רכב

שינויים ברכבת הקלה: אלו התחנות שיושבתו למשך כ-14 שבועות

החל מ-21 במאי יחלו עבודות תשתית גדולות להקמת רשת הרכבות הקלות; במסגרת העבודות בעיר ירושלים, יחובר הקו הירוק למערך המסילות של הקו האדום; אלו כל החלופות
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בירושלים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
ביום רביעי, יחל שלב קריטי בפרויקט התחבורה הגדול של ירושלים, חיבור מסילות הקו הירוק למערך הקיים של הקו האדום, במטרה ליצור את רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל. העבודות יבוצעו בשתי נקודות מפתח בירושלים בגבעת התחמושת ובצומת נורדאו, בצומת הרחובות יפו ושרי ישראל.
בשל העבודות, הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות מקוצר למשך כ-14 שבועות. בצפון תפעל בין תחנת גבעת המבתר לנווה יעקב, ובדרום בין התחנה המרכזית להדסה עין כרם. תשע התחנות שבין גבעת המבתר לתחנה המרכזית יושבתו באופן זמני. כדי להבטיח רציפות תחבורתית, יופעל מערך תחבורה ציבורית חלופי, הכולל קווי אוטובוס מתוגברים, שירותי שאטלים חינמיים ומערך השכרת אופניים מסובסד.
משרד התחבורה, עיריית ירושלים, צוות תוכנית אב לתחבורה עירונית וכפיר השיקו אתר ייעודי שמרכז את כל המידע הנדרש לציבור, כולל פירוט אזורי העבודות, זמני השירות החלופי, דרכי נגישות, שאלות ותשובות, והמלצות להיערכות נוחה. על מנת להגיע לאתר תכתבו בגוגל: "קיצור שירות הרכבת הקלה – הרשת הקלה בדרך".
הקו הירוק, שצפוי להיות קו הרכבת הקלה השני בעיר, ויתפרס לאורך של כ-20 קילומטרים משכונת גילה בדרום ועד קמפוס הר הצופים בצפון. הקו החדש יעבור דרך מלחה, מרכז העיר, קריית הממשלה ויכלול 41 תחנות. הפעלה חלקית של הקו צפויה כבר במהלך 2026, עם השקת שני קווי שירות חדשים שיחברו בין שכונות מרכזיות למוקדי תעסוקה, לימודים וממשל.
כזכור, בתחילת החודש משטרת ישראל הביעה התנגדות חריפה כלפי קיום עבודות התשתית בירושלים. לדברי נציגי המשטרה מדיון בנושא: "חרף העובדה שהתכנון בוצע מבלי לשתף את המשטרה כלל ומבלי לשמוע את עמדתה מראש, הרי שהמשטרה הציעה חלופות להשבתה המתוכננת על ידי הגורמים השונים לרבות ביצוע עבודות במקטעים לחלופין, על מנת לשמר פעולה רציפה של הרכבת לטובת הציבור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה