רכב
הכביש המסוכן בדרך למהפכה: הנהגים באיזור הזה עומדים להרוויח
השרה מירי רגב ממשיכה להלחם בתאונות הדרכים: 25 מיליון שקלים נוספים להמשך הסדרת ושדרוג כביש 90. תכנון להסדרת הכביש במקטעים עין גדי-לידו וערבה-פצאל
משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל יוצאים לדרך עם תכנון ראשוני להסדרה סטטוטורית של כביש 90 בקטעים שבאזור יהודה ושומרון. התכנון יתבצע בשני מקטעים מרכזיים: מהאזור הצפוני לעין גדי ועד אזור לידו, וכן מצומת הערבה ועד צומת פצאל – בהיקף כולל של כ־50 ק”מ, מתוך 120 הקילומטרים הכלולים בציר, בהתאם לתקציב שהתקבל.
במסגרת התכנון, יינתן מענה להרחבת הכביש לדו־מסלולי דו־נתיבי, וכן שיפורים בטיחותיים מותאמים לתנאי השטח הייחודיים ולאתגרי הבולענים באזור, במטרה להעלות את רמת הבטיחות ולהבטיח זרימת תנועה מיטבית לאורך הציר.
התכנון יתמקד בשני מקטעים מרכזיים בהיקף של כ־50 ק”מ ויכלול הרחבת הכביש לדו־מסלולי ושיפורים בטיחותיים מותאמים לאזור. לצורך קידום שלב התכנון הראשוני הוקצה תקציב ייעודי בהיקף של 25 מיליון שקלים, אשר יאפשר את הכנת הפרויקט לשלב הסטטוטורי ולקידום תכניות הביצוע בעתיד.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "כביש 90 הוא מהכבישים הקטלניים בישראל. התכנון שאנחנו מקדמים היום הוא התחלתו של מהלך שיצמצם סיכון, יעלה את רמת הבטיחות, ויביא בשורה של תשתיות מתקדמות גם לאזורים שלא זכו לכך במשך שנים. אנחנו מתכננים ומבצעים עבודות עומק לשדרוג כבישים מסוכנים כדי להציל חיים, לשפר את הבטיחות ולהחזיר את הביטחון לנהגים בכל כבישי ישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "אנחנו מקדמים את השדרוג ההיסטורי של כביש 90 - ציר חיים לאלפי נהגים מדי יום. שדרוג הכביש והפיכתו לדו-מסלולי הוא מהלך מציל חיים, שימנע תאונות קשות ויבטיח תשתית בטיחותית. נמשיך להשקיע בכל כביש ובכל יישוב כדי להציל חיים ולחבר את הפריפריה למרכז".
עוד ב-
מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ: “כביש 90 הוא אחד מעורקי התחבורה המרכזיים של ישראל, המשמש אלפי נהגים מדי יום. מדובר בצעד חשוב בדרך לשדרוג משמעותי של הציר, עם דגש על שיפור רמת הבטיחות והנגשת תשתיות מתקדמות המותאמות לאתגרי השטח הייחודיים של האזור”.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



