שיווק ופרסום

בצל התקופה: ויצו ועילי בוטנר בקמפיין נגד אלימות כלפי נשים

לקראת יום האישה הבינלאומי שבוע הבא ויצו יוצאים בקמפיין משותף עם הזמר עילי בוטנר להעלאת המודעות למניעת אלימות כלפי נשים. שיר חדש, "ממה את פוחדת" עומד במרכזו של קמפיין ויצו המעודד נשים לפנות לגורמי סיוע

מערכת ice | 
עילי בוטנר (צילום Udi Bashkin אן.אם.סי)
שיתוף פעולה מיוחד לקראת יום האישה הבינלאומי בין הזמר והיוצר עילי בוטנר לבין ארגון ויצו על רקע התגברות תופעת האלימות כלפי נשים: שיר חדש שכתב בוטנר יושק השבוע במסגרת קמפיין ויצו להעלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים.
מטרתו לעודד נשים וסביבתן לא להישאר לבד עם האלימות ולפנות לגורמי ייעוץ וסיוע וכן לעורר את מודעות הציבור ואחריותו לפעול למניעת הפגיעה בנשים ולגלות מעורבות וסיוע. 
בשנת 2020 נרצחו בישראל 21 נשים ומתחילת השנה נרצחו כבר שתי נשים ע"י בן זוגן. יחד איתן, מעל 200,000 נשים בישראל חיות תחת שגרה של אלימות בבית, שהוחרפה בשל הקורונה. מתחילת המשבר נרשמה עלייה של 300% בדיווחים על אלימות במשפחה ובפניות נשים למוקדי הסיוע. 
אירועי האלימות המתגברים נגד נשים הולידו אצל עילי בוטנר את הצורך לדבר על הנושא, לבטא את עוצמתו והכאב הנובע ממנו. את השיר "ממה את פוחדת" החל בוטנר לכתוב לאחר הירצחה של מיכל סלה ז"ל, ולאחר ניסיון הרצח של שירה איסקוב, החליט לסיימו ולהוציאו לאור. לביצוע השיר נבחרה הזמרת מורן אהרוני.
עילי בוטנר: "כמו כל אזרח בר דעת במדינה, הזדעזעתי כשראיתי בחדשות את הכתבות על מיכל סלה ז"ל. השיר פשוט נשפך ממני בבת אחת. מילים ולחן. הוא נכתב מתוך סערת רגשות. מתוך חוסר אונים שהפך אט אט לתסכול וגם לרצון לעשות. משם המרחק לגיטרה ולמחשב כבר היה קצר. קל לי יותר לבטא רגשות עם הגיטרה עלי. כאשר סיימתי ליצור שמתי את השיר "במגרה", בהארד דיסק. חלפו כמה חודשים, ושוב עלה גל הכתבות, הפעם על שירה איסקוב. שוב אותן תחושות צפות ועולות... ואז- זה הכה בי שגם אני, כגבר, קורבן כאן. קורבן של חברה בה ילדות, נערות, חיילות ונשים מסתובבות בפחד, קורבן של חברה שמקבלת אלימות בקרבה כדבר יום יומי, מובן מאליו. קורבן כאבא לילדה קטנה אשר נחשפת לסיפורים שכאלה סביבה, ולומדת לחשוד ולהיזהר. בחברה כזו כולנו קורבנות. אז החלטתי להוציא את השיר יחד עם ויצו כדי לעזור להעלות את המודעות לנושא הזה. עוד ועוד ועוד. כולנו מחויבים לזה. לא נותר לי אלא לחפש זמרת שתרסק אותי, כי השיר - בהפקתו של גלעד שמואלי הענק- דרש את זה. חיפשתי זמרת שעדיין לא עבדתי איתה. בסופו של יום אני גם מחפש להתרגש בעצמי. נזכרתי בעונה האחרונה של "הכוכב הבא" שם נחשפתי לראשונה למורן. זמרת ענקית, אותנטית, זמרת שחייבים לשמוע עוד ממנה". 
אניטה פרידמן, יו"ר ויצו: "עילי בוטנר הגיע אלינו לאחר שלא יכול היה לשאת את האלימות המתמשכת והאיומה כנגד נשים בישראל ואת הקלות בה עובר הנושא על סדר היום. ברגישותו הרבה ובכישרונו המיוחד, נתן ביטוי מילולי לכאב עמוק ובלתי נסבל של מי שכבר לא יכולות לזעוק ושל מי ששורדות את התופת. העובדה כי דווקא גבר בחר לגעת בנושא מעידה עד כמה בעיית האלימות היא בעיה של כולנו, ועל כולנו כחברה- לדבר אותה, להכיר בה ורק כך ניתן יהיה לטפל בה. וזה המסר שלנו בקמפיין הזה- אל תישארו אדישים לאלימות, גלו מעורבות ופעלו. א ם אתם חווים אלימות, פנו לסיוע, כי אפשר לצאת ממעגל האלימות. אני מודה לעילי על שיתוף הפעולה הזה ועל החלטתו לצאת החוצה עם הכאב הזה. קול זעקתו הוא קולה של השפיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה