף ובנגב יחסית רגוע בגלל שאנחנו בעיצומו של ניבי זגורי. ימ"ר נגב הצליח להוריד את הלהבות לאחר שהוא החזיר את ניבי זגורי מסין, הגיש את כתבי אישום בנוגע לחיסול עד המדינה ואישתו. אז העסק דווקא באזור הזה יחסית נרגע. הסיפור שצף עכשיו בלכיש מאוד ברור, גם שלום דומרני וגם בני שלמה, יריבים ותיקים שוחררו מהכלא ורוצים לחזור ולשלוט באזור מבחינה כלכלית והם עושים את זה על ידי מאבקים. זה מאבקי שליטה על מוקדי כוח כלכליים כמו צ'יינג'ים וזה מגיע עד לחיסולים בשלב הבא. שהם לא מצליחים להגיע למוקד הכח הם מנסים לחסל  וזה מה שקורה בימים האלה ואנחנו ככל הנראה בהתחלה של האירוע הזה, ממש לא הסוף".
וזה סידר לך לא מעט עבודה?
"העבודה שלנו כל כך דינאמית.  לצערי, אתה קם בבוקר עם ידיעה על התאונה הטראגית, בהמשך יש אירוע פלילי, רצח, נטיעות, ירי רקטי. זה אזור שאני מסקר ויש בו המון אירועים ולצערנו לא חסרה עבודה".
 

תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קישקוש איך עבדו עליך כתב קסאמים, אלמוג, יסטייק. (ל"ת)
    אשקלון 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    משפחת בייזה , שירזי עוד דור שנעלם
    יוגלי 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כתבה שטחית כשויה כמו סרט הוליוודי מתי תעשו כתבה אמיתית על הפושעים האמיתיים . בואו ליפו , תראו אותם בערמות ואתם ? כלום מפחדים
    סגור
  • 4.
    ריקו שירזי איש יקר ואהוב
    יהודה סולומון 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ריקו שירזי איש יקר ואהוב אדם טוב לב
    סגור
  • 3.
    תספר גם איך הרסת את מכבי תל אביב (ל"ת)
    גד 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לקחו
    ל 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקחו לנו תמדינה תודה לבנט
    סגור
  • 1.
    איך כתב מיקצוען הוטעה בסיפורי פוגי
    קצין מודיעין בדימוס 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כתב חוקר זה כמו חוקר משטרה. אוסף מודיעין, מאמת, מצליב מידע, מתחקר אחרים. איך אתם מבזים את עצמכם בראיין עם רס"ר רכז מודיעין אחד סומך? בחיים לא היה בקשר עם שירזי, אין לו מושג קלוש חוץ מרכילות. התחנה לא עבדה מעולם על שירזי. המיתולוגי שיצרתם היה שוטר מגב פשוט, בלש כושל, איש שמעולם לא תרם להפללת עבריין בשום צורה וזה בלשון המעטה. חוץ מלהכות עבריינים זוטרים לא תרם בשום צורה ולא פלא שנזרק. בועת אגדת ריק. אבל באם תעשו תחקיר עליו, לא רכילות אלא עובדות מפי שבאמת היו שם בשטח תגלו את האמת.אתם אוכלים לוקש של הוצלפ? ממתי המשטרה מחרימה הוצלפ? היא בסך הכל מסייעת לאנשי ההוצלפ שהם הקובעים. ידעתם למשל שאח של ריקו ששמו שלמה מומו שירזי שחקן בכיר בנתניה היה בלש משטרה שנתיים בתחנת המשטרה בנתניה, וסומך תלמיד בתיכון?ריקו ישב בכלא על תכנון הרצח של העבריין דמארי בנתניה שנורה מאופנוע והוא עליו.בשנות התשעים כשסומך עשה מה? מה היה תפקידו? חברים האיש הזה מלעיט אתכם סיפורי פוגי כבר שנים.לשוטרים אמיתיים נמאס. תחפשו ותיקים שמכירים אותו
    סגור