שיווק ופרסום

סופר מרקטינג: הכירו את ענת מזרח – סמנכ"לית השיווק של CofaceBdi

SUPERMARKETING היא פינה שעושה לכם היכרות עם האנשים שמובילים את עולם השיווק בישראל. והפעם: ענת מזרח, סמנכ"לית השיווק של CofaceBdi, על הקמפיין לו הייתה שותפה וזכה לאחרונה בפרס יוקרתי, ועל חלום קטן שיצטרך לחכות עד הפנסיה

ice פרויקטים |  1
ענת מזרח, סמנכ"לית השיווק של CofaceBdi (צילום באדיבות ענת מזרח)
אתר ice לוקח אתכם אל מאחורי הקלעים של ענף השיווק בישראל, בסדרת ראיונות אישיים עם השמות הבכירים בתעשייה. והפעם: ענת מזרח, סמנכ"לית השיווק בחברת המידע העסקי CofaceBdi על המעבר מעולמות הקולינריה לעולמות השיווק, על האהבות הגדולות – וגם על דבר אחד שהיא שונאת במיוחד.
ענת מזרח בקצרה.
"בת 45, נשואה לירון ואמא של מאיה וגלי, מתגוררת בתל אביב. משנת 2024 סמנכ"לית שיווק של CofaceBdi, חברת המידע העסקי הגדולה בישראל".
אבני דרך המרכזיות בקריירה שלך?
"עבדתי לא מעט שנים בעולם הקולינריה, עד שבגיל 27 החלטתי לשנות כיוון ולנסות את עולם הפרסום. 7 שנים עבדתי במשרדי פרסום גדולים מול לקוחות בכירים כמו מטרנה, אלקטרה, ווינר וטרה – ובהמשך התמקצעתי בעיקר בעבודה מול לקוחות פיננסיים, דוגמת הבנק הבינלאומי הראשון ופסגות בית השקעות.
אחת מנקודות הציון הכי משמעותיות בקריירה שלי, התחילה בעצם מתפקיד זמני כמחליפה של מנהלת הפרסום ב-AIG – והפכה לדבר הכי קבוע שהיה לי בחיים, 11 שנים. התפקיד התפתח והתגבש תוך כדי תנועה יחד עם השיווק של החברה, וכמנהלת השיווק העשייה שלי נעשתה גדולה ועשירה מיום ליום. התחלתי בעולמות האופליין והיח"צ, ועם השנים לקחתי על עצמי יותר ויותר תחומים – כולל ניהול האסטרטגיה המותגית בכלל, לרבות ניהול הסושיאל – כמובן בשיתוף המנהלים והקולגות המדהימים שעבדתי איתם בעולמות הדיגיטל, שיתופי הפעולה והדאטה.
לאחר תקופה ארוכה בחרתי לעשות את הצעד ולעבור לאתגר הבא: סמנכ"לית השיווק בחברת המידע העסקי CofaceBdi. עשיתי צעד לא מובן מאליו, כאשר החלטתי לעבור לעולם ה-B2B, שהוא שונה בתכלית מכל מה שהכרתי – בכל יום אני לומדת עוד משהו חדש. ההצלחות בעולם הזה לא נראות על המסך ונמדדות בהרבה צעדים קטנים, אבל משמעותיים.
ב-B2C, הכל היה הרבה יותר ישיר: מצד אחד המיקוד נוגע להשפעה המיידית של הקמפיינים על המכירות, בעיקר ללקוחות חדשים, ומצד שני על פידבקים של הקמפיינים (בחינת קריאייטיביות, מקוריות, ערך אמיתי ללקוח וכדומה). לעומת זאת ב-B2B ההצלחה נמדדת כמובן על יצירת לידים איכותיים – אבל גם הרבה על שימור לקוחות קיימים והרחבת השירותים הניתנים להם. בנוסף לעבודת הפרפורמנס, חשוב לייצר כל העת גם חשיפה מקצועית – למשל דרך כנסים, מאמרים ותוכן שיוצרים מותג חזק, תורמים לפייפליין איכותי ולמיצוב חזק בשוק".
פרויקט או קמפיין שהובלת, ושאת גאה בו מיוחד?
"יש כמה. היום במסגרת CofaceBdi כל כנס מוצלח או פעילות תוכן עם ערך מוסף שאנחנו נותנים ללקוחות שלנו מייצרת סיפוק אדיר, משום שזה מאוד מחזק את מערכות היחסים עם הלקוחות – וברמה האישית, זה משהו שבעברי פחות היה בפוקוס בגלל אופי הפעילות.
בכל הקשור לקמפיינים, אני חוזרת לתקופתי ב-AIG ולקמפיין הממ"ד הרגשי, שבדיוק זכה לאחרונה בדירוג 'זהב' במסגרת ה'אפי' (Effie) – התחרות היוקרתית שבוחנת אפקטיביות של מהלכי שיווק. עבדנו ממש סביב השעון באמצע מצב מטורלל של תחילת מלחמה, בשביל להרים קמפיין שנותן ערך חברתי אמיתי – טיפול פסיכולוגי ראשוני בחינם לכל מי שצריך. קרדיט גדול מגיע להרבה אנשים: המנכ"לית המופלאה יפעת רייטר, מיכל לוצקי סמנכ"לית השיווק שמזיזה הרים כל הזמן; משרד הפרסום ראובני פרידן, שעטפו את הרעיון בחוכמה רבה; וכמובן צוות השיווק הכי מקצועי שיש".
אם היית צריכה להכשיר את הדור הבא של אנשי השיווק, מה היה בתוכנית הלימודים שלך?
"אני יודעת שזו קלישאה, אבל AI בילט אין זה חובה. אני כל הזמן מנסה ללמד את עצמי עוד ועוד כלים שיקלו על העבודה שלי, ישכללו אותה ויתנו ערך מהיר ואפקטיבי בכל מה שאני עושה. אני עדיין לומדת את זה, וכל יום בהיבט הזה גם מתקדמת.
ועדיין, חשוב תמיד לזכור שכלים טכנולוגים מתקדמים לא מחליפים יצירתיות צריכה לבוא מבפנים, את היכולת להתמודד עם אתגרים בצורה מהירה, ואת הצורך להיות מעורה בפרטים הכי קטנים ולא לחפף. הטיפ הכי חשוב שלי לדור הבא של אנשי השיווק: לא לתת לרעשי רקע לגרום לכם לסטות מהדרך. לכו עם האינטואיציה שלכם – ברוב המקרים כנראה שזו תהיה ההחלטה הנכונה".
איזה מותג ישראלי עושה עבודה מצוינת לדעתך ומדוע?
"הקמפיין של טיב טעם מבוסס על עקרונות שיווקיים חכמים ומייצר פרובוקציה עם קריצה. המותג יודע לשחק על הקצה ולעורר שיח, ואני מתחברת גם לתוכן ברמה האישית. בנוסף, אני רוצה לפרגן ל-DUREX – בזכות היכולת שלה להביא הומור ושנינות מבלי לגרום למבוכה. בחברה נוגעים בנושא רגיש באלגנטיות וללא הטפות, שומרים על תדמית פרימיום – ומדברים חוויה ולא רק סקס".
לו היית צריכה לבחור תחום אחר לעסוק בו, במה הייתה בוחרת?
"הייתי רוצה לפתוח בית קפה בראסרי בסגנון צרפתי – חלום שאולי בפנסיה יתממש. אני אוהבת לארח, אוהבת מאוד יין ואוכל, ואוהבת גם לבשל".
משהו שמעטים יודעים עלייך?
"התגוררתי בלא מעט מקומות. נולדתי בנהריה, עברנו לארה"ב, חזרנו לנהריה, עברנו לקנדה, שוב לנהריה, לכפר ורדים, לירושלים – עד שהשתקעתי בתל אביב. המעברים הללו חשפו אותי לסוגים רבים ושונים של אנשים – עניין שמאוד חישל אותי והשפיע על האישיות שלי. ועוד משהו קטן, אך חשוב מבחינתי: אני לא סובלת עגבניות".
לכל הפינות של SUPERMARKETING  לחצו כאן
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיקציה
    אחד שיודע 05/2025/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איך לא בודקים את מי מגייסים ??
    סגור