טלוויזיה

נטפליקס במהלך שיכעיס אתכם: סוף לשיטה שכולם משתמשים בה

ירידה חדה באופן בלתי צפוי בכ-200 אלף מנויים גרמה לענקית הסטרימינג לשקול שינויים בשירות שלה שהיא התנגדה להם לא מכבר: צמצום שיתוף סיסמאות ויצירת מנוי בעלות נמוכה הנתמכת על ידי פרסום
כפיר אדר |  3
ריד הייסטינג, מנכ"ל נטפליקס (צילום wikimedia, pexels)
דוח הרבעון הראשון ל-2022 והירידה בכ-25% שהגיעה לאחר גורמים לנטפליקס לשקול צעדיה. ירידה חדה באופן בלתי צפוי במספר המנויים, ש-200 אלף מהם עזבו בחודשים בודדים, גרמו לפלטפורמה לשקול שינויים בשירות שלה שהיא התנגדה להם מזמן: צמצום שיתוף סיסמאות ויצירת מנוי בעלות נמוכה הנתמכת בפרסום ובתוכן שיווקי.
השינויים הממשמשים ובאים שהוכרזו בשלהי יום שלישי נועדו לעזור לנטפליקס להחזיר את המומנטום שאיבדה במהלך השנה האחרונה. מנעולים מונעים על ידי מגיפה שהניעו צפייה מוגזמת הוסרו בעוד יריבות עם כיס עמוק כמו אפל ווילט דיסני החלו לשבור את הקהל העצום שלה עם שירותי סטרימינג משלהם.
 
בסיס הלקוחות של נטפליקס ירד ב-200,000 מנויים במהלך הרבעון בינואר-מרץ, התכווצות הראשונה שנראתה מאז ששירות הסטרימינג הפך זמין ברוב העולם מחוץ לסין לפני שש שנים. הירידה נבעה בין השאר מהחלטתה של נטפליקס לסגת מרוסיה כדי למחות על המלחמה נגד אוקראינה, שהביאה לאובדן של 700,000 מנויים. נטפליקס חזתה להפסד של עוד 2 מיליון מנויים ברבעון הנוכחי של אפריל-יוני.
כדי לדרבן אנשים נוספים לשלם עבור החשבונות שלהם, נטפליקס ציינה שהיא תרחיב תוכנית הניסיון שהיא מפעילה בשלוש מדינות באמריקה הלטינית - צ'ילה, קוסטה ריקה ופרו. במקומות אלה, מנויים יכולים להרחיב את השירות למשק בית אחר במחיר מוזל. בקוסטה ריקה, למשל, מחירי תוכניות נטפליקס נעים בין 9 ל-15 דולר לחודש, אך מנויים יכולים לחלוק את השירות שלהם בגלוי עם משק בית אחר תמורת 3 דולר.
נטפליקס לא הציעה מידע נוסף לגבי אופן הפעולה של שכבת שירות זולה יותר הנתמכת בפרסומות או כמה היא תעלה. יריבה אחרת, Hulu, הציעה מזמן רמה נתמכת בפרסומות. בעוד שנטפליקס מאמינה בבירור שהשינויים הללו יעזרו לה להתבסס על 221.6 מיליון המנויים הנוכחיים שלה ברחבי העולם, המהלכים גם מסתכנים בהרחקת לקוחות עד לנקודה שבה הם יבטלו את השירות.
נטפליקס החלה ללכת לכיוון חדש בשנה שעברה כאשר השירות שלה הוסיף משחקי וידאו ללא תשלום נוסף בניסיון לתת לאנשים סיבה נוספת להירשם. ברבעון האחרון איבדה נטפליקס 640,000 מנויים בארה"ב. וקנדה, מה שגרם להנהלה לציין שרוב הצמיחה העתידית שלה תגיע בשווקים בינלאומיים. נטפליקס סיימה את מרץ עם 74.6 מיליון מנויים בארה"ב. וקנדה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מגיע להם
    אני 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    שיפסיקו להפיק תכניות של שטיפת מח על על כמה לבנים גזענים כמה גברים רודנים ושכל גבר יכול להפוך להיות אישה לפי החלטה. אנשים רואים את זה ונמאס להם
    סגור
  • 1.
    מתנתק מהמנוי של השכן
    א 04/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה זה צריך להיות..
    סגור
  • תתנתק! י'אוכל חינם (ל"ת)
    השכן 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור