שיווק ופרסום

הקורבן של נוכל הטינדר בקמפיין לסטארט אפ ישראלי חדש

פרנילה שויהולם משוודיה, אשר נעקצה בעשרות אלפי אירו על ידי 'נוכל הטינדר', מעלה קמפיין רשת חדש בשיתוף סטארט-אפ ישראלי בשם מיין, שמזכיר לנו שהמידע האישי שלנו צריך להיות בשליטתנו. המנכ"ל, גל רינגל: "האינטרנט דבר נפלא, גם עבור אנשים שמחפשים אהבה. אבל חשוב שנשלוט במידע"
מערכת ice | 
פרנילה שויהולם (צילום אינסטגרם)
פרשת 'נוכל הטינדר' העלתה אצל רבים מאלו שנחשפו אליה תהיות באשר לשיקול דעתן של אותן נשים, קורבנות, אשר הסתנוורו, מקסמו האישי – ככל שזה קיים - של 'סיימון לבייב' (שמעון חיות). בין אם הן הלכו שולל בשל הכמיהה לאהבה ובין אם היה זה הכסף, המטוס הפרטי והמותגים שסנוורו אותן, בסוף כולן הסכימו להעביר עשרות ומאות אלפי אירו לאדם שהכירו לפני זמן קצר ברשת.
אך האם ניתן ללמוד משהו מהמקרה של אותן נשים? קמפיין חדש שעולה בימים אלו לרשת, בשיתוף אחת מקורבנותיו של נוכל הטינדר, פרנילה שויהולם, משוודיה, מבקש להעביר מסר גם לאלו המשתמשים באפליקציות היכרויות – נהלו את המידע שלכם ש'מסתובב ברשת'. את הקמפיין החדש מוביל סטרט אפ ישראלי בשם MINE, אשר פיתח פתרון שמציג אילו חברות מחזיקות במידע שלנו, המסביר את הסיכון הכרוך בכך ומאפשר לנו לדרוש את מחיקת המידע – בקליק. את הקמפיין קידם הסטרטאפ יחד עם 'נרטיב' סוכנות שיווק דיגיטלי שפועלת מניו יורק.
 
אחת מאותן קורבנות היא פרנילה שויהולם, צעירה בת 35 משוודיה, אשר ספגה מכה פיננסית משמעותית לאחר שהודתה כי העבירה לנוכל כ-50 אלף אירו שעד היום היא נאבקת להחזיר. אך פרנילה, עצמה, אשר סיפורה זכה לתהודה עולמית בסרט 'נוכל הטינדר' של נטפליקס, מעידה כי הנזק שנגרם לה לא הסתיים רק בחוב כספי כבד. באחד הראיונות שהעניקה לאחרונה אמרה כי "זה לא רק שאיבדתי כסף. איבדתי את נשמתי, איבדתי את הביטחון עצמי שלי, הייתי מאוימת. הוא איים שישים 'פרס' על ראשי. פחדתי לחיי ועברתי טראומה נוראית". זאת, הסבירה, משום שאותו נוכל ידע עליה פרטים אישיים במיוחד והמידע האישי שלה נותר חשוף בפניו - יותר מתמיד.
 לדברי גל רינגל, מנכ"ל Mine, ״האינטרנט הוא דבר נפלא וכלי יעיל לכל כך הרבה צרכים ושימושים - גם עבור אנשים שמחפשים אהבה. אבל, חשוב שנגלה ערנות ומודעות רבה יותר לסכנות הטמונות ברשת. לכן פיתחנו כלי שהמטרה שלו היא קודם כל להציג לצרכנים בצורה קלה וברורה – היכן נמצא המידע שלהם, מה הסיכונים הכרוכים בכך ואז גם לאפשר להם להחליט האם לבקש את מחיקתו. לצערנו לא כולם, עדיין, מודעים לסיכונים הרבים שברשת והסיפור של נוכל הטינדר היא דוגמא לכמה אנחנו חשופים לא רק לגניבת מידע פיננסי אלא לגניבה של מידע נוסף, כמו זהות, כתובת, מקום מדויק של המשתמש העדפות אישיות ומיניות ועוד".
לדברי רגב גור, מנכ״ל ובעלים של Narrative, סוכנות לשיווק דיגיטלי המתמחה, בין היתר, ביצירת קמפיינים באמצעות משפיעני רשת, ״יש חשיבות גדולה בזיהוי הזדמנויות בזמן הנכון, המועד יחד עם הפופולריות של הסרט סיפקו לנו את האפשרות לקדם נושא חשוב וראוי. המטרה של הקמפיין היא לעודד אנשים לדעת שהם יכולים להיות אקטיביים לגבי המידע שלהם שברשת ולקחת בחזרה את השליטה על מה אנחנו משתפים ועם מי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה