טלוויזיה

עוקץ ההשתלות נחשף: צפו בתחקיר המסעיר של אדוה דדון

במסגרת סדרת התחקירים של המהדורה המרכזית בחדשות 12, נחשפה אתמול שיטת עוקץ לכאורה של חברה שהציגה את עצמה כשירות רפואי המסייע בהשתלת איברים מחו"ל, אלא שהמטופלים שנמצאים בסכנת חיים טרם ראו תמורה לכסף הרב ששילמו
מערכת ice |  2
אדוה דדון (צילום טוויטר/ אדוה דדון)
אדוה דדון, כתבת 'המתחזים' של חדשות 12, חשפה אתמול בתחקיר מטלטל, שיטת עוקץ אכזרית במיוחד שגובה מאות אלפי יורו מישראלים המצפים להשתלת איברים, ללא שירות רפואי. דדון חשפה כי על התחקיר עבדה במשך שנה שלמה. בתחקיר עצמו הציגה דדון את מי שנטע באנשים תקוות לכאורה להשגת כליה, אך נכון לעכשיו, טרם סיפק את השירות ללקוחות רבים שמצויים בסכנת חיים וכבר שילמו לו ממיטב כספם.
בתחקיר התחקו צוות "הנוכלים" אחר הפעילות של החברה במשך שנה. לקוחות שהונו לכאורה על ידי חברת מד-ליד התראיינו בפנים גלויות וסיפרו את סיפורם הכואב על הפחד היומיומי מהמוות בשל מצבם הרפואי המורכב, לצד הכספים הרבים שהושקעו בהליך שהובטח וטרם קרה. בתחקיר אף התראיינו בנו ואלמנתו של עדי, חולה דיאליזה שנפטר בזמן שהוא ממתין להשתלת כליה אחרי ששילם כ-200 אלף שקלים לחברה. השירות לא הגיע ללקוחות שחלקם השקיעו בתהליך שהובטח להם בסביבות ה-180 אלף יורו.
השיטה, כפי שנחשפה בתחקיר פועלת כך: בחברה מבטיחים טווח זמן של שבועיים עד ארבעה חודשים מרגע החתימה ועד לרגע שהאיבר יהיה מושתל כבר. הלקוח מקבל תאריך לטיסה, אך סמוך לה מתברר בהודעה שיש עיכובים והטיסה מבוטלת. המתנה של חודשים ארוכים ואין מענה מטעם החברה. כששואלים לגבי הכסף, מבטיחים שוב את הטיסה הקרבה, והלקוחות נאלצים להתבדות שוב. מבחינה חוקית מדובר בסחר אסור באיברים, ובמשטרת ישראל קיים צו מעצר נגד ראשי החברה. רוברט, מי שעומד בראשה מתחבא בטורקיה בדירות פאר וחי חיי ראווה.  דדון הצליחה להגיע לשיחת עם רוברט שכפר בהאשמות שלקוחות החברה מטיחים בו וטען: "כל מי שחתם, בסופו של דבר יבוא הזמן שלו והוא יצא".   דדון כתבה על התחקיר טרם פרסומו: ״תסגור את העיניים ותלך איתם" על התחקיר הזה התחלנו לעבוד לפני כשנה. האנשים שיצרו איתנו קשר, קיוו שבמהלך הזמן הזה יימצא עבורם תורם כליה בחו״ל כפי שמי שעומד בראש החברה הפיח בהם תקווה, או שבינתיים יימצא תורם אלטרואיסטי בדרך והם יקבלו את הכסף חזרה".   עוד טענה: "זה לקח לנו כל כך הרבה זמן כי רצינו, כמוהם להאמין, שהנה עוד שבוע, עוד שבועיים, השמיים יפתחו, יעברו החגים היהודים, והנוצרים, והמוסלמים, המלחמה באוקראינה מעט תירגע, וכלום. לא כליה, לא כסף, ובלי לתת את הדין. מחר נביא את סיפורם של האנשים הללו שחייהם בסכנה". לסיום הסבירה: "את החשדות לפיהם התורמים הם אנשים מוחלשים ממדינות עניות ואת מי שנמצא בתווך ומנצל את המצוקה של אלה ואלה. גם נגיע למי שעומד בראש החברה ומסתתר בטורקיה בזמן שהוא דרוש לחקירה בישראל בחשד לסחר באיברים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    השתלות.
    דור 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    , ליחה בנושא כל כך חשוב ורגיש לא עושים קודם תחקיר.
    סגור
  • 1.
    השתלת איברים
    יוסי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שעשו הנוכלים זה רצח וצריך לערב את האינטרפול להביא אותם לדין בארץ זה רצח לכל דבר ממדרגה ראשונה ולכן האינטרפול צריך לפי החוק הבינ"ל להתערב ולעצור מידי את הרוצחים .. הם פשוט שחקו ברולטה רוסית".
    סגור