רכב
בשורה אדירה לנהגים בישראל: זו ההקלה שתקבלו בקרוב
משרד האנרגיה והתשתיות בוחן: במטרה להמשיך ולהאיץ את המעבר לכלי רכב חשמליים ובדומה לנעשה במדינות מובילות בעולם – כלל המידע הנוגע לעמדות טעינה ציבוריות יונגש לנהגים, כולל מידע על מחיר, תקינות העמדה, פניות ומיקום – המידע יהיה פתוח לציבור ויאפשר לנהגים לקבל את המידע באופן מרוכז, מונגש ורציף

במטרה להמשיך ולהאיץ את המעבר של המשק הישראלי לכלי רכב חשמליים ועל מנת לשפר את המידע הזמין לנהגים בנוגע לעמדות טעינה ציבוריות ולהגביר את התחרות בתחום, אגף תחבורה נקייה במשרד האנרגיה והתשתיות פועל בימים אלה לעדכון ולשדרוג תשתית המידע בתחום.
אחד החסמים המרכזיים למעבר לכלי רכב חשמלי הוא החשש של הציבור מהיעדר נגישות וזמינות של עמדות טעינה ציבוריות, דבר המייצר "חרדת טווח" בקרב הנהגים. חסם זה נפוץ בכל מדינות העולם וגם בישראל, כפי שעלה מסקר שביצעה הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה בשיתוף עם משרד האנרגיה והתשתיות. מסקר זה עולה, בין היתר, כי הציבור חש שיש צורך משמעותי בשיפור נגישות ואיכות המידע לגבי עמדות הטעינה הציבוריות. במסגרת מחקר משווה שביצע המשרד, נמצא כי במרבית המדינות הרלוונטיות, על מנת להתגבר על חסם זה קיימת אסדרה ממשלתית בנוגע למנגנוני דיווח והנגשת מידע על עמדות טעינה ציבוריות.
משרד האנרגיה והתשתיות מפרסם היום להערות הציבור באתר החקיקה הממשלתי, טיוטה של תקנות בנושא. במסגרת התקנות המוצעות, יידרשו כל מפעילי עמדות הטעינה הציבוריות לפתוח את נתוניהם ולדווח באופן אחיד ורציף מידע שימושי על עמדות הטעינה, ובכלל זאת מידע על פניות עמדות הטעינה, תקינותן, מחירי הטעינה ופרטים נוספים. המידע שייאסף ישמש את הציבור הרחב ויהיה פתוח ליישומונים השונים, ובכך ייתן מידע מרוכז, מקיף, זמין ורציף לנהגים על כלל העמדות הציבוריות - והכל ביישומון אחד לבחירת הנהגים. מידע זה יקל על הנהגים לבחור את עמדת הטעינה הציבורית המתאימה ביותר בעבורם בכל רגע נתון, בהיבטים של פניות, מיקום ומחיר.
עוד ב-
בנוסף, מוצע כי תוטל חובה על גורמים עסקיים משמעותיים הפועלים בענף עמדות הטעינה (יבואני עמדות טעינה, מתקיני עמדות טעינה ועוד) לדווח באופן תקופתי על עמדות הטעינה הציבוריות והפרטיות בישראל. המידע ישמש את הממשלה והציבור לקבל תמונת מצב עדכנית על ענף הטעינה המתפתח, ולגבש מדיניות ממשלתית והסרת חסמים מותאמת.המשרד קורא לציבור הרחב ובעלי העניין השונים לחוות את דעתם על נוסח התקנות המוצע, אשר פורסם בליווי דוח הערכת השפעת הרגולציה (RIA).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.החסם הראשי זה המס שצריך לרדת על החשמליות (ל"ת)עושק מורשה 06/2025/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כאוס בעמדות טעינהארבל 06/2025/11הגב לתגובה זו0 0יש פוטנציאל לעשרות אלפי עמדות בבתים וקיים כאוס גדול והפקרות חמורה בנושא כל אחד הפך למתקין ומחירים משתוללים. היבואנים חייבים לקחת על עצמם את כל נושא עמדות הטעינה והתקנתם. לא יכול להיות שכל מתקין מזגנים יתקין עמדות טעינה או כל חשמלאי 1.5 וולט נהיה חברה להתקנהה עמדות טעינה.סגור
-
3.פרה חולבתמשה 06/2025/11הגב לתגובה זו0 0עמדות הטעינה כיום הן גורם משני. התייקרות ההוצאות השוטפות של הרישוי, מס הנשואה ומס הקניה המוגבר הן שמבריחות את הקונים החדשים של רכש חשמלי.סגור
-
2.אחד החסמים אלה המיסים על רכבים חשמלייםפוקה הירש 06/2025/11הגב לתגובה זו0 0במקום לעודד מעבר לרכבים חשמליים מטילים מיסים כך שרכב חשמלי יקר לקניהסגור
-
1.ומה עם עמדה לנטרול קרינה? ועמדהדייב 06/2025/11הגב לתגובה זו1 0מיוחדת לציוד כיבוי אש מיוחד לסוללות ליתיום? ומה על כל הרכבים על אקספרס בסביבות 200 אלף? סיני לא שווה יותר מ 60 עד 70 אלף.סגור