תקשורת ומדיה

קשת ניצחה: ההכרעה של מועצת הרשות השנייה במיזם הסטרימינג

אחרי התנאים שהציבה מועצת הכבלים והלוויין מול מיזם הסטרימינג החדש של קשת ו-RGE, מועצת הרשות השנייה מעניקה אור ירוק לקשת להשיק את המיזם תוך הגבלות ותנאים שהוצבו בפני החברה
מערכת ice | 
יעקב נדבורני (צילום רמי זרנגר Magma Images)
מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרה היום בתנאים ומגבלות את בקשתה של קשת לפתיחת מיזם פלטפורמת טלוויזיה רב-ערוצית חדש (FREETV), שיפעל על גבי רשת האינטרנט. בכך מיישרת הרשות קו עם התנאים שהעמידה מועצת הכבלים והלוויין.
האישור מגיע בנימוק כי, "צעד זה יביא להגברת התחרות בין חברות התוכן בישראל לטובת הציבור הישראלי, תוך שמירה וחיזוק היקפי ההפקות הישראליות המקומיות. אישור המועצה לקשת ניתן בכפוף לכלל המצגים וההתחייבויות שניתנו למועצה, ולתנאים ולמגבלות שקבעה בכדי להבטיח את השמירה על האינטרס הציבורי. האישור בתנאים הינו לתקופה מוגבלת המקבילה לתקופת האישור של הרשות לתחרות או עד לחקיקה בעניין, לפי המוקדם".
עוד נטען בהחלטה כי האישור מגיע ברקע כניסתם והתבססותם של שירותי הזרמת וידאו של חברות ענק זרות (כנטפליקס, דיסני, HBO ועוד), ללא כל חובות רגולטורית וללא מחויבות לתרבות וליצירה הישראלית, מועצת הרשות השנייה קבעה כי יש מקום גם לספק ישראלי נוסף, המחויב ליצירה הישראלית, אשר יתרום גם ליצירה המקומית וגם להגברת התחרות בשוק שידורי התוכן הטלוויזיוני. הכנסת ספק טלוויזיה רב-ערוצית נוסף תגביר את התחרות על כיסו של הצרכן, תרחיב את היצע התכנים וצפויה להוזיל את מחירי החבילות לציבור.
המגבלות שמציבה מועצת הרשות הן מניעת זליגת תכנים חינמיים של ערוץ 12 לערוצי המיזם שבתשלום, למעט העברת שידורי ערוץ 12. עוד מתנה הרשות בעיגון ההתחייבות של קשת והמיזם לגבי השקעה של המיזם ביצירה הישראלית בהיקף שחל על הוט ויס.
 
בנוסף, קשת תהיה חייבת להעביר את ערוץ 12 בכל פלטפורמה רב-ערוצית שתבקש זאת, ובאותם התנאים כמו של המיזם. ובמקביל, המיזם יהיה חייב להעביר את יתר ערוצי הברודקאסט (9, 13, 14, 24 והלא טיוי) על אותו מסך ובאותו סדר כפי שאלה מוצגים בפלטפורמות אחרות, מבלי לתת העדפה לערוץ 12 באופן הצגתו.
מועצת הרשות דורשת הפרדה בין חברת החדשות של קשת לבין המיזם, לרבות: איסור על שימוש של המיזם בתשומות (לרבות מועסקי חברת החדשות) ותוצרי חברת החדשות; כמו כן איסור על מינוי של בעל תפקיד במיזם (לרבות נושא משרה) ככל שזה ממלא תפקיד (לרבות נושא משרה) בחברת חדשות 12.
בנוסך נדרש מהחברה איסור העדפת המיזם על מתחריו בפרסום ובקידום בשידורי ערוץ 12. לרבות בתנאי הפרסום בערוץ בהשוואה לתנאי הפרסום של המתחרים של המיזם. כל השקעה ו/או העמדת מימון נוסף כלשהו על ידי קשת לטובת המיזם או RGE, וכן שינוי בהחזקות קשת במיזם או ב-RGE, לרבות מימוש אופציות, כפופות לאישור מראש של מועצת הרשות השנייה.
קשת תצטרך שלא לפגוע ב"סודות מסחריים" של מתחרי המיזם ויחול איסור על העברת מידע כאמור למיזם. בעניין צפייה נדחית או שירותים אחרים שיסופקו על ידי קשת לפלטפורמות מתחרות במיזם, המועצה תיקח בחשבון את התנהלות קשת בתקופת האישור כאשר תתבקש לדון בהארכת תוקפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה