רכב
בשורה גדולה ליותר ממיליון ישראלים: קו הרכבת הקלה חוזר
החל ממחר ישוב הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים לפעילות מלאה. המבצעים המורכבים ביותר בתולדות הרכבות הקלות בישראל לחיבור המסילות של הקו הירוק העתידי לקו האדום הקיים הושלמו בהצלחה, לפי לוחות הזמנים
עיריית ירושלים, צוות תחבורה לירושלים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, אגף החשב הכללי במשרד האוצר וכפיר הרכבת הקלה, מודיעים כי התקבל אישור הבטיחות וההפעלה הנדרש ממשרד התחבורה, והחל מה-31.8.25 ישוב שירות הרכבת הקלה בירושלים לפעול במתכונתו המלאה מנווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום. בכך נחתם בהצלחה ובמועד המתוכנן המבצע הנדסי מורכב ביותר וראשון מסוגו בישראל, שהיווה שלב מרכזי בדרך להקמתה של רשת הרכבות הקלות הראשונה במדינה, בעיר הבירה ירושלים.
במסגרת העבודות האינטנסיביות, שלא הפסיקו גם בימי מבצע ״עם כלביא״, בוצע לראשונה חיבור מסילות, תשתיות ומערכות של הקו הירוק העתידי לקו האדום הקיים. העבודות המורכבות בוצעו ב-6 מוקדים שונים בלב העיר וכללו, בין היתר, פירוק והתקנות של מסילות חדשות לקו הירוק, שחוצות את אלה של הקו האדום, והתקנות מורכבות של מערכות חשמל ובקרה, הוספת מסילה שלישית והקמה של תחנת "אי" בטורים.
בנוסף, יחד עם השלמת המבצעים והחזרת השירות המלא של הקו האדום, מתווספת בשורה חשובה עם השלמת העבודה ופתיחתו של דיפו נווה יעקב שמתוכננת בימים הקרובים. זהו צעד חשוב נוסף שיסייע רבות לגמישות התפעול של הרכבת הקלה, יבטיח זמינות גבוהה יותר של רכבות ויאפשר מתן שירות משופר לציבור הנוסעים.
החל מיום ג' ה-2.9.2025 שירות קווי השאטלים (500, 501, 502 ו-503) יופסק וקווי דרום מערב ישובו למסלולם המקורי, למעט קו 27 שימשיך לפעול לעת עתה עד התחנה המרכזית. השלמת עבודות הפיתוח על ציר הקו האדום יימשכו במהלך החודשיים הקרובים, לא בשעת הפעלת הרכבת וללא הפרעה לנסיעות הסדירות. כמו כן, עם סיום המבצעים ולפי התכנון, תחנת הטורים תיוותר סגורה למספר שבועות נוספים לצורך השלמת עבודות התשתית, המערכות והבטיחות כנדרש. מועד פתיחת התחנה יימסר בהמשך.
במקביל, נמשכות העבודות המואצות שיאפשרו את הפעלת הקו הירוק שיהיה קו הרכבת הקלה השני בבירה. הקו הירוק יכלול 40 תחנות חדשות וישתרע על פני כ-20 ק”מ בין שכונת גילה בדרום, דרך קריית הספורט במלחה, קמפוס גבעת רם, קריית הממשלה, התחנה המרכזית ומרכז העיר, ועד לקמפוס הר הצופים בצפון. כבר במהלך שנת 2026 צפוי להיפתח לציבור חלקו הראשון של הקו, שיכלול 2 קווי שירות חדשים מגילה ומלחה אשר יחברו מאות אלפים מתושבי ובאי ירושלים לרשת הרכבות בעיר.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב מסרה: ״הצלחנו לעמוד ביעד שאפתני ולהחזיר את הרכבת הקלה לפעילות מלאה ובטוחה, בדיוק בזמן. ירושלים היא סמל של קישוריות, חדשנות וקידמה - והרכבת הקלה היא חוד החנית במהפכת התחבורה הציבורית שאנחנו מובילים בכל הארץ״.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון הסביר: ״חזרתו של הקו האדום לפעילות מלאה היא בשורה משמעותית לתושבי ירושלים. הצלחנו לעמוד במשימה מורכבת תוך שמירה על לוחות הזמנים, ובכך להחזיר לעשרות אלפי נוסעים את השירות החיוני של הרכבת הקלה. זהו צעד משמעותי בדרך למהפכה תחבורתית אדירה שבסיומה ירושלים תהיה העיר הראשונה בישראל עם רשת רכבות קלה מודרנית, נוחה ומקשרת את כל חלקי העיר״.
מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן-זקן הוסיף: “אחרי תקופה של חוסר נוחות זמנית, ירושלים חוזרת לשגרה עם בשורה לציבור הנוסעים. השילוב בין הקו האדום לקו הירוק מקרב אותנו צעד נוסף לרשת תחבורה מתקדמת, יעילה ונגישה בהתאם לחזון השרה. המבצע המורכב לו היו שותפים עיריית ירושלים, צוות תכנית אב, כפיר והרשות לתחבורה ציבורית הוא הוכחה לכך שכאשר כל הגורמים פועלים בשיתוף פעולה - אפשר לעמוד במשימות המורכבות ביותר ולהצעיד את מערך התחבורה קדימה לטובת הציבור״.
סגנית בכירה לחשב הכללי במשרד האוצר לתשתיות, אושרת דוד-דקר: "שיתוף פעולה מוצלח עם כלל הגורמים הוא המפתח להצלחה ועמידה בלוחות זמנים. תודה לעיריית ירושלים, משרד התחבורה, צוות תוכנית אב לתחבורה בהובלת תמיר כהן, משטרת ישראל, וכמובן לזכיין – שפיר וכאף, על המחויבות הבלתי מתפשרת בתקופות המורכבות ביותר. נמשיך להוביל פרויקטים בשיטת PPP בכל התחומים – רכבות, התפלה, פסולת, אנרגיה, בינוי ועוד, למען כלכלת ישראל."
מנכ"ל צוות תחבורה לירושלים, תמיר כהן: "הבטחנו וקיימנו. השלמת המבצעים לחיבור הקו הירוק לקו האדום ב-6 מוקדים במקביל בלב עיר פועמת בד בבד להפעלת מערך תחבורה ציבורית חלופי חסר תקדים, היא תעודת כבוד לירושלים, לציבור ולשותפים שעמלו לילות כימים גם ב"עם כלביא", לעמוד בלו"ז המאתגר. אנו מודים ומלאי הערכה למעל 1 מיליון תושבי ובאי ירושלים על האמון והעמידות שאיפשרו זאת. נמשיך יחד לעשות היסטוריה ולפתח רשת תחבורה מתקדמת שתביא לשיפור חיי היום יום וצמיחה כלכלית."
עוד ב-
אורן כהן מנכ"ל הזכיין "כפיר – הרכבת הקלה": "כפיר גאה להוביל את אחד המבצעים ההנדסיים מהמורכבים בישראל, שהסתיים בהצלחה גדולה. זוהי הוכחה ליכולת המקצועית ולמסירות של החברה, שפעלה לילות כימים - גם בתקופה מאתגרת - כדי להחזיר לתושבי ירושלים תחבורה ציבורית אמינה, בטוחה ונגישה. אנו נמשיך לפעול יחד עם כל השותפים לקידום רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל, שתשנה את פני התחבורה בבירה ותשפר את איכות החיים של מאות אלפי נוסעים בכל יום".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.סוף סוף חדשות רציניותיהודה קפלן 08/2025/30הגב לתגובה זו0 0ולא רכילות זולה.סגור



