טלוויזיה

FREE TV יוצאת לדרך בקרוב? אלו הפרטים החדשים שנחשפו

אחרי שהגיעו לבג"ץ ועברו את אישורי הרגולטורים - מיזם הטלוויזיה הרב ערוצית של קשת ו-RGE מתחיל לצבור תאוצה ובימים האחרונים אף מרמזים על השקה מתקרבת
מערכת ice |  2
פרי טיוי (צילום freepik)
זה כבר כמעט שנה וחצי ששוק שירותי התוכן בישראל מתעסק בעסקה המפתיעה בין קשת 12 לחברת RGE להקמת מיזם טלוויזיה רב ערוצית. המיזם הספיק לספוג הרבה אש בגלל שבירה מסוימת של מוסכמות רגולטוריות בעניין וכמובן, התנגדות של המתחרים, אך כעת אחרי שבקיץ הושגו כל האישורים, נראה ש-FREE TV  מתחילה להאיץ תהליכים ובחברה אף רומזים לאחרונה על תהליך השקה.
מאז הושג אישור מועצת הכבלים והלוויין, כבר הספיקו בחברת הסטרימינג הצעירה להכריז על שיתופי פעולה עם שירותי פרטנר טיוי וכן על מספר הפקות שמתחילות לצאת לדרך בימים אלה לקראת עליה לערוץ. בין השורות כבר אפשר לזהות את השקת הלוגו לשירות, שיצא לאחרונה בלי הרבה רעש, וכמו כן תאריך ההשקה - שטרם ננקב באופן מדויק אך בחברה כבר ממדברים בגלוי על השקה בתחילת השנה הבאה, מה שנראה קרוב מתמיד.
ההשקה של FREE TV, מתרחשת אחרי לא מעט ניסיונות משפטיים למנוע את המהלך בטענה על עבירת חוקי שידור, בשל העובדה שקשת מחזיקה ערוץ מסחרי. מועצת הכבלים והלויין הודיעה בקיץ כי היא מקבלת את בקשת המבקשת לרישומה במרשם וזאת לאחר ששמעה את כל הגורמים שטענו לפניה ובחנה את כל החומר הרלבנטי בעניין לרבות החלטת הרשות השנייה והחלטת רשות התחרות שאישרו את הקמתה ופעילותה של FREE TV.
אישור זה הצטרף לסדרת אישורים על ידי כלל הרגולטורים הרלבנטיים (הרשות השנייה, רשות התחרות ומעצת הכבלים והלוויין) שאישרו את הקמתה ופעילותה המסחרית של FREE TV.
 
באשר למחיר, הספיק מנכ"ל FREETV, יעקב נדבורני לחשוף את הכוונות של השירות לפחות לימיו הראשונים, כאשר התראיין למשחקי הכיס של שאול אמסטרדמסקי וליאל קייזר בכאן רשת ב', בסמוך להשקת דיסני פלוס בארץ, ואמר כי התשלום החודשי למיזם הסטרימינג של קשת ו-RGE יהיה "עשרות שקלים בודדים מהצד הנמוך". לשאלת המראיינים אם יהיה תשלום שמטרתו להתחרות בדיסני, נדבורני הכחיש שהמחיר יהיה נמוך יותר ואמר כי יהיה "באזורים של דיסני", וכי הסטרימינג מטרתו אינה להתחרות בהם, ואולי רמז כי המחיר יהיה גבוה יותר.
FREE TV צפויה להכניס תחרות הן במימד התכנים והן במימד המחירים לשוק השידורים, הנשלט ברובו על ידי הוט ויס. בהתאם לחוות דעת כלכלית שנעשתה על ידי FREE TV, השקתה המסחרית צפויה לחסוך למשקי הבית בישראל, המנויים לשירותי הטלוויזיה הרב ערוציים הקיימים, כ-2,000 שקל מדי שנה. משכך, ברור ומובן מדוע מנסה הוט ,המוגדרת כמונופול מוכרז בשוק השידורים, למנוע בכל דרך אפשרית את השקתה של FREE TV, אמנם עד כה ללא כל הצלחה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא להתקרב לזה
    חיים לוינסון 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 8
    לא להתקרב לכל מה שקשור לקשת, ערוץ תעמולה אנטי ישראלי/יהודי.
    סגור
  • 1.
    מעניין מה יהיה בfree tv
    אלמוג 12/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תוכן או פרסומות...
    סגור