רכב

מהפך בתחום הרכב בישראל: היבואנית הוותיקה נכנסת לתחום הדו גלגלי

הממונה על התחרות אישרה: תצא לדרך עסקת הרכישה של מטרו מוטור, יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל, על ידי ענקית הרכב קרסו מוטורס
מערכת ice | 
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס (צילום אסף לב, shutterstock)
הממונה על התחרות אישרה את רכישתה של יבואנית האופנועים מטרו מוטור על ידי קבוצת קרסו, כך דיווחה הבוקר החברה. במסגרת העסקה קרסו, שהחזיקה בשליש מהמניות מאז 2011, רכשה 67% נוספים ממניות מטרו מגדי אבירם וחן למדן ומחזיקה כעת ב-100% ממניות מטרו. מטרו, מיבואניות הדו גלגלי הוותיקות בישראל, משווקת מותגים מובילים כמו ימאהה, קווסאקי וסאן יאנג. עם השלמת הרכישה קרסו תשלב את פעילות יבוא האופנועים והקטנועים לצד יבוא הרכב הפרטי של מותגים כמו ניסאן, רנו, אקספנג וצ'רי.
מטרו היא יבואנית הדו גלגלי הגדולה בישראל. בתחילת 2024 קיבלה החברה את הזיכיון ליבוא רכבי היצרן הסיני דונגפנג, הנחשב לשלישי בגודלו בסין. במטרו גילו במהירות כי אינה ערוכה לעלויות הכרוכות בייבוא כזה, כיוון שכדי להציע מחירים אטרקטיביים היה עליה לרכוש מראש אלפי רכבים ולהקים מערך מכירות ושירות מקיף. במטרו פנו לקרסו, שכבר בשלב זה כזכור החזיקה בשליש ממניות החברה.
בין החברות התגלו חילוקי דעות בנוגע ליבוא ומימון המותג ואלה הובילו לכך שמטרו מכרה בסופו של דבר את פעילות הרכב שלה לדלק מוטורס חרף התנגדות קרסו - וגם להפעלת מנגנון BMBY  (הסדר משפטי המאפשר לשותף להציע מחיר לרכישת חלקו של שותף אחר, כאשר הצד השני חייב לבחור אם למכור או לרכוש את החלק של המציע באותו מחיר), שהסתיים בכך שקרסו רכשה את מלוא הבעלות על מטרו.
כזכור, בתחילת פברואר דיווחה קרסו כי חתמה על הסכם לרכישת 66.67% ממניות מטרו מוטור תמורת 210 מיליון שקל. הצדדים הסכימו כי מטרו מוטור תהיה רשאית לחלק דיבידנד מרווחיה נטו לשנת 2024, כאשר 30 מיליון שקל יחולקו עם החתימה. רווחי הרבעון הראשון של 2025 יועברו לקרסו, וייתכן שגם 2/3 מרווחי הרבעון השני, בהתאם לאישור הממונה על התחרות. המוכרים אבירם ולמדן התחייבו לאי-תחרות לתקופה שנקבעה בהסכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה