פרויקטים

שוק הנדל"ן משנה מגמה: "נוצר חלון הזדמנויות לרכוש דירה במחירים משתלמים"

כשרבים ממחפשי הדירות יושבים על הגדר, חברות הנדל"ן מייצרות התאמות לשוק המשתנה. בקבוצת צרפתי שמעון מרימים את הכפפה ומציעים חבילת הטבות ייחודית בפרויקט SEA&PARK בשכונת הפארק בבת ים: "מי שיתמהמה, עוד עלול לגלות שאיחר את הרכבת"

פרויקט SEA&PARK הדמיה: view point
נתוני המקרו של 2023 מצביעים על אינפלציה גבוהה (קצב שנתי של 5% נכון לחודש מאי), המבטאת עליות מחירים במרבית תחומי החיים ומחייבת את משקי הבית בישראל להיערכות פיננסית מחודשת. מצב העניינים הקיים מלווה אמנם בלא מעט חששות וסימני שאלה, אולם במבט קדימה ניתן גם לגלות אופטימיות זהירה: נתונים שפרסם בנק ישראל לפני כשבועיים, ומהווים למעשה את תחזיות האינפלציה לשנתיים הקרובות, מלמדים כי היא צפויה ב-2024 לעמוד על כ-2.4%. המשמעות: הבנק יעצור את העלאות הריבית וייתן להן לחלחל לכלכלה הריאלית.
בראיון שהעניק בימים האחרונים לאתר ice, ציין נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כי העלאת הריבית מגלמת בתוכה את המדד הגבוה של חודש מאי, "אבל אם לא תהיינה הפתעות, הרי שאנחנו נמצאים ברמת ריבית מרסנת דיה".
אם בנק ישראל יעצור את העלאות הריבית (ובכפוף כמובן לכך שתחזיות האינפלציה האופטימיות יתממשו), אחד הענפים שצפויים לעלות על מסלול צמיחה מחודש הוא הנדל"ן. זה לא סוד, שוק הנדל"ן חשוף מאוד לשינויי ריבית – והתהפכות המגמה פירושה גם צפירת הרגעה לנוטלי המשכנתאות וחזרה מאסיבית של רוכשי הדירות אל השטח.
מגשימים את חלום הדירה
עד שתשוב הריבית לגודלה הטבעי, נדרשות החברות היזמיות לשנות גישה – עניין המתורגם גם לגיבוש אסטרטגיה עדכנית באינטראקציה מול רוכשי הדירות. חברת נדל"ן שנענתה לאתגר ומייצרת התאמות לשוק המשתנה היא קבוצת צרפתי שמעון. החוסן הפיננסי, הניסיון והמיומנות שרכשה בלמעלה מארבעה עשורים בענף, מאפשרים לקבוצה לא רק להמשיך בפעילות בקצב גבוה, אלא גם ללכת לקראת הלקוחות ולסייע להם בהגשמת חלום הדירה.
"שוק הנדל"ן היום הוא שוק של קונים, ולכן נוצר חלון הזדמנויות לרכוש דירה במחירים משתלמים", מסבירה לי רום אוקנין, סמנכ"לית השיווק בקבוצת צרפתי שמעון. "דווקא עכשיו יכולים הרוכשים ליהנות מהטבות מגוונות שמציעות חברות הנדל"ן ולמקסם את מצב הענף לטובתם. אנחנו מציעים חבילת הטבות אטרקטיבית לרוכשים, שכוללת, בין היתר, הלוואה של עד מיליון שקלים ללא ריבית עד האכלוס. במילים אחרות, מי שירכוש היום דירה לא יצטרך לקחת משכנתא בזמן הקרוב כשריבית הפריים גבוהה, אלא קרוב יותר לאכלוס שיתרחש בעוד כשלוש שנים".
בהתאם לדבריה של רום אוקנין, מציעה קבוצת צרפתי שמעון חבילת הטבות גמישה וייחודית עבור רוכשי הדירות בפרויקט SEA&PARK בשכונת פארק הים בבת ים. בחבילה: עד 200 אלף שקלים הנחה, תנאי תשלום במודל 85%-15%, הלוואה עד מיליון שקלים ללא ריבית (המותנית באישור הבנק)  והטבת מדד.
"ההטבות הללו מתכנסות לשורה תחתונה ברורה: חלון הזדמנויות לרכישת דירה בחיסכון כספי משמעותי בפרויקט שנהנה מביקוש גבוה", מדגישה רום אוקנין, "גיבשנו חבילה שמספקת כאן ועכשיו את המענה הכולל עבור הרוכשים. מי שמביט על התמונה הרחבה ומנטרל את רעשי הרקע, מבין שכדאי להיות אקטיבי ולממש את ההזדמנות שנוצרה לרכישת דירה".
 
הדירות הגדולות בשכונה, קו ראשון לפארק ונוף לים
שכונת פארק הים בבת ים, צפויה לכלול כ-4,000 דירות במגדלים יוקרתיים בבנייה ירוקה, ובקרבה למוסדות ציבור, חינוך ותרבות, מרכז בילויים וקניות, מרכז ספורט חדשני, מרכז תעסוקה ומתחם מלונות. כל זאת בצמוד לחוף הים ולטיילת המחודשת של העיר שתארח אירועים ופעילויות מגוונות.
לצד השכונה יוקם פארק "תצפית הים", על שטח של כ-100 דונם ויספק תצפית מרהיבה לים ולדיונות, פינות ישיבה, מתקני ספורט, חורשת אקליפטוס וגן הרפתקאות. השכונה ממוקמת במיקום נגיש במיוחד גם לצירי תחבורה מרכזיים, ובסמיכות לתחנת הרכבת ולתחנה העתידית של הרכבת הקלה.
הפרויקט הגדול והמרכזי בשכונה, עם קרבה לים ונוף פתוח שנשקף כבר מהקומות התחתונות, הוא SEA&PARK של קבוצת צרפתי שמעון. דירות 5 החדרים שבפרויקט הן מהגדולות ביותר בפארק הים, עם שטח של 133.4 מ"ר + מרפסת בשטח של 19.2 מ"ר.
בימים אלו משווקות 87 הדירות במגדל השני בפרויקט, הכולל 25 קומות עם תמהיל מגוון של דירות 3, 4, 5 חדרים ופנטהאוזים יוקרתיים. הפרויקט כולו יכלול כ-600 יחידות דיור בשבעה מגדלים בבנייה ירוקה, במיקום אסטרטגי: מרחק כ-550 מטרים בלבד מהים, עם נגישות מעולה ליציאה מהשכונה, לתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה – ולמעשה במרחק נגיעה מכל השירותים הנדרשים.

פרויקט SEA&PARK. "דגש על דירות גדולות, בנייה ירוקה ותכנון חכם" (הדמיה view point)
כל הדירות בפרויקט SEA&PARK מאופיינות בתכנון אדריכלי חכם, המנצל באופן מיטבי את החללים המרווחים. בכל מגדל ייבנו חללים משותפים כגון מועדון דיירים, חדר כושר מאובזר ולאונג' OPEN SPACE עם עמדות מחשב, וכן לובי מפואר ושתי קומות של חניון תת-קרקעי.
על העיצוב מופקד משרד טיטו אומן אדריכלים, האחראי לפרויקטים איקוניים ברחבי הארץ. עוד חשוב להוסיף כי למרגלות המגדלים משתרע פארק ענק בשטח של 12 דונם עם בריכת נוי אקולוגית במרכזו.
"היעד שלנו הוא לספק מוצר ברף הגבוה ביותר, בדגש על בנייה ירוקה, עם דירות גדולות ותכנון חכם", מדגישה רום אוקנין. "קבוצת צרפתי שמעון אוחזת גם בכובע היזמי וגם בכובע הקבלני, מה שמעניק לנו את היכולות לקדם פרויקטים גדולים ומורכבים, ולהעניק חווית קנייה וכתובת אחת ללקוחות שאנו מלווים מתחילת העסקה ועד אחרי מסירת הדירה".
מוצר נדל"ן נדיר
יתרון משמעותי בפרויקט SEA&PARK, טמון כאמור במיקום מנצח: כמה מאות מטרים בסך הכל מהים – עניין בעל חשיבות רבה גם מהבחינה הכלכלית. "בשוק הנדל"ן המקומי המוצר המשובח ביותר הוא דירה למגורים בסביבת החוף", קובע שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, מנכ"ל ושותף במשרד דנוס להט ומי שעמד בראש לשכת שמאי המקרקעין בישראל. "אף שמדינת ישראל התברכה בקו חוף ארוך יחסית לשטחה, בפועל רצועת החוף הלא בנויה הולכת בהדרגה ומתמעטת, מה שהופך את המגורים בקרבתה למוצר נדיר – וכשהמוצר נדיר, גדל הביקוש ואיתו גם המחיר".


בת ים. מחירי הדירות בשכונות החוף זינקו ביותר מ-200% (צילום Shutterstock)
"ערך דירה בקרבה לים ובפרט עם נוף לים, גבוה יותר מדירה דומה ללא המרכיבים הללו", מחדד דנוס. "שיעור העלייה יכול לנוע מעשרות ועד מאות אחוזים. זו סיבה מרכזית לכך שהדירות מסוג זה פופולריות במיוחד גם בקרב משקיעים ותושבי חוץ. המספרים מלמדים שבערים רבות בישראל טיפסו מחירי הדיור בקו החוף – מאשקלון ואשדוד בדרום, עבור לבת ים ותל אביב, וגם צפונה משם בנתניה, חדרה וחיפה. בבת ים לדוגמה, בשכונות החוף נרשמה עלייה במחיר מ"ר בנוי: מכ-14,900 שקלים בממוצע ב-2010, לכ-33,890 שקלים בממוצע בשנה האחרונה – כלומר יותר מ-200%".
כאשר מדובר בפארק הים, הנתונים, מסתבר, מרשימים אפילו יותר: לפי אתר מדלן, בעוד שבחודש מרץ 2011 עמד מכירה הממוצע של דירה בשכונה על כ-510 אלף שקלים, הרי שבחודש יוני 2023 כבר עלה הסכום לכ-3.891 מיליון שקלים.
"שכונת פארק הים מייצרת מציאות חדשה לא רק בבת ים אלא בכל אזור המרכז", מסכמים בקבוצת צרפתי שמעון. "אוכלוסיות רבות רוצות להגיע ולהשתקע בה. אנו מזהים את התכונה ומספקים את המענה. חבילת ההטבות שאנחנו מציעים במסגרת פרויקט SEA&PARK היא עוד זרז עבור כל מי שחפץ לנצל את המומנטום ולעבור לגור בשכונה".  

לפרטים נוספים על חבילת הטבות בפרויקט SEA&PARK לחצו כאן
(בשיתוף צרפתי שמעון)