רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: הכוח עובר לידיים של הנוסעים
ארגון 15 דקות ואפליקציית הופאון משיקות פיצ'ר מהפכני שנועד לשנות את חווית הנסיעה בתחבורה הציבורית בישראל. הפיצ'ר BetterBus מאפשר למשתמשים לדווח על תקלה בזמן חיפוש המסלול ותיקוף הנסיעה
מצבים בהם האוטובוס מאחר, הנהג לא עוצר בתחנה ושינויים שחלים במסלולי הנסיעה אינם חדשים עבור הישראלים שמשתמשים בתחבורה הציבורית. כעת, "ארגון 15 דקות" משיק את הפיצ'ר BetterBus אשר יופיע באפליקציית הופאון.
הפרויקט המהפכני הוא במימון הקרן לתובענות ייצוגיות במשרד המשפטים. זאת, לאחר זכייה של ארגון 15 דקות בקול קורא שנושא במיזמים בתחום התחבורה הציבורית. זו הפעם הראשונה שבה הקול של הנוסעים בתחבורה הציבורית נשמע באמת ומשתקף על גבי האפליקציה. מעתה, נוסעים יוכלו לדווח בזמן אמת, ברגעי ההמתנה בתחנה ובזמן הנסיעה על תקלות ובעיות בתחבורה הציבורית והכל בלחיצת כפתור.
הפי'ר החדש מאפשר למשתמשי האפליקציה לדווח על תקלה בזמן חיפוש המסלול ותיקוף הנסיעה. הנתונים יעובדו ויוצגו על גבי האפליקציה כך שהקווים ידורגו גם בהתאם לחוויית השימוש של הנוסעים.
כיום, משרד התחבורה מוציא דוחות חצי שנתיים בנושא, אך הם לא מבוססים על חווית הנוסע אלא על נתונים יבשים בלבד, אחת לחצי שנה. גם במכרזים של משרד התחבורה מול החברות המפעילות, מדד איכות השירות לא מקבל מספיק נקודות ולא מוגדר בצורה מספקת. כך יוצא מצב שחברות שלא עומדות בתנאי המרכז, בולטות בנתוני אי ביצוע גבוהים שלהן ולא מספקות חווית שירות טובה, זוכות בכל זאת במרכז.
כיום, משרד התחבורה מוציא דוחות חצי שנתיים בנושא, אך הם לא מבוססים על חווית הנוסע אלא על נתונים יבשים בלבד, אחת לחצי שנה. גם במכרזים של משרד התחבורה מול החברות המפעילות, מדד איכות השירות לא מקבל מספיק נקודות ולא מוגדר בצורה מספקת. כך יוצא מצב שחברות שלא עומדות בתנאי המרכז, בולטות בנתוני אי ביצוע גבוהים שלהן ולא מספקות חווית שירות טובה, זוכות בכל זאת במרכז.
בעזרת הפיצ׳ר הייחודי, יופקו דוחות ששמים את איכות השירות במרכז, בהתבסס על דיווחי נוסעים ועל נתוני ביצוע - שיפורסמו לציבור ויישלחו למשרד התחבורה, ולכל גורמי המפתח בתחום. מתוך דוחות ,אלו יהיה ניתן לאתר קווים בעייתיים, ידורגו המפעילות ומסלולי הנסיעה. כך, חווית הנסיעה בתחבורה ציבורית בישראל תשתנה לטובה.
הנוסע משפיע על חווית הנסיעה של נוסעים אחרים, כשבשלב השני דירוג הנוסעים יופיע על גבי האפליקציה ויסייע לנוסע הפשוט לבחור את המסלול הנסיעה הטוב ביותר לא רק בהתאם לזמן אלא גם בהתאם לאיכות הקו ונתוני הביצוע שלו.

(צילום: באדיבות אפליקציית הופאון וארגון 15 דקות)
כמו כן, המידע יועבר גם לרשויות מקומיות נבחרות שיוכלו לקבל דיווחים של נוסעים בשטחן ולקחת אחריות גם הן על איכות התחבורה הציבורית בשטח העיר ולפעול מול משרד התחבורה בהתאם לחוויית הנוסעים והתושבים, ולקבל את ההחלטות המדויקות ביותר על בסיס הנעשה בשטח ובזמן אמת.
מנכ״לית ארגון 15 דקות, סיון שמואלוביץ׳: ״אנחנו מביאים מהפכה לתחום התחבורה הציבורית. מעכשיו הנוסעים יוכלו לדווח על הבעיות בעצמם בזמן אמת ולדרג את חווית הנסיעה שלהם. המטרה היא ברורה - להביא את השינוי מלמטה ולשים את חווית הנוסעים בראש במרכז - כך שדעת הנוסעים משפיעה על הרגלי הנסיעה של נוסעים אחרים".
עוד ב-
לדבריה של שמואלוביץ' התייחס עופר סיני, מייסד אפליקציית הופאון אשר הוסיף: "ממש כמו דירוגים במגוון שירותים כגון אירוח, מוניות, מסעדות. תוך זמן קצר באמצעות מעורבות הנוסעים, השירות יאפשר שיקוף תמונת מצב עדכנית ומהימנה וזיהוי מגמות וכשלים בשירות התחבורה הציבורית, בחווית הנוסע כמו גם בבטיחות ובאיכות הנסיעה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.האם הפיצ'ר יהיה גם במוביט?ורד 03/2025/11הגב לתגובה זו1 0יש הרבה נוסעים שמשתמשים במוביט. איך הם יכולים לדווח?סגור


