רכב

רוסיה תחת חרם: זה הצעד של ענקית הרכב היפנית

יצרנית הרכב העולמית הונדה הצטרפה לחרם על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה, הונדה מייצאת מידי שנה אלפי רכבים לרוסיה
מערכת ice |  1
הונדה (צילום ויקיפדיה)
יצרנית הרכב היפנית הונדה קיבלה החלטה לעצור את הייצוא של המכוניות והאופנועים שלה לרוסיה, בעקבות מעשיה באוקראינה מאז פלשה אליה בשבוע שעבר. בהונדה שקלו את העניין מבחינה כלכלית והחליטו שהם יחדשו את הייצוא לשם ברגע שהמצב יחזור לקדמותו.
להונדה אין מפעלים ברוסיה אך היא מייצאת אליה אלפי רכבים בשנה. הונדה מצטרפת לשורת חברות שנקטו בצעדי חרם על רוסיה, החל מיצרניות הרכב ג'נרל מוטורס, פורד והארלי דיווידסון, דרך חברות אופנה כמו נייקי, ועד לשירות המוזיקה ספוטיפיי וענקית הביג-טק אפל.
אפל הודיעה שהיא משהה את כל מכירת המוצרים שלה ומגבילה את הפונקציות של חלק מהשירותים שלה ברוסיה. מכשירי אייפון ומוצרים אחרים של אפל אינם נמכרים כעת דרך חנויות אפל ברוסיה, ו-Apple Pay ושירותים אחרים הוגבלו. החברה הסירה גם אפליקציות חדשות רוסיות מהחנות - כולל אפליקציות חדשותיות הנתמכות על ידי הקרמלין: Russia Today ו-Sputni.
 
"לאפל יש הרבה כוח. והצרכנים שלהם מאוד מכורים למוצרים שלהם", אומרת נירו פהריה, פרופסור בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת ג'ורג'טאון, החוקרת התנהגות צרכנים והשפעת מותגים. "ולכן להשבית את המוצרים האלה הוא מהלך משמעותי." פעולותיה של אפל עונות לביקורת שהחברה ספגה לאחרונה על מתן ויתורים לממשלות זרות. בשנה שעברה, אפל שחררה חלק ממדיניות הפרטיות שלה בסין כדי לפייס את הרשויות במדינה.
פהריה אומרת שלמרות שהיא לא יודעת בדיוק איזה חישוב עשתה אפל כשהחליטה לעצור את המכירות של מוצריה ברוסיה, היא לא מאמינה שזה מהלך שנוי במחלוקת: "במשך שנים רבות, אנשים חשבו שחברות הן פשוט א-פוליטיות, שהן פשוט צריכות להישאר מחוץ לענייני מלחמה, וכיום הרבה יותר מצופה מהם ואפילו מופעל לחץ לנקוט עמדות מוסריות בפומבי."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה רבה -ככה צריכים לעשות כולם -חרם על רוסיה ומנהיגי
    חרימו 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרם על רוסיה ופוטין הרוצח
    סגור