רכב

אילון מאסק מסתבך? זה השת"פ העסקי שלו ברוסיה

אילון מאסק נעמד לצידה של אוקראינה במספר צעדים שפרסם לטובת המדינה עצמה ולטובת עובדי טסלה המחזיקים באזרחות אוקראינית, אבל דיווח מענין מצביע על קשר עסקי שלו עם חברה בצד השני של שדה הקרב
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash)
מאסק מציין היום עשרים שנות פעילות ל-spaceX" ולצד החגיגה, טסלה נתפסת בקשרי מסחר שעלולים להיתפס כבעייתיים בתקופה הזאת. בזמן שמאסק מכריז על שורת פעולות סיוע לאוקראינה ולעובדי טסלה שמחזיקים באזרחות אוקראינית, מסתבר שטסלה עדיין מנהל קשרי מסחר עם חברת אלומיניום רוסית.
לפי דיווח של ה-CNBC יצרנית הרכב החשמלי של אילון מאסק רכשה אלומיניום בשווי מיליוני יורו מ-Rusal, חברה שנוסדה על ידי האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, על פי מסמכים פנימיים שהגיעו לידי CNBC.
רוסל ספגה פעם סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקני, שציטט את "הפעילות המרושעת" של רוסיה באותה תקופה, אך הסנקציות הללו הוסרו תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2019. טסלה החלה לרכוש אלומיניום מהחברה רק בסוף 2020.
טסלה רוכשת אלומיניום Rusal עבור חלקי יציקה במפעל יצור הרכב החדש שלה מחוץ לברלין, על פי חשבוניות, התכתבויות פנימיות ומספר עובדים בהווה ובעבר ששוחחו עם CNBC בעילום שם, בטענה לחשש לנקמה.
 
האלומיניום יכול לשמש, בין היתר, ליציקה ולהכנת מעטפות לטסלה דגם Y, והוא שימש בייצור בקווי ייצור חדשים במפעל טסלה בברנדנבורג, גרמניה. המפעל הזה עדיין לא פועל במלואו, אבל לאחרונה קיבל אישור מותנה להתחיל בייצור מסחרי בקרוב. אין שום אינדיקציה לכך שאלומיניום Rusal שימש בייצור בארה"ב.
אבל התוקפנות של מוסקבה נגד אוקראינה העמידה בסימן שאלה את יחסי הספקים ואילצה עסקים לשאול אם הם יכולים, באופן חוקי ומוסרי, להמשיך לשלם מיליונים לתאגידים שמעשירים את הפדרציה הרוסית ואנשי סודם של פוטין שמובילים את העסקים הללו. האינפלציה עשויה להשתלב בהחלטות הללו - מנכ"ל טסלה אילון מאסק הודה ביום ראשון בערב כי החברה מתמודדת עם לחץ אינפלציוני משמעותי במחיר חומרי הגלם. נכון לעכשיו, טסלה עדיין לא הזהירה על ניתוק יחסי המסחר עם החברה הרוסית, כך לפי הדיווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה