שיווק ופרסום
על הקמפיין של מופז: אסטרטגיית "הקוזאק הנגזל" מבית מדרשו של מורל
מופז קיבל את הסיעה הגדולה בכנסת שעפ"י הסקרים נמחקת. איתן הרשקו מבקר את הקמפיין של מופז לחציית אחוז החסימה, על רקע תדמיתו הציבורית
מחיאות כפיים סוערות - הנה הוא מגיע ללא מורא וללא פחד, שאול מופז, ראש המפלגה הכי גדולה בכנסת היוצאת... לא, זה לא לעג ואף לא ניסיון להעליב... זהו תיאור האסטרטגיה החדשה מבית מדרשו של מוטי מורל.
מורל הוא היועץ האסטרטגי המזוהה יותר מכל עם קמפיינים נגטיביים אגרסיביים ביותר. להזכירכם, כך גם התחיל הקמפיין של קדימה מספר שבועות לפני מבצע עמוד ענן, שכלל הפחדה ואגרסיביות כנגד נתניהו. כעת הקמפיין משנה כיוון בצורה חדה...
אור ליום אתמול, עלה לאינטרנט קמפיין המציג את שאול מופז כ\"קוזאק נגזל\" ששתו לו ואכלו לו את המנדטים וביקרו אותו למרות שהוא גיבור ישראל, \"הרמטכ\"ל ב-ה\' הידיעה\", ומי לא בסדר - אנחנו... הבוחרים... כל אלא שלא מעריכים את גדולתו של המנהיג.
כן, קוראים יקרים, זוהי מלחמת האין ברירה של מופז את מורל. זהו קמפיין בכי מסוג חדש שמטרתו לעורר רחמים ורגשות אשמה בקרב ציבור הבוחרים. מופז, באמצעות גורם מתווך (הקריין בקליפ), מתחנן לציבור - העניקו לגיבור ישראל את קולכם, הוא משווע ל-2 מנדטים בכדי לעבור את אחוז החסימה.
מופז אכן היה רמטכ\"ל ואכן פעל במשך עשורים למען בטחון ישראל, אך בל נשכח כי מי שנתן לו את האפשרות להתבלט בהישגים המבצעים היה הדרג המדיני בראשותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.
מופז, כפוליטיקאי, לא פספס אף לא שגיאה אחת. במו ידיו ומוצא פיו יצר לעצמו תדמית לא אמינה, הפכפכה ובמקרים רבים נתפס במערומיו כלא דובר בהכרח אמת. הוא נתפס כפוליטיקאי שרק הכיסא חשוב לו. ההתנהגות הזו הביאה לכך שהציבור מאס בו ובהתנהלותו הפוליטית. במילים שיווקיות פשוטות - אין לא יותר מה למכור ואף אחד גם כבר לא מעוניין לקנות.
לתוך התסבוכת הזאת נכנס גם יועצו האסטרטגי מוטי מורל, שהוסיף באמצעות הקמפיין השלילי הראשוני לייצר סלידה ממופז ואף בוז, כאשר בפועל קדימה הגיעה מ-8 מנדטים ל-0 מוחלט. גם אם קמפיין התחנונים החדש מאתמול בבוקר - שאמור לייצר אמפטיה והערכה - אכן יצלח, \"ההישג\" היחידי שיכול לצמוח מכך הוא 2 מנדטים לכל היותר.
המסקנה המקצועית המתבקשת מכך לנו, היועצים האסטרטגיים, היא תמיד לשאוף ולחשוב מחוץ לקופסא ולא רק על פי הסטנדרטים המקצועיים בהם הצלחנו בעבר. כאשר יועץ אסטרטגי נותר כבול לקונספציה שהוא מכיר ובאמצעותה הוא פועל גם בהווה, ללא קשר לנתונים הלא מחמיאים של המועמד המיוצג על ידו, זה עשוי ועלול לפעול גם הפוך מכוונתו.
בניתוח אסטרטגי מקצועי רציני, בטרם העלאת הקמפיין הראשוני של קדימה, היו חייבים להתייחס לכך שבאמצעות אגרסיביות שלילית לא ניתן להעלים את התדמית הפוליטית הלא אמינה של שאול מופז, אלא ליצור לו הזדמנויות במקום מכשולים...
איתן הרשקו הוא יועץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.מפלגת המתים.x+k. 12/2012/27הגב לתגובה זו0 0מפלגת קדימה-מפלגת המתים לא צריכה קמפיין היא צריכה מקום בבית קברות זה בסדר הזמנתי לה אחד כזה.סגור
-
5.אין על מופזיגאל 12/2012/26הגב לתגובה זו0 0חובת ההוכחה היא הדבר החשוב ביותר- גם אם שרון נתן למופז הזדמנות- הוא הוא זה שעשה את השינוי האמיתי בביטחון בארץ! מופז הוא פוליטיקאי שרואה רק את טובת וצורכי המדינה ולא את צרכיו האישיים.סגור
-
4.אמינותאנג׳לו 12/2012/26הגב לתגובה זו0 0בשתי מילים : מזגזג לאומי ... לא יעבור את אחוז החסימה .... ולא באשמת היועצים שימשיך לזגזג בבית ...סגור
-
3.מי שלוקח את מורל שלא יתפלא שהוא מגרד את אחוזרון 12/2012/25הגב לתגובה זו0 0החסימהסגור
-
2.יועצים.. יועצים.. יועציםשמעון התרסי 12/2012/25הגב לתגובה זו0 0כדאי שמופז יבדוק שהיועצים שלו עובדים בשבילו ולא בשביל מישהו אחר... כי עבודה אמיתית לא בדיוק נעשית שםסגור
-
1.אבחנה מדויקתגילה 12/2012/25הגב לתגובה זו0 0עם צוות יועצים שכזה בתקשורת - מופז האיש והאגדה ילכו הביתה עם כל חברי הכנסת שהתאיידו להם בקדימה. איתן הרשקו - היטבת לנתח את הדברים.סגור


