שיווק ופרסום

יונית לוי מחפשת ספונסר: מה עורר סערה בפודקאסט שלה?

איש יחסי הציבור עידו מינקובסקי החליט למשוך את החסות שלו מהפודקאסט של יונית לוי וחברת החדשות "UnHoly". מינקובסקי הסביר: "כעת ניתן לעשות את הכותרת 'הלחץ עבד', ו-'הון שלטון' ואללה ודוניה. תנו בראש"
מערכת ice |  2
יונית לוי (צילום צילום מסך חדשות 12)
אחרי הכתבה באתר "וואלה" על החסות של משרד יחסי הציבור "מינקובסקי תקשורת" לפודקאסט של יונית לוי "UnHoly", עידו מינקובסקי הבעלים החליט שהוא מושך את החסות שלו ונימק ברשתות החברתיות שלו את ההחלטה. 
לפי הדיווח של עורך "וואלה! בראנז'ה" דוד ורטהיים, החסות הקצרה של מינקובסקי הרימה לא מעט גבות בתעשיית הפרסום והעיתונות. חסות מטעם משרד יח"צ, שהלקוחות שלו מסוקרים על ידי חברת החדשות, למוצר חדשותי שאותו מגישה, מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 12- הוא תקדים. לפי כללי הרשות השנייה, על חברת החדשות חל איסור מוחלט לעסוק או לסחור מול מפרסמים, והיא נחשבת לישות נפרדת מקשת. בנוסף, אסור לחברות החדשות לשדר חסויות למוצריהן הטלוויזיוניים, כשההחרגה היחידה היא תחזית מזג האוויר. אך לא חלה רגולציה על הפעילות האינטרנטית של חברת החדשות שהיא לא חלק מחוקי הרשות השנייה.
 
גורמים בקיאים סיפרו לורטהיים כי לרשות יש כלי אכיפה נוספים שמאפשרים התמודדות עם חלחול תוכן פרסומי לפעילות חדשותית, למשל באמצעות תקנון חברת החדשות והרישיון שמוענק לה. ניתן למנוע פעילויות שסותרות את תכלית הרישיון וגם לדירקטוריון החברה יש חובות ואחריות בהקשר זה. בקשת הצליחו לעקוף את זה והפעילות מבוצעת על ידי קשת כך גם לדוגמה פעילות של ועידת המשפיעות הגיע מקשת. 
טענות נוספות שעלו בכתבה מיועץ תקשורת נוסף בתחום ההייטק מסר לוורטהיים: "בפייסבוק הפרטי שלו מינקובסקי מתרברב תדיר בכמות האייטמים העצומה שהוא מצליח להכניס למהדורת 12, בהיקף שגבוה הרבה יותר ממה שמצליח להכניס כל משרד אחר. תוסיף לזה את הקשר האישי שלו עם גיא סודרי, סמנכ"ל התוכן של חדשות 12 (בין השניים קשרי חברות טובים ולא מוכחשים ד.ו.), שגם אם לא מתערב לטובתו, כולם מבינים שהם חברים, וכך עובדת השיטה - כולם יודעים שמינקובסקי שולט בחדשות 12, ולכן חברות באות להיות לקוחות שלו".
 
