רכב
מהפכה בחניוני רכבת ישראל: קנס חדש עשוי לסכן אתכם
בינה מלאכותית במאבק על כל מקום פנוי בחניונים של רכבת ישראל ברחבי הארץ, שסובלים מתופעה שבה אנשים שלא משתמשים בשירות הרכבת חונים במקומות המיועדים לנוסעים ובכך גוזלים מקום יקר

מאחורי הקלעים, מתחולל שינוי טכנולוגי מהפכני שעשוי לחולל מפנה באחת הבעיות המתסכלות ביותר עבור נוסעי הרכבת - מצוקת החניה. על פי הפרסום בכלכליסט ברשות רכבת ישראל כ-12,600 מקומות חניה הפזורים ב-43 חניונים, הם כמעט תמיד מלאים עד אפס מקום. יתרה מכך, מחקר שערכה הרכבת חשף נתון מטריד - כ-56 אלף שעות חניה בחודש "מתבזבזות" על רכבים שאינם שייכים לנוסעי הרכבת, ולמעלה מ-1,200 רכבים בחודש, של נהגים שכלל אינם משתמשים בשירותי הרכבת, תופסים מקומות חניה למשך יותר מ-24 שעות ברציפות.
במענה לאתגר זה, הרכבת אימצה פתרון מבוסס בינה מלאכותית של חברת WiseSight, לאחר פיילוט מוצלח בבאר שבע שעלה כ-213 אלף שקל. המערכת החדשנית לא רק מודדת את תפוסת החניון בזמן אמת ומעדכנת נוסעים באמצעות אפליקציה ייעודית, אלא גם מנטרת הפרות חוק כמו חניה באזורים אסורים או בחניות נכים ללא תו מתאים. בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, המידע יועבר ישירות לפיקוח שיוכל להטיל קנס. עבור הנוסעים הנאמנים של הרכבת, החניה תישאר ללא עלות, אך הרכבת בוחנת אפשרות לגבות תשלום ממי שמשתמש בחניון מבלי לנסוע ברכבת, ואף שוקלת להקים מתחמי חניה ייעודיים לטווח ארוך עבור מקרים מיוחדים כמו נוסעים לשדה התעופה.
כך או אחרת. רכבת ישראל משדרגת את השירות לעשרות אלפי הנוסעים עם לקות בשמיעה ומתחילה להפעיל מוקד שירות לקוחות מותאם ומונגש לכבדי שמיעה וחירשים באמצעות יישומון (אפליקציה) Sign-Now.
עוד ב-
בלחיצת כפתור באתר רכבת ישראל וביישומון, יוכלו הנוסעים לקבל שירות תרגום וידאו מיידי ובזמן אמת, עם מתורגמן אישי, אשר יתרגם לשפת הסימנים את המידע הניתן מהמוקדנים. בכך יקבלו נוסעי הרכבת עם לקות בשמיעה מידע מונגש ונוח בנוגע ללוחות הזמנים, שירות אבדות ומציאות ושירות תיאום נסיעה בכל שעות פעילות המוקד. בעתיד יורחב השירות גם לעמדות המודיעין בתחנות באמצעות קוד QR.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.באמת שהגיע הזמןאורן 04/2025/19הגב לתגובה זו0 0אני לא משתמש ברכבת רק בגלל בעיות הגעה ובעיות חניה בחניון של הרכבת. היו יכולים פשוט לשים מכונה באזור הרציפים, שתנפיק אישור יציאה מהחניון בחינם. זה במקום בינה מלאכותית וזריקת 213 אלף ש"ח.סגור