רכב

נהגים שימו לב: זו העבירה שמסבכת ב-500 שקל קנס ו-6 נקודות

חריגות משקל, ליקויי בטיחות ותקינות של רכבים כבדים בת"א. במהלך הפעילות נעצר נהג עם חריגת משקל במשאית (15 טונות במקום 12). ונהג נוסף עם חריגת משקל של למעלה מ-40 טונות (במקום 32). לנהגים בוצע שימוע על אתר, המשאיות נלקחו ע"י המשטרה והשימוש בהן נאסר למשך 30 ימים
מערכת ice |  1
קנסות לנהגים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, unsplash)
שוטרי יחידת רכב כבד באגף התנועה - היחידה מסוגה בישראל, יצאו לאכיפה ממוקדת בת"א נגד עבירות תנועה וליקויי בטיחות ותקינות של רכבים כבדים. נבדקו תקינות מערכות בלימה, צמיגים, אמצעי ריסון, הובלה בטוחה וחריגות משקל של עשרות רכבים כבדים ובהם משאיות ונגררים.
במהלך הפעילות נעצר נהג עם חריגת משקל במשאית (15 טונות במקום 12). ונהג נוסף עם חריגת משקל של למעלה מ-40 טונות (במקום 32). לנהגים בוצע שימוע על אתר, המשאיות נלקחו ע"י המשטרה והשימוש בהן נאסר למשך 30 ימים. 

חריגות משקל ברכבים פוגעות ביציבות הרכבים ומאריכות את מרחק הבלימה, כמו גם עלולות לגרום לאובדן שליטה בירידות ובפניות. כמו כן בבדיקה של משאית נוספת נמצא כי הברגים שמחברים את מרכז השילדה של המשאית - משוחררים ותקולים.
על פי הסבר של עורכת הדין יערית אוליאל, קנס על חריגת משקל במשאית נקבע לפי חומרת החריגה. במקרה של חריגה של עד 10% מעל המשקל המותר, הקנס הוא 500 שקל ו-6 נקודות תעבורה. חריגה של 10%-14.9% גוררת קנס של 1000 שקל ו-6 נקודות. חריגה של 15%-24.9% מזכה בהזמנה לדין, 8 נקודות תעבורה והשבתה מנהלית של הרכב ל-30 יום. חריגה של 25% ומעלה מזכה בהזמנה לדין, 8 נקודות תעבורה וייתכן פסילה מנהלית של רישיון הנהיגה והשבתה מנהלית של הרכב
כמו כן נמסר: ''ברגים משוחררים עלולים לגרום לעיוות או שבר בשילדה, לפגיעה ביציבות הרכב, לאובדן שליטה ואף לתאונה קשה או התפרקות חלקי רכב תוך כדי נסיעה. נהגים,  האחריות היא שלכם. בדקו את משקל ותקינות הרכב, מדובר בהצלת חיים!''
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כדאי לבדוק בכבישי הדרום ומערד מערבה
    עצוב 08/2025/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התופעה של עוסמ יתר קיית, הרבה מאוד במשקל והרבה שנים. פעם היה שוטר, נדמה לי זגורי, שנלחם בתופעה והיה אימת נהגי המשאיות הכבדות. אבל הינחו אותו לרדת ולא לעסוק בכך. בכבישי הדרום, ובקטע ערד-שוקת יש הרבה תנועה כזו. ולא חסר גם באזור הצפון. התהיה אם יבדקו רק בצורה סימלית עבור יחסי ציבור וסימון "וי", או יתמידו באכיפה ואם יש ענישה מרתיעה כמו השבתת משאית לתקופה ארוכה.
    סגור