עוד מסר אותו גורם כי:"כולם יודעים שאסור לקנות תוכן שיווקי בחדשות, אבל ברגע שחברות יודעות שיש יחצ"ן שיכניס אותן לשם בוודאות וקלות וידגיש את הפן החיובי בהתנהלות שלהן, הן ישלמו כל מחיר. זה בטוח עדיף להן ויותר זול מאשר לקנות פרסומות, או אפילו תוכן שיווקי בתוכנית בוקר. הן פשוט הולכות לשומר הסף הזה והוא מכניס אותן. אנחנו רואים פה הפרטה ברורה של החדשות ונתינת כל הכוח ליחצ"ן אחד, שלא בטוח שמניעיו טהורים. מה היית אומר אם רני רהב היה נותן חסות לפודקאסט של יונית לוי? זה היה עובר?".
מחדשות 12 נמסר בתגובה לוואלה: "הפודקאסט הוא מוצר של N12 שלא נמצא בטלוויזיה. מדובר בפרסום של קשת ומאקו כמו כל פרסומת גם בטלוויזיה, וגם בדיגיטל חברת החדשות לא מוכרת פרסומות". גיא סודרי בחר שלא להגיב לדברים. עידו מינקובסקי מסר בתגובה לוואלה: "מדובר בפייק ניוז. הקבוצה כבר עם מעל ל-200 לקוחות ולא 100".
היום, עידו מינקובסקי העלה את התגובה שלו לרשתות החברתיות וסיפר כי הוא החליט למשוך את החסות שלו מהפודקאסט: "נתחיל מכך שהביקורת לגיטימית. למרות שאין קשר בין העובדות לבין המציאות אבל יאללה נזרום, כי בניגוד לסטטיסטיקה שם לרוב הכותרת מנותקת ופומפוזית והתוכן יבש ונכון כאן המצב הפוך. אבל עצם המידע ראוי לשיח אין אפס. מי שמכיר אותי יודע שהשקר הכי טוב שלי זאת האמת הבנאלית של החיים".
מינקובסקי המשיך: "לקחתי את החסות אך ורק בכדי להיצמד למוזה כמו יונית לוי. באמת מוזה. אני מעריץ זו האמת. חברת החדשות וקשת ת׳כלס קצת פחות מרגשים אותי. כאילו מרגשים אבל לא כמו אשתי, ניקי מינאז ויונית. על כך 'החשיפה' שאני רוצה להיות הזבוב על הפיל כאשר 'שניהם' משאירים אבק הוא נכון. לא הייתי אומר שמדובר בחשיפה מטלטלת אך אני עומד על כך שזה בדיוק זה כמו שנאמר לא מסתיר ואף בצורה מוזרה מתגאה בכוונה שלי שיידבק בי קצת מזה. כל האזכור של אנשים שאינם קשורים למהלך גרם לי לזוז באי נוחות. באמא. ממש כך. כמו בנאדם רגיל עם מחשבות ורגשות. אתם לא מאמינים. עם חרטה, ואי נעימות וכל הברדק".
 
"תכננתי שעובדים פוטנציאליים, המרואיינים העתידיים, שהם tear 1 והמאזינים ייחשפו לחברה שהקמתי במזל גדול ותכנון קטן. תיארתי לעצמי שזה ייקח המון זמן. חבריי למקצוע העתיק בעולם (דיברתי על זה שמשה היה הדובר הראשון בהיסטוריה כמובן) ובעיקר איזה דמות שולית עם בעיות פסיכופתולוגיות ואובססיה לצילומי מסך של כתבות, העניקו לי סיבוב יח״צ חסר תקדים שגרם לי ממש לקוות שיום אחד אוכל להיות מוכשר וחזק כמו העידו מינקובסקי שתואר בכתבה. ועוד בחינם.
 
עבודה המיתוג הושלמה מוקדם מהצפוי. עכשיו, איני בלש במשטרה, אך יש לי חשד סביר שהפודקאסט ישרוד גם בלי החסות ועובדי הקבוצה שלנו ייהנו מהטבות מיותרות וחסרות טעם כמו האפי האוור נפאלי ביתר שאת בחודשים הקרובים. הם בטוח תומכים בהחלטה. אני הייתי עידו מינקובסקי, אתם הייתם אתם, ושאר החברים. כעת ניתן לעשות את הכותרת 'הלחץ עבד', ו-'הון שלטון' ואללה ודוניה. תנו בראש. עד הלסקוב הבא".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאלה ליונית
    שואל 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך התחתנה עם מכוער כזה ?
    סגור
  • 1.
    מערכת רקובה. ימי מפאי האחרונים (ל"ת)
    מושחתים 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור