דעות

"ירושלים נמצאת בתהליך של מהפכה"

חידוש המרחב הציבורי, פיתוח תשתיות התחבורה, קידום היי-טק וחדשנות לצד הגדלת היצע הדיור – צעדים משמעותיים כבר מתרחשים בשטח, בדרך להחזרת הצעירים ומשיכת אוכלוסיות נוספות לעיר. אני מאמין באמונה שלמה שנצליח לסובב את הגלגל. טור מיוחד לכבוד יום ירושלים

משה ליאון |  15
משה ליאון, ראש עיריית ירושלים (צילום יוסי זמיר, pixabay)
יום ירושלים הוא יום חג. הן לעיר שלנו, שמציינת בתאריך הזה את חיבורה מחדש, והן לכלל מדינת ישראל. זהו חג לאומי ולא רק מקומי. חג ירושלים, מספק לכולנו הזדמנות נוספת להתבונן ביופייה ההולך ומתגבר של הבירה, כאשר העיר משנה לשנה מתפתחת, מתרעננת ומתחדשת.
ירושלים נמצאת בתהליך של מהפכה בכל תחומי החיים. כבר היום ניתן להבחין בניצניה. העובדה שירושלים חזרה להיות עיר נקייה ומטופחת, היא כבר לא עניין חדש. ברבים מרחובותיה של העיר פורחים העצים שנטענו, מיתמרים מעל שדרות וצירים, ומעניקים מצילם לצועדים בדרכים.
גם בכל מה שקשור לתחום התחבורה רואים היטב את השינוי המתרחש ברחבי ירושלים: הכבישים הפכו לנעימים למראה ולנוחים לנסיעה, התחבורה הציבורית שודרגה ומסילות נוספות אשר נסללות יעמיקו את פעילותה של הרכבת הקלה. ביום ירושלים הבא כבר צפויה הרכבת הקלה להגיע עד בית החולים הדסה.
בתחומי התעשייה המתקדמת, החדשנות והיי-טק אנו פועלים במלוא המרץ. כך למשל, מי שנושא מבט לעבר גבעת רם יכול להבחין בפארק החדשנות החדש ההולך ומתרומם בשטח האוניברסיטה, ועתיד לספק אלפי מקומות עבודה בתעשיית ההיי-טק, לצד מרכז חדשנות.
בתלפיות, כבר הוגשו תוכניות ראשונות על ידי יזמים פרטיים, בדרך להפיכתה לעיר מתקדמת ומרהיבה בתוך מרכז העיר, המיישמת בהצלחה את מודל עירוב השימושים. זו תהיה עיר המבטיחה עתיד ורוד לצעירי ירושלים ולדורות הבאים. גם היזמים מבינים היטב את הפוטנציאל הטמון בעיר המתחדשת, וממהרים להגיע לירושלים ולקדם בתחומה פרויקטים רחבי היקף. כל זה, ועוד לא דברנו גם על תחום על ההתחדשות העירונית הנמצא בתנופה ויספק פתרונות דיור לצד צדק סביבתי וחברתי. שמירה על עמק לבן והגנה על השטחים הפתוחים כבר אמרנו?.
מחזון למציאות
זה לא סוד, ירושלים שלנו עברה שנים לא פשוטות ורבים עזבו אותה, אך אני מאמין שלא לבלי שוב. אני מבטיח שנמשיך בעשייה: נחבר את העיר ואת תושביה, נשכין שלום בתוכה בין כל חלקי האוכלוסייה, נוסיף לספק חינוך מעולה, דיור לכל צורך ומטרה, גנים מטופחים וריאות ירוקות, לצד מרחב ציבורי שוקק ומזמין, ומוקדי תעסוקה, בילוי ופנאי.
אני מאמין באמונה שלמה שאנחנו נצליח לסובב את הגלגל, להשיב את הצעירים לירושלים ולהביא אליה גם אוכלוסיות רבות נוספות. ברור לי כי זה לא יקרה ביום אחד, אבל אני מאמין במהפכה הזאת – זהו חזון בר מימוש ולא רק חלום.
ובנימה אישית, אני גאה לומר שזכות גדולה נפלה בחלקי להיות ראש העיר ירושלים – ובמיוחד בעת הזו. אין תפקיד חשוב ומשמעותי יותר מאשר לשרת את העיר ואת תושביה. בשבילי, זהו סוף המסע. אין יעד או מטרה נעלים יותר. יום ירושלים שמח.
הכותב: משה ליאון, ראש עיריית ירושלים
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    זה דעות או קמפיין בחירות? (ל"ת)
    חי בסרט 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הרסת אותה. אין לדתיים לאומיים זכות קיום?
    ירושלים איננה שלך 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אתה בונה מגדלים בשביל לקבל ארנונה מתושבים שמשלמים ארנונה מלאה, לא מהמשפחה החרדית שלך שמקבלת הנחות ולא מחבריך ממזרח ירושלים שמשלמים ארנונה סמלית- רק מחילוניים ודתיים לאומיים שמשלמים ארנונה עסקים - לא בשביל להרוס את קרית משה, גבעת שאול והר נוף. תבנה בנייני מגורים נוחים, לא מסוכנים, לא יקרים עם מעליות שעולות 750 שח למשפחה לחודש!
    סגור
  • 750 זה ועד בית סטנדרטי בבניין חדש
    נהגוס 06/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוצה לוקסוס של חניה תת קרקעית? תשלם.
    סגור
  • 7.
    לשלוח את משה לאון לרחוב שרת בתל אביב (ל"ת)
    דנה 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • הרס את העיר וחפר אותה בשביל בצע כסף
    לא לבחור בו 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתן למתנס בית רוס מבנה נוסף בשביל להשתיק את מתנגדי ההרס ועקירת עצים ותיקים בשביל כביש 16 המיותר יהיו מלא פקקים כי אין מקום לכל כך הרבה מכוניות לצאת מבית הדפוס. יש פקקים וסכנת חיים ברחוב פרבשטיין קריית משה ושד' המאירי בגללך- ראש עיר הכי גרוע שהיה או יהיה
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    כל הצעירים בורחים/יברחו מירושלים שלא על מנת לחזור
    וגם הוריהם בעקבותיהם 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    או שמשה ליאון מעמיד פנים/משקר, או שהוא באמת ובתמים מנותק לחלוטין וחושב שהכל בסדר בירושלים. ירושלים ממש לא בתהליך של מהפכה. ירושלים בתהליך מואץ של חורבן !
    סגור
  • צעירים אוהבים את העיר
    סטודנטים נשארים 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא בהכרח, הילדים שלי מסיימים שם אונ' והחליטו להישאר בעיר
    סגור
  • 5.
    לא ברור באיזה סרט חי משה ליאון. הצעירים בורחים
    ולא יחזרו 06/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ירושלים עיר מוזנחת, מטונפת וחרדית ברובה. משלמי הארנונה נושאים על גבם את כל בעלי הפטורים החרדים, ולכן נאלצים לשלם סכומי עתק ההולכים וגדלים משנה לשנה, כל זה בלי שיש תמורה לתשלום, כי רוב הכספים לא משמשים לצורך תחזוקה וחיזוק העיר, אלא מוצאים את דרכם למגוון הטבות ועוד פטורים לחרדים אהובי נפשו של ליאון. צעירים משכילים ומשפחות צעירות - במגמת בריחה מירושלים, שלא על מנת לחזור. לכל מי שאינו חרדי, כבר מזמן לא נעים לחיות ולגדל ילדים בירושלים. אין אייכות חיים - זוהמה והזנחה בכל פינה. שילוט ישן מתקלף ושבור, גינון מוזנח, מדרכות מטונפות ורעועות, רמת החינוך שהולכת ומתדרדרת וכמובן - העיר מלאה חפירות בכל האיזורים בו זמנית, וכל הכבישים משובשים ומלאי מהמורות. החרדים משתלטים על כל פינה בעיר ועל כל השכונות, ובגיבויו של ליאון שרוצה לשמור עליהם כי הם המצביעים שלו, הם בטוחים שהם אדוני העיר ושליטיה. בקיצור - לא ברור אם ליאון משקר לנו או פשוט משקר לעצמו. בכל מקרה, ברגע שאחרון משלמי הארנונה ינטוש את העיר, שיהיה בהצלחה במימון כל אגפי העיריה ולשכותיה. אולי אז יתחילו לגבות את הארנונה מהחרדים...
    סגור
  • 4.
    רק משהו חשוב אחד חסר במהפכה והוא מבטל את כל השאר
    אבי 06/2022/02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    ללא חינוך הקהילה החרדית לעבודה יצרנית לה היא מסוגלת (אבל מטעמים שונים דואגים שלא להכשיר אותה לכך) ירושלים תמשיך להיות ענייה. ולמה לי, האזרח היצרני, לשלם 100 אחוז ארנונה אם רוב הכסף הולך לשירותים לקהילה החרדית שלא משלמת ארנונה כלל?
    סגור
  • 3.
    לי בלי און, על מה אתה מדבר
    יוליה 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העיר בתנופה ?, צפיפות איומה, תכנון אורבני מהגרועים שנראו כאן, אוכלוסיה משכילה בורחת, בני ברק 2 תוך עשור.
    סגור
  • 2.
    שוב תקוות השווא למשוך אוכלוסיות... למה שיבואו, כשעלות
    החרדים כבר רוב 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    גבוהה, התחבורה הציבורית חלשה ואין הרבה מה לבלות?
    סגור
  • פירסמת את עצמך בכל פרוספקט של הצגות ילדים והופעות חרדים
    העיר משלמת על הפרסום 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועית סרט ב10 מיליון על חשבון התושבים . ועכשיו - מעלה ארנונה כדי לשלם למאות עובדי מרכז קהילתי מיתרים שמתכננים איך להפוך את הכניסה לעיר למגדלים מכוערים מכניסי כסף ולהעיף קשישים מהבית שלהם כמו שעשה קודמך ברחוב קרית משה. מגדלים בין דוד שמש, עם אחזקת מעליות ב750 שח לחודש למשפחה, חשבון מים מנופח בשביל העסקים שאתה בונה בקומת הקרקע שיזהמו את האוויר ויפקקו את הרחובות אין מקום ברחובות הצרים למשאיות וטרקטורים שיעבדו עשר שנים ויחסמו לנו את הדרך לרכב פרטי, להסעות לילדים לגנים, ואין תחבורה ציבורית מתוך השכונה למגדלי העסקים המכוערים ואין סניף דואר במרחק 150 מטר. לוקח חצי שעה לעות את הדרך לדואר לקבל חבילה קטנה ולעמוד בתור שעה
    סגור
  • גירשת את החילוניים ועכשיו את הדתיים
    העיר שחורדה לה יחדיו 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מנעת מבנותינו ללמוד באולפנות ובנינו מישיבות תיכוניות בירושלים. אין תקציבים אפילו למחשבים בכיתות, אין תקציב להשעות מחוץ לעיר לאלו שלא התקבלו לאולפנות הסנוביות שלך
    סגור
  • 1.
    מהפכה שסופה עיר בירה אחרת
    דויד 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    איזה מהפכה - עיר הבירה הופכת לחרדית הלאומי והלאומתית . אלימה וסופה שנפסיק להיות עיר הבירה , נעבור לעיר פלורסריסטית יותר ת"א או מודיעין
    סגור
  • הדתיים הלאומיים לא עומדים בשכירות ובארנונה
    העיר הופכת לחרדית 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הם לומדים בלי מילגות קיום ועובדים בלי סוף. בקושי רואים את הילדים, וליאון הבלון מעיף אותם מהעיר. לא נסלח לך על שלא בנית בתי דירות נורמליים לאברכים של ישיבות ציוניות, כדי שיהיו רבני ערים ובתי כנסת ציוניים, ורבנים צבאיים לא חרדים לא נסלח לך על שבנית עוד ועוד סמינרים כמו ולפליאנסקי שהואשם בשוחד, רק לא אולפנות. עכשיו- מאוחר מדי. הבנות שלנו נאלצו כל שנה להתמודד עם מאות בנות שלא התקבלו לאולפנות הסנוביות שלך מחוץ לירושלים ולא יכולות לנסוע יום יום לבית אל, כוכב יעקב או בית שמש, כי אין אוטובוסים למתנחלים לא חרדים (או לשכונות הלא חרדיות בבית שמש, גם בקושי אוטובוס פנימי, קו 10 הנדיר שלא פועל בלילה)
    סגור