שיווק ופרסום

הסניפים נסגרים, אלפי עובדים יפוטרו: חברת הענק בגל פיטורים מאסיבי

ענקית הפרסום Omnicom מיישרת קו אחרי רכישת Interpublic Group ומבטלת יותר מ-4,000 משרות תוך סגירת סוכנויות ותיקות וצמצום משמעותי של מבנה הקבוצה
מערכת ice | 
פיטורים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
חברת Omnicom, אחת מקבוצות הפרסום הגדולות בעולם, הודיעה על צעדי התייעלות רחבי היקף הכוללים פיטורים של יותר מ-4,000 עובדים וסגירת מספר סוכנויות פרסום מוכרות.
המהלך מגיע לאחר השתלטות בשווי 13.5 מיליארד דולר על המתחרה Interpublic Group והוא מוגדר כחלק מתהליך ארגון מחדש שמטרתו לצמצם עלויות ולהפחית חפיפה בין החטיבות השונות. אומניקום מחזיקה ב25 אחוז ממניות יהושע TBWA של רמי יהושע.
לפי הדיווחים, הסוכנויות DDB, MullenLowe ו-FCB ייעלמו במבנה הנוכחי שלהן וייספגו בתוך החטיבות המרכזיות של החברה. לצד זאת Omnicom מתכוונת להתמקד בשלוש רשתות קריאייטיב גדולות בלבד: BBDO, TBWA ו-McCann. זהו מהלך שמסמן שינוי אסטרטגי עמוק בענף וכולל סגירה או מיזוג של מותגים שפעלו עשרות שנים בשוק הפרסום העולמי.
 
הפיטורים יתמקדו בעיקר בתפקידי אדמיניסטרציה והנהלה, כחלק מניסיון להקטין שכפולים בין מחלקות שנוצרו בעקבות האיחוד עם IPG. עם זאת ההשלכות צפויות לפגוע בעובדים במדינות רבות ולא רק בארצות הברית, משום שלחברה פריסה עולמית רחבה.
Omnicom, שהוקמה ב-1986 ומרכזה בניו יורק, מפעילה עשרות סוכנויות בתחומי פרסום, שיווק דיגיטלי, יחסי ציבור, אסטרטגיה ומדיה, ומעניקה שירות למותגים בינלאומיים ממגוון רחב של תעשיות. הצמצומים הנוכחיים מסמנים אחת הרעידות הגדולות בענף הפרסום בשנים האחרונות, לאחר איחוד שמגדיר מחדש את מבנה השוק העולמי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה