טלוויזיה

אברי גלעד צודק: פורנוגרפיית הפיגועים - ביזנס נטול רגש

איש התקשורת הוותיק אברי גלעד חשף את האמת על מהדורות החדשות בערב החג האחרון - לא היה ערך עיתונאי אמיתי בצילומם של הלוחמים בפיגוע בתל אביב, אבל זה מוכר ומושך רייטינג, ורייטינג שווה כסף, גם אם מניחים בדרך את המצפון בצד | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ |  5
אברי גלעד (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון, פייסבוק/ אברי גלעד)
אברי גלעד אמר את האמת בערב החג האחרון: אופי הסיקור הפולשני בפיגועים האחרונים לא נבע מאיזשהו דחף עיתונאי גדול במיוחד בפרוזדורי הערוצים. לא, דחף עיתונאי זה מונח לאספנים. הממד העכשווי הוא כספי, תחרותי: תפוס כפי יכולתך - כמה שיותר תמונות קיצון, גם אם אין להן ערך עיתונאי. במהדורות החדשות מדבר הכסף, הרייטינג. ערך עיתונאי? טוב, זה לא הזמן עכשיו להתלוצצויות.  
גלעד נמצא יותר מדי זמן בביזנס, אי אפשר לעבוד עליו עם מכבסות מילים של דחף עיתונאי. הוא מכיר את הסיבוב שעושות מהדורות החדשות, ובערב החג לא הייתה לו בעיה לפתוח את הפה. אבל על מי כן אפשר לעבוד? ובכן, על הצופים, כמובן. המשוואה ברורה: כמה שיותר צופים למהדורה, שווים כמה שיותר כסף. לכן, נותנים לצופים תמונות ללא פילטר, הולכים על היצמדות לכתפו של לוחם בשעת פעולה ופולשים ללוחמים למעיים עם המצלמה. אין ערך עיתונאי בצילומו של הלוחם, אבל יש ערך מרתק, שזו מילה מכובסת למהפנט, ויש שיגידו, מסמם. 
 
גלעד יודע: פורנוגרפיה של פיגוע, אמנם איננה פסגה עיתונאית, אבל היא מוכרת. ואם זה מוכר, זה משודר. הרי לא באמת חשבתם שאם זה מוכר, זה יצונזר. לתחנות השידור יש בעלי בית. הם לא רוצים להפסיד כסף. אם כבר, אולי רק מי שיצניע צילומים, יפוטר. איך לומר, זה יהיה חסר אחריות להצניע. 
 
זוהי ההסללה שעוברים חלק מאנשי התוכן כיום: הם הגיעו לתקשורת ממניעים עיתונאיים ערכיים, אך כעת נמצאים בה על מנת לשווק תוכן. הם כבר לא ממש עיתונאים, אלה יותר אנשי מכירות. תפקידם להביא תוכן שאין לו בהכרח ערך אינפורמטיבי, העיקר שיהיה קשה לזפזפ ממנו. 
 
הנה ההסללה: בכל מערכת חדשות יושבים מוחות שתפקידם לעשות את המהדורה הטובה ביותר שאפשר. אבל מהי בעצם "המהדורה הכי טובה"? הצוותים מוסללים לרייטינג. הם לא יושבים ואומרים לעצמם, 'אוקיי, בוקר טוב חבר'ה, איך נעשה היום את המהדורה עם המצפון הגדול ביותר?' לא, הם צריכים רייטינג. וכן, הם גם צריכים שאחד כמו גלעד יפסיק להפריע להם באמצע ההסללה.   
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ואחרי זה הביקורת מהם על האלימות ב"משחק הדיונון"... (ל"ת)
    גל 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    95 %
    צח 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    95% מתוכניות הטלויזיה הישראליות בערוצים הישראלים ובמיוחד החדשות ובמיוחד במוצאי שבת עם הגברת מצליח הם ברמת פח אשפה ופסולת ומטה.....
    סגור
  • 3.
    לא רואה בכלל ערוצי אלגזירה 12 13 11 (ל"ת)
    אלגזירה 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אני לא רואה חדשות בכלל לא ערוץ11 12 14
    א. פ נהריה 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל זה אני קורא רק באינטרנט מסתכל במידה בדף נמאס לי לשמוע את השקרים של החדשות המובילות בארץ
    סגור
  • 1.
    בגלל זה אני לא רואה חדשות בכלל בגלל לכןאני קורא רק באינ (ל"ת)
    א. פ נהריה 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור