רכב

מהפכה בנתיבי איילון: סוף לפקקים או כביש לעשירים בלבד?

פרויקט התחבורה השאפתני של הנתיבים המהירים באיילון ובכביש החוף מציע נסיעה חינם בשאטלים במהירות של 70 קמ"ש, אך גובה מאות שקלים ממי שיבחר לנסוע ברכב פרטי. רוכבי אופנועים וקטנועים? תיאלצו למצוא דרך אחרת
מערכת ice |  7
נתיבי איילון כביש 5 (צילום ארקאפקט עדי באונו)
הנתיבים המהירים החדשים בכבישים 2 ו-20, שעתידים להיפתח בתחילת השנה הבאה, מביאים בשורה לתחבורה הציבורית אך גם גובים מחיר כבד מהנהגים הפרטיים. הפרויקט, שנבנה על ידי משרד התחבורה ונתיבי איילון, כולל נתיבים מהירים שיאפשרו נסיעה חינם בשאטלים במהירות של 70 קמ"ש, לעומת 14 קמ"ש בממוצע בנתיבים הרגילים. 
עם זאת, נהגים פרטיים שיבחרו להשתמש בנתיבים אלו ייאלצו לשלם סכומים ניכרים. לפי הפרטים שנחשפו היום באתר וואלה, הנתיבים יחולקו לשבעה אזורי חיוב, כאשר מחיר הנסיעה ינוע בין 6.99 ש"ח ל-104.91 ש"ח, בהתאם לעומס בכביש. במקרה של נסיעה לאורך כל הנתיב, הסכום יכול להגיע עד ל-300 ש"ח. 
התקנות החדשות גם קובעות כי רוכבי אופנועים וקטנועים לא יורשו לנסוע בנתיבים המהירים, מה שמחייב אותם למצוא דרכים חלופיות. פטור מתשלום יינתן לרכבים עם שלושה נוסעים ומעלה או למשתמשים בתחבורה הציבורית. 
הפרויקט כולל גם הקמת חניונים עם אלפי מקומות חנייה חינמיים בשפיים ובראשון לציון, מהם ייצאו שאטלים חינמיים לאורך הנתיבים. כיוון הנסיעה בנתיבים יתחלף בהתאם לעומס, מצפון לדרום ולהפך. 
המטרה המרכזית של הפרויקט היא לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולצמצם את התלות ברכב הפרטי, אך העלויות הגבוהות והאיסורים החדשים מעוררים תגובות מעורבות בקרב הציבור.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    עוד טמטום תחת מירי רגב
    יוסי 05/2025/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צעד נוסף במלחמתה נגד התל אביבים שכידוע אינם שייכים לבייס שלה. מי שיכנס לתל אביב יוכל לנסוע ברכבו עד החניון ולעלות על ההסעה. מי שגר בתל אביב ורוצה, למשל, לנסוע לישוב בעמר יזרעאל יצטרך או לשלם מאות שקלים קנס או להגרר חצי יום בתחבורה ציבורית קטסטרופלית. פשוט אין מילים. הכל לשם השרדות.
    סגור
  • 6.
    פרוייקטים לעשירים בלבד
    אזרח יהודי גאה 05/2025/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדי לעבור לתחבורה ציבורית אפשרית צריכה להיות מוכנה נגישה כל שעות היום כולל שישי שבת כמו בכל העולם המודרני לכלל הציבור הרחב..נגישות מלאה מחירים נמוכים מאוד מאוד ואזיהיה אפשר לגבות
    סגור
  • 5.
    למה לא
    ז א ב 05/2025/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשפיים וגעש יש כמות עצומה של אדמה לא מנוצלת. אפשר לבנות שם אחלה ארנה
    סגור
  • 4.
    התשובה בשאלה
    ממ 05/2025/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כסף ציבורי + שטח ציבורי, מייצרים מתנות לעשירים. כי לא יעלה על הדעת שמיליונר יעמוד בפקק, נכון?
    סגור
  • 3.
    עסקים יברחו מתל אביב
    ייצק 05/2025/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האזרחים מחוץ לתל אביב יצביעו ברגליים על כל תוכנית שתגרום להם לשלם עבור אכישת שירותים בעיר הגדולה. נדידת עסקים לחולון,בת ים,אור יהודה,פתח תקוה בני ברק ועוד ניא עובדה המתרחשת כבר היום. תל אהיב תשאר עם משרדי ממשלה מעט היטק, בית חולים ורחובות ללא קונים.עיר מזדקנת. הפעילות התרבותית תיפגע. במקביל השרות מרחוק התחזק בהשפעת AI. יקרה מה שקרה המרכזי ערים גדולום בעולם שהפכו לפילים להנים.?8
    סגור
  • 2.
    לוקחים נתיב שלי מוכרים אותו תפתחו את הכול אני משלם אגרה (ל"ת)
    שי 05/2025/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    אופנועים מסתירים לוחית הרישוי
    נועם לביא 05/2025/08
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אופנועים וקטנועים מסתירים את לוחית הרישוי בשלל דרכים יצירתיות. קיםול הלוחית, קימוט, הדבקת מדבקות, ברגים במקומות אסטרטגיים עד העלמת המספר כלילי. אין אכיפה נגד הרוכבים העבריינים!
    סגור