טלוויזיה

מהפכה בטלוויזיה? "יום היסטורי, תחילתו של עידן חדש"

קשת 12 רשמה היום ניצחון כשקיבלה אישור נוסף להשקת מיזם הטלוויזיה האינטרנטית שלה, הפעם ממועצת הרשות השנייה. מחברת המיזם, FREETV נמסר, "הולכים לשחרר את הצרכנים מהשליטה והאחיזה של חברות הטלוויזיה"
מערכת ice |  3
יעקב נדבורני (צילום רמי זרנגר Magma Images)
אחרי האישור המוגבל שקיבלה היום (רביעי) קשת ממועצת הרשות השנייה לטלוויזיה וקולנוע להוצאת מיזם הסטרימינג שלה, חברת המיזם FREETV מפרסמת התייחסות להחלטה בעניינה.
מהחברה נמסר כי, "חברת FREETV מברכת על החלטת מועצת הרשות השנייה, המאפשרת לה לצאת לדרך. זהו יום היסטורי, שמסמן את תחילתו של עידן חדש של טלוויזיה ובידור ובעיקר יום חשוב לצרכן הישראלי, לתחרות ולתעשיית התוכן המקומית. השם Free TV נבחר מתוך האמונה שאנחנו הולכים לשחרר את הצרכנים מהשליטה והאחיזה האגרסיבית והנצלנית של חברות הטלוויזיה הישנות, ולהפיץ לישראלים את בשורת החופש ועידן הטלוויזיה החדשה העומד לפיתחנו".
מי שנעמדו לצד קשת בעניין ההחלטה ובירכו עליה הם חברי איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה שמטעמו נמסר, ״יום מדהים לטלוויזיה הישראלית! כשש שנים אנחנו ואיגודי העובדים, המבצעים והיוצרים נלחמים בשיניים בירידה בתקציבי הפקות האיכות בטלוויזיה, שנפגעים קשות בעקבות מעבר שידורי הטלוויזיה לאינטרנט. הפגיעה בתקציבים משמעה שעוד שנים ספורות - תחוסל כמעט לחלוטין יצירת איכות המקורית בטלוויזיה בעברית.
 
״בחודשים האחרונים פעלנו ללא הרף כדי לשנות את המציאות הזו והיום רשמנו הישגים חשובים בשתי חזיתות.  מלבד אישור בקריאה טרומית את הצעת החוק של הח"כיות איבתיסאם מרעאנה ואמילי מואטי לפיו כל גופי השידור יחוייבו באותה השקעה בהפקות מקור (בהתאם לגודלם), התבשרנו כעת כי מיזם האינטרנט של קשת ו-rge אושר עם חובת השקעה בהפקות מקומיות כמו שחלה על יס והוט. זו אמירה חשובה ביותר לתעשיית הטלוויזיה הישראלית. לא משנה דרך איפה גופי התוכן משדרים - אינטרנט, כבלים, לווין - הם מחוייבים להשקעה בהפקות מקומיות. 
״אנחנו נמשיך לדחוף ולקדם כך שתעשיית ההפקות המקומיות בישראל תמשיך לפרוח ושכול גוף שידור בארץ ומחו״ל יהיה מחוייב להשקעה ביצירה הישראלית״.
נזכיר כי מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו אישרה היום בתנאים ומגבלות את בקשתה של קשת לפתיחת מיזם פלטפורמת טלוויזיה רב-ערוצית חדש (FREETV), שיפעל על גבי רשת האינטרנט. בכך מיישרת הרשות קו עם התנאים שהעמידה מועצת הכבלים והלוויין.
האישור מגיע בנימוק כי, "צעד זה יביא להגברת התחרות בין חברות התוכן בישראל לטובת הציבור הישראלי, תוך שמירה וחיזוק היקפי ההפקות הישראליות המקומיות. אישור המועצה לקשת ניתן בכפוף לכלל המצגים וההתחייבויות שניתנו למועצה, ולתנאים ולמגבלות שקבעה בכדי להבטיח את השמירה על האינטרס הציבורי. האישור בתנאים הינו לתקופה מוגבלת המקבילה לתקופת האישור של הרשות לתחרות או עד לחקיקה בעניין, לפי המוקדם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לסגור את ערוץ 12 הגען וככל שיקדימו כך ייטב לכולם
    אזרח 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ערוץ שעושה כסף מגזענות . לסגור ומייד
    סגור
  • 2.
    אל תדאגו תמשיכו לשלם בשמים (ל"ת)
    חארטה 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    עד מתי אוקרינה סובלת ?
    פוטין רוצח 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 3
    להפגיז את רוסיה הארורה בשטחה ולגרום לה הרס וחורבן-מידה כנגד מידה .
    סגור