טלוויזיה

יועז הנדל: "בגללכם לא נגענו בתחום הסטרימינג 30 שנה"

נציגי הוט ונציגי קשת התכתשו בוועדת הכלכלה בכנסת. מנהל אגף רגולציה בהוט: "התחרות לא שוויונית, יש שחקנים מקומיים שפועלים ללא פיקוח". מנכ"ל FRRETV: "כל חודש שאין תחרות זה רבעון מצוין להוט ויס" 
מערכת ice | 
צילום פלאש 90/יונתן זינדל, Magma Images

על רקע הלחצים הגוברים על הרשות השנייה, שטרם הכריעה בסוגיית בקשתן של קשת 12 ו-RGA להקמת שירות סטרימינג חדש, ועדת הכלכלה של הכנסת, קיימה היום (שלישי) דיון מיוחד לקראת חוק השידורים שמקדמים במשרד התקשורת, והיעדר הרגולציה בשוק הסטרימינג.

שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "אני פונה אליכם נציגי החברות, הארגונים, הלוביסטים וכל מי שידעו במעל – אחת הסיבות ששלושים שנה לא נגעו ברגולציה בתחום הזה היא בעיקר בגללכם. השידורים עברו לאינטרנט וזה ממד שאנחנו לא מפקחים עליו, וכל הרגולטורים בעולם מנסים להבין איך ואם צריך רגולציה על האינטרנט".
 


מנהל אגף רגולציה בהוט המפעילה את שירות הסטרימינג נקסט, עידו נתן, טען שכיום התחרות לא הגיונית ולא שוויונית. לדבריו, בעוד שהוט תחת פיקוח יש שחקנים מקומיים ובינלאומיים שפועלים ללא פיקוח רגולטורי וללא חובות השקעה בהפקות מקומיות. סמנכ"לית הרגולציה בהוט, מיכל פליישר, אף הוסיפה כי החברה השקיעה יותר מ-8% מסך כל ההכנסות על שידורים בהפקות מקור, והיא לא מציעה לסמוך על מי שאומר שהוא הולך לשים מאות מיליוני שקלים מרצונו.


מנהל אגף רגולציה ביס, מודי שרפסקי, התייחס לנושא הרגולציה בשידורי הספורט, ואמר כי: "הבסיס שלה הוא איסור בלעדיות, כשיש עלייה של 250 מיליון שקל בעלויות הספורט". עוד ציין כי "בגלל שפרטנר ניסתה לרכוש זכויות ספורט כדי להביא עוד לקוחות, איסור הבלעדיות שחל על יס והוט לא חל עליה והיא ניסתה לקנות בבלעדיות, ואם ליגת העל עלתה 40 מיליון שקל זה קפץ ל-127 מיליון".
 


מנכ"ל FreeTV של קשת וRGA, יעקב נדבורני, אמר כי התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית היא בעוצמה נמוכה מאוד. הוא טען שהמיזם החדש יהיה קטליזטור תחרותי ויציע שירותי סטרימינג מתקדמים, שיאפשרו טלוויזיה רב ערוצית בדגש על הפקות מקור עם השקעה של עשרות מיליוני שקלים בשנה. לדבריו, כל חודש שאין תחרות זה רבעון מצוין להוט ויס.

עו"ד נגה רובינשטיין, המייצגת את FreeTV, אף אמרה  כי " 15 חודשים הרשות השנייה לא מצליחה לקבל החלטה ופתאום לפני חודש יש שימוע ציבורי של מועצת הכבלים והלוויין". יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ניר שוויקי, השיב שיש בשוק מצב אנומלי בו אין רגולציה על האינטרנט, והם קיבלו בקשה להתייעץ עם רגולטורים נוספים ובכוונותיהם לתת תשובה בתוך שבוע, ודחה את הטענה לקונספירציה של משיכת זמן.


מנכ"ל איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, איתמר אביטן, הלין כי: "אנחנו נרמסים תחת חברות הסטרימינג מזה 7 שנים והיצירה נאכלת והבמאים, השחקנים והיוצרים נפגעים. יש פה מונופול דורסני של קשת, שמטרתו לפגוע ביצירה, ואם הוא הולך להיות בזול שלא יגידו שהם ישמרו על היצירה כי זה לא יכול להיות".
 


יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון סיכם את הדיון ואמר: "מטרת העל היא הוזלה של חבילת ערוצים איכותית לצרכן הישראלי, ללא מניפולציות בשירות. לצד ההוזלה לצרכן, יש לשמור על הפקות מקור והחלת חובה של כל גוף שעוסק בסטרימינג להפריש כסף להפקות מקור".

כאמור, חוק התדירים צפוי לעבור בכנסת בקריאה טרומית, ולהגיע לוועדת הכלכלה בשבועות הקרובים. במשרד התקשורת מגבשים חוק שיכלול התייחסות ליצירה מקומית, וכן לשידורי הספורט, אולם מביעים חשש שהרפורמה תתקל בקשיים אל מול שחקנים רבים בשוק, בעלי אינטרסים שונים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה