רכב
כביש 90 עובר מהפכת אנרגיה: אבל מי ישים סוף לתאונות הקטלניות?
משרד האנרגיה והתשתיות מתכנן רצועת קווי תשתית משולבת בין סדום לאילת, בסמוך לכביש 90, במסגרתה יועברו בין היתר, קווי חלוקת גז טבעי, חשמל, דלקים, מים וביוב ותקשורת. אבל מה עם הטיפול בתאונות הדרכים הקטלניות שמתרחשות בסמוך וגובות קרבנות רבים?
בהובלה של משרד האנרגיה והתשתיות, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה אתמול (שלישי) להעביר לאישור הממשלה תכנית לרצועת תשתית משולבת בין סדום לאילת, בסמוך לכביש 90.
מדובר במקטע באורך של כ-160 ק"מ, במסגרתו, תוקם רצועה משולבת של קווי תשתיות תת קרקעיות, הכוללים, בין היתר, קווי חלוקת גז טבעי, חשמל, דלקים, מים וביוב ותקשורת. בעתיד, תוכל הרצועה אף להעביר מימן, זאת בהתאם להליכי תכנון משלימים שמקדם המשרד בנושא.
כל תכנית האנרגיה הגרנדיוזית הזאת מאושרת בזמן שכביש 90 במקטעים הסמוכים כבר הפך מזמן לכביש המסוכן בישראל, והוא מכונה בכינוי הלא מחמיא "כביש הדמים". כמעט על בסיס שבועי תאונות דרכים קשות מאוד מתרחשות בו, בני אדם נהרגים, אך עדיין אין פתרון ראוי שישים לזה סוף או לפחות יפחית את תאונות הדרכים הקטלניות. בינתיים, במשרד התחבורה רק מדברים על תוכניות לשדרוג הכביש, אך בפועל דבר לא נעשה כדי לקטוע את התאונות הקשות.
ונחזור לתכנית האנרגיה. התכנית המדוברת היא במסגרת תמ"א 37 תיקון 3, תכנית המקדמת הקמת רצועות תשתיות משולבות יחד ברחבי המדינה. הרצועה קיימת מאלון תבור שבצפון ומסתיימת, כאמור, בסדום.
המטרה של התכנית היא לשמור רצועה משותפת לכלל התשתיות התת קרקעיות, לרבות גז טבעי, דלק, חשמל, תקשורת, מים וביוב – כל אלה במסדרון אחד, על מנת לייעל את השימוש בקרקע, לחסוך בהליכי תכנון נפרדים לכל תשתית, לצמצם זמנים להקמת קווי התשתיות שייכנסו לרצועה וכן לפנות שטחים וקרקעות לטובת שימושים אחרים. עד היום קידם משרד האנרגיה והתשתיות למעלה מ-600 ק"מ של רצועות משולבות ומשותפות לתשתיות תת קרקעיות.
המסדרון המוצע בתוכנית עובר בסמוך לכביש 90, כאשר במסגרת הליך התכנון, הוכן מסמך סביבתי מקיף. מדובר בבשורה לצרכני חלוקת הגז הטבעי בדרום, כל זאת בתיאום ובשיתוף עם ראש עיריית אילת וראשי המועצות האזוריות חבל אילות וערבה תיכונה. יש לציין כי על מנת לשמור על מסדרון תשתיות משותפות, משרד האנרגיה והתשתיות אחראי לוודא כי כל הנחת תשתית חדשה במסדרון שומרת מקום לשאר התשתיות שיידרשו בעתיד.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